2026-03-09, 11:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Du skulle behöva en redaktör. Tror det finns mycket läsvärt inbakat i det du skriver, men det blir väldigt långt och spretigt. Jag tappar fokus.

Tänk "less is more", och kanske en poäng och vinkel per inlägg.

Vet att detta är feedback du inte bad om, och jag är inte alls någon skrivarechef på Flashback AB, men jag tänkte bara dela med mig av vad jag tror kan göra dina inlägg och poängen i dessa enklare att ta till sig!
Tack. Jag har ADHD och äter inte mediciner för koncentrationen.
2026-03-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Tack! Jag får citera min favofilosof "Människan vill veta sanningen." - Stefan Molyneux.
Det är ofta jag haft nytta av mina insikter jag får, när jag hjälper vänner och familj.
Det sporrar mig att ta reda på mer. Man blir också lugnare av att veta hur känslor fungerar,
för oförklarligt beteende får sin förklaring.

Hoppas du får nytta av min insikt och tack för tråden!
Ämnet är verkligen något som behöver diskuteras.

Tänkte först du pratade om den gamla Scam-kungen, galningen och spelutvecklaren Peter Molyneux, Fable-skaparen.

Googlade Stefan, och han visade sig vara ännu värre, åtminstone på pappret 😂

Men men, vi kan inte mötas i allt. Kul att du bidragit i tråden i alla fall, tack för det!
2026-03-09, 12:46
Medlem
Citat:
Tar inte illa upp, men du var den 54:e som skulle ha det till att det snarare är lågempatiskt att förstå syftet med fackföreningar. Ruttnade på vinkeln, helt enkelt.

Men bra exempel! Fails är en jävligt märkligt genre, som jag efter barndomens Låt Kameran Gå aldrig riktigt har kunna ta del av. Dels för att det känns i mig när dom slår sig, dels för att humorn alltsom oftast är helt frånvarande. En vurpa är högst 2 av 5, om människan har hopplöst dålig motorik typ.

Det där med fails är faktiskt intressant. Där kan kanske en del också skratta för att de är sociala varelser som blir nervösa över hur den utsatte känner sig, efter att blixtsnabbt ha utvärderat den drabbades skadeläge. Det kan ju lätta upp stämningen att litegrann släta över en ofarlig vurpa.

Vilket borde vara ett slags empati egentligen?
2026-03-09, 12:50
Medlem
Visa lite olyckor på Youtube, om personen skrattar hela tiden när människor skadar sig så stay away.

Någon enstaka olycka kan se komisk ut men om det skrattas mer än någon enstaka gång så är det ett dåligt tecken.
Senast redigerad av L.D. 2026-03-09 kl. 12:54.
2026-03-09, 18:01
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Följt Snobirds tråd om intelligens med stort intresse, och är sugen på att höra Flashbacks tankar om en liknande frågeställning:

Har du genom livet formulerat några vardagliga subtila tecken, telltale signs, som du tycker återkommande hjälper dig bedöma om en person har låg empati?

Det är inte så att dom själva brukar erkänna det liksom. Tvärtom.

Exempel:
Jag drar alltid öronen åt mig när någon har problem att förstå konceptet med fackförbund. Detta handlar inte om när någon politiskt tycker att fackförbund har en försvårande plats i det ekonomiska klimatet, eller att balansen mellan fackförbund och arbetsgivare är skev vid en given tidpunkt, utan när man på ett basalt plan blir PROVOCERAD av att vissa människor understår sig att samarbeta för att tillsammans undvika att eventuella svagheter utnyttjas av andra.

Det har uteslutande rört sig om skithögar, som helt enkelt jagar upp sig för att dom blir berövade möjligheten att vilseleda andra till sin egen fördel. Någon enstaka gång har det handlat om omognad.

Har du några signaler som får dina varningsklockor att ringa?
Ja. Du är inne på rätt spår.
Även religiöst rabiata av alla religioner går att räkna in på samma sätt.
2026-03-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ja. Du är inne på rätt spår.
Även religiöst rabiata av alla religioner går att räkna in på samma sätt.

Utveckla religiöst rabiat!

Tänker att resonemanget är klart hållbart när det handlar om predikanter, men att det inom religiöst rabiata grupper gömmer sig både vanföreställningar och panisk dödsångest.

"NEJ NEJ NEJ JAG KAN INTE HAFT FEL I ALLA DESSA ÅR"

Samt

"HOPPAS HOPPAS HOPPAS ATT DET ÄR RÄTT FÖR JAG VILL FAN INTE DÖ"
2026-03-09, 18:49
Medlem
Äter kött och mjölkprodukter.
Trots vetskapen om den grymma djurindustrin.

Bryr sig endast om att tjäna pengar och skryter gärna om det. Ytlig.
2026-03-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Äter kött och mjölkprodukter.
Trots vetskapen om den grymma djurindustrin.

Bryr sig endast om att tjäna pengar och skryter gärna om det. Ytlig.

100% skyldig till den första. Kan bli oerhört drabbad när jag väl får en inblick, och tillfälligt tänka om. Men sen rationaliserar jag bort det på något sätt. Inte så att jag är någon STOLT köttätare, men jag kan koppla isär industrin och min egen konsumtion typ.

Undviker nog också gärna information om det hela också, för att jag inte riktigt vill sluta äta kött.

Inte tänkt på att det skulle vara ett lågempatiskt drag, men låter helt rimligt när du säger det.
2026-03-09, 22:39
Moderator
Maviels avatar
Den här tråden stängs för genomgång och jag uppmanar deltagarna att läsa igenom vårt regelverk.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in