Citat:
Ursprungligen postat av
Omduvaemin
De saknar språket, och dom är i underläge.
Varför hänga upp sig så mycket på just språket?
Hur många placeringar som är varje år i familjehem och alla typer av placeringar är den siffran som jag sa, men inte lvu.
Det är enorma pengar, hur mycket kanske du kan berätta för mig för alla placeringar av barn 0-18 år ?
Att en del i Sverige saknar det byråkratiska språket råder det ingen tvivel om.
Är det en anledning att man får ta barn?
Jag hänger inte upp mig på språket. Jag stör mig på hur de i FU rent av ljuger och hittar på saker. Det förstör för personer som vill se förändring hos socialtjänsten, då det inte upplevs som seriös kritik, språket är givetvis en del av det, men är långt från det viktigaste.
Jag kan radda upp lite fler exempel om du vill, som jag nämnt tidigare, hur S*lle som är grundare till denna barnrättsorganisation själv är dömd för att ha hotat en människa till livet, det tycker jag är illa.
Att alla som jobbar på socialtjänsten är pedofiler, hur de njuter av att skada barn etc, i kombination med hur dom aktivt avråder barn i deras lives att söka hjälp av socialtjänsten utan att ha någon aning om vad barnens situation är, det är direkt skadligt.
Sen vet jag att du syftade på alla typer av placeringar, det är inte där du inte förstår, du trodde att det var 30 000 nya placeringar varje år, när statistiken mäter antal heldygnsinsatser per år, vilket är viktigt att förstå skillnaden på för att kunna läsa statistiken korrekt.
Jag har fortfarande inte fått svar på den frågan jag ställde till dig kring det. Är inte det något positivt för dig att det rör sig om färre antal placeringar än vad du trodde?
Ja socialtjänsten kostar pengar, det gör mycket annat också, kostar mycket pengar för samhället att försörja personerna i FU också, eftersom de vägrar att jobba. Min poäng kring kostnaderna i kontexten här var Fias påstående om att hälften av Sveriges stadsbudget skulle gå till att ”kidnappa” barn.
Det är en siffra som faller på sin egen orimlighet, och då hittar hon på eller hur?
Hennes barn har inte tagits ifrån henne på grund av hennes språk, vet inte vad det är för argument, aldrig något jag påstått iallafall.
Vad hade du själv gjort? Känner att jag frågat dig det nu ett par gånger, skulle gärna vilja veta så kan vi föra diskussionen vidare.