Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Intressant! Obehaglig inblick i hur du ser på andra människor, men väldigt ärligt och intressant i stort med skillnaden.
Du skriver i inlägget innan att fullblodspsykopater är oberörda avngruppdynamik och utfrysning, skullr du säga att det är någonting du faller in i?
Kan det också vara så att du känner med Ove och Babe för att det på något sätt tangerar trauman i dig, når in i dina egna trauman? För även någon oempatiskt kan väl känna för sig själv.
Faller in under vad? Att jag skulle vara fullblodspsykopat eller att jag inte bryr mig alls om social utfrysning?
Nej jag är inte fullblodspsykopat. Jag har en hel del gemensamma drag med de, men med vissa skillnader. Jag kan känna för exempelvis djur eller för Ove i filmen. Jag har moral också.
Men jag delar vissa andra drag. Exempelvis empatilöshet för människor och människoliv. Jag ogillar även att folk bestämmer över mig eller styr mig, tillrättavisar mig. Jag är väldigt hämndlysten och ger ALLTID igen när jag blivit illa behandlad, proportionerlig åtgärd eller kraftigare. Huvudsaken är att jag känner mig nöjd. Jag är även manipulativ och lurig.
Jag är väldigt planerande och kalkylerande. Men jag är inte känslolös.
Då jag inte bryr mig om andra människor så bryr jag mig inte heller om vad de tycker om mig. Jag skiter fullständigt i social utfrysning. Jag har haft jobb där jag blivit utfryst. Men det rör mig inte ryggen. Jag är inte i behov av att någon ska tycka om mig. Om de däremot skadar mig så kommer hämnden, och den är inte barmhärtig, den har inte varit det. En del människor gillar mig, de flesta gör det. Jag beter mig inte som en översittare utan kan få folk och tro att jag bryr mig om de och deras familjer. Jag har haft folk på min sida som stått upp för mig, eftersom jag visat omtanke för deras barn exempelvis.
(Falsk omtanke)