2026-03-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Vad är det som är så extremt, hon har haft ibland ett ovårdat språk. Men om
Du ser förbi det så förstår du att hon bara kämpar för sina barn och känner att hon förlorat allt.

Vad hade du gjort om du förlorade dina barn?

Ovårdat språk? Du tycker det är ok att kalla folk pedofiler, nazister och värre än koncentrationsläger för ovårdat språk?

FU kämpar inte för att få tillbaka sina barn, hon kämpar för att ha rätt och få andra att tycka hon har rätt och alla andra fel, varför tror du hon tycker alla är idioter när hon inte får svar hon vill höra? Har verkligen FU mer kunskap i juridik än domaren med mångårig erfarenhet och utbildning?

Normala människor
Citera
2026-03-07, 11:22
Medlem
Enligt Socialstyrelsen År 2024 fick 26 300 barn och unga heldygnsvård från socialtjänsten. Två tredjedelar av dessa barn och unga fick vård i frivillig form.

19.000 var placerade i familjehem 2024

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/alla-statistikamnen/barn-och-ungdom/
Citera
2026-03-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Ovårdat språk? Du tycker det är ok att kalla folk pedofiler, nazister och värre än koncentrationsläger för ovårdat språk?

FU kämpar inte för att få tillbaka sina barn, hon kämpar för att ha rätt och få andra att tycka hon har rätt och alla andra fel, varför tror du hon tycker alla är idioter när hon inte får svar hon vill höra? Har verkligen FU mer kunskap i juridik än domaren med mångårig erfarenhet och utbildning?

Normala människor

Det är inte olagligt, dessutom kan hon ju undra hur socialtjänsten kan skydda pappan när hon varit orolig att pappan förgripit sig på barnen. Hon kan känna att för att hon kommer från en lägre klass blir hon illa behandlad osv osv.
Hon använder pedofiler osv för att det är hennes sätt att beskriva dessa personer som gjort henne illa.

Dessa personer är hennes förövare, även om de inte förgripit sig på henne

Hon använder fel språk bara, med rätt språk hade hon kunnat sätta dit och förklara sig bättre, jag håller med om det. Men samtidigt ska inte språket vara en anledning till att människor blir illa behandlade.

Vet inte vad du menar, en person kan läsa lagen och försöka försvara sig med den.

Det är inte lätt, men har man inte pengar, är det väll det enda sättet ?
Senast redigerad av Omduvaemin 2026-03-07 kl. 11:29.
Citera
2026-03-07, 11:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Var inte dig jag ställde frågan till, om du inte tycker jag förstår eller tillför något, så varsågod att då låt bli att svara på något jag skriver så gör du oss båda en tjänst. Tack.
Du tar upp stort utrymmen med 750 inlägg i tråden i ett diskussionsforum så självklart vänder jag mig till dig. Vill du inte diskutera ska du använda PM istället.

Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Hade personerna i FU slutat använda ord som pedofiler och Hitlers hantlangare skulle dom möjligen ha en chans att göra en förändring för sig själva.
FU är faktiskt riktigt nära att komma med saklig kritik när hon ifrågasätter vetenskapliga metoder men tyvärr tar det stopp där och istället för ta utveckla det mer landar det bara igen i pedofiler, idioter osv osv osv.

Ännu mer tragiskt blir det när FU ifrågasätter personer som haft en positiv erfarenhet av soc och familjehem eller som försöker hjälpa till i livesändningar och har även sagt år unga som är i kontakt med BUP att sluta upp med det samt att oavsett vad som händer i en familj ska man aldrig kontakta polis eller socialtjänsten.
Att du upprepar dig förbättrar inget. Visa konkreta exempel. Jag har nu bett om det upprepade gånger men du klarar det inte. Låt mig hjälpa dig på traven med en länk till ett stort urval:
https://www.tiktok.com/@mammasofia.familyunited

Visa nu exempel på vad du menar är så dåligt.
Citera
2026-03-07, 11:46
Medlem
Citat:
Det är inte olagligt, dessutom kan hon ju undra hur socialtjänsten kan skydda pappan när hon varit orolig att pappan förgripit sig på barnen. Hon kan känna att för att hon kommer från en lägre klass blir hon illa behandlad osv osv.
Hon använder pedofiler osv för att det är hennes sätt att beskriva dessa personer som gjort henne illa.

Dessa personer är hennes förövare, även om de inte förgripit sig på henne

Hon använder fel språk bara, med rätt språk hade hon kunnat sätta dit och förklara sig bättre, jag håller med om det. Men samtidigt ska inte språket vara en anledning till att människor blir illa behandlade.

Vet inte vad du menar, en person kan läsa lagen och försöka försvara sig med den.

Det är inte lätt, men har man inte pengar, är det väll det enda sättet ?
Nu kommer hon ju inte från någon lägre klass utan från medelklass i Storstockholm , uppväxt i villa osv
Citera
2026-03-07, 12:00
Medlem
Nariiouhs avatar
Älskar att rättshaveristerna i tråden försvarar FU och sektledarens barnsliga attityd genom att på ett fint sätt säga att hon är korkad och inte besitter tillräckliga kunskaper.

Hade ni varit på hennes live hade det blivit blocken direkt

Fia anser sig själv vara allvetande och den som har bäst koll på läget. Fia säger emot jurister, advokater, domare, forskare, poliser, åklagare och har alltid en egen sanning. Vänligen ursäkta inte beteendet med att hon inte har tillräcklig språklig kompetens. Eller att hon ”bara kämpar för sitt barn och är irrationell”. Det är en förolämpning utom dess like.

Att något är ett problem, socialtjänsten, innebär inte att man behöver eller ska ursäkta alla medel bara för att någon väljer att kritisera och ifrågasätta myndigheten. FU med sektledaren i spetsen är och förblir en oseriös organisation med inblandning av många kriminella och olämpliga föräldrar.
Citera
2026-03-07, 12:09
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
De saknar språket, och dom är i underläge.

Varför hänga upp sig så mycket på just språket?

Hur många placeringar som är varje år i familjehem och alla typer av placeringar är den siffran som jag sa, men inte lvu.

Det är enorma pengar, hur mycket kanske du kan berätta för mig för alla placeringar av barn 0-18 år ?

Att en del i Sverige saknar det byråkratiska språket råder det ingen tvivel om.

Är det en anledning att man får ta barn?

Jag hänger inte upp mig på språket. Jag stör mig på hur de i FU rent av ljuger och hittar på saker. Det förstör för personer som vill se förändring hos socialtjänsten, då det inte upplevs som seriös kritik, språket är givetvis en del av det, men är långt från det viktigaste.

Jag kan radda upp lite fler exempel om du vill, som jag nämnt tidigare, hur S*lle som är grundare till denna barnrättsorganisation själv är dömd för att ha hotat en människa till livet, det tycker jag är illa.

Att alla som jobbar på socialtjänsten är pedofiler, hur de njuter av att skada barn etc, i kombination med hur dom aktivt avråder barn i deras lives att söka hjälp av socialtjänsten utan att ha någon aning om vad barnens situation är, det är direkt skadligt.

Sen vet jag att du syftade på alla typer av placeringar, det är inte där du inte förstår, du trodde att det var 30 000 nya placeringar varje år, när statistiken mäter antal heldygnsinsatser per år, vilket är viktigt att förstå skillnaden på för att kunna läsa statistiken korrekt.

Jag har fortfarande inte fått svar på den frågan jag ställde till dig kring det. Är inte det något positivt för dig att det rör sig om färre antal placeringar än vad du trodde?

Ja socialtjänsten kostar pengar, det gör mycket annat också, kostar mycket pengar för samhället att försörja personerna i FU också, eftersom de vägrar att jobba. Min poäng kring kostnaderna i kontexten här var Fias påstående om att hälften av Sveriges stadsbudget skulle gå till att ”kidnappa” barn.

Det är en siffra som faller på sin egen orimlighet, och då hittar hon på eller hur?

Hennes barn har inte tagits ifrån henne på grund av hennes språk, vet inte vad det är för argument, aldrig något jag påstått iallafall.

Vad hade du själv gjort? Känner att jag frågat dig det nu ett par gånger, skulle gärna vilja veta så kan vi föra diskussionen vidare.
Citera
2026-03-07, 12:11
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du vill ju inte diskutera rättvist. Du sitter ju här och verkligen ser ner på en mamma som kämpar varje dag för sina barn?!

Kommer du erkänna hur fel om det kommer fram?

Har inga problem att erkänna när jag har fel nej, på vilket sätt anser du att jag inte diskuterar rättvist?
Citera
2026-03-07, 12:19
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du tar upp stort utrymmen med 750 inlägg i tråden i ett diskussionsforum så självklart vänder jag mig till dig. Vill du inte diskutera ska du använda PM istället.

Diskuterar gärna, men du har ju inte bemött något jag sagt utan verkar bara vilja attackera mig som person, känns inte så produktivt, sen har jag ingen skyldighet att diskutera specifikt med dig, så åter igen om du inte tycker jag har något att komma med tyck det då 🤷
Citera
2026-03-07, 12:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Älskar att rättshaveristerna i tråden försvarar FU och sektledarens barnsliga attityd genom att på ett fint sätt säga att hon är korkad och inte besitter tillräckliga kunskaper.

Hade ni varit på hennes live hade det blivit blocken direkt

Fia anser sig själv vara allvetande och den som har bäst koll på läget. Fia säger emot jurister, advokater, domare, forskare, poliser, åklagare och har alltid en egen sanning. Vänligen ursäkta inte beteendet med att hon inte har tillräcklig språklig kompetens. Eller att hon ”bara kämpar för sitt barn och är irrationell”. Det är en förolämpning utom dess like.

Att något är ett problem, socialtjänsten, innebär inte att man behöver eller ska ursäkta alla medel bara för att någon väljer att kritisera och ifrågasätta myndigheten. FU med sektledaren i spetsen är och förblir en oseriös organisation med inblandning av många kriminella och olämpliga föräldrar.
Du fortsätter med rent förtal och har som vanligt inga konkreta exempel att visa. Jag kan bara fotstätta be dig komma med något konkret exempel istället för att grovt och systematiskt komma uppgifter som utsätter Sofia och FU för andras missaktning (se även regel 0.09).

Visa nu exempel på vad du menar:
Citera
2026-03-07, 12:25
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du fortsätter med rent förtal och har som vanligt inga konkreta exempel att visa. Jag kan bara fotstätta be dig komma med något konkret exempel istället för att grovt och systematiskt komma uppgifter som utsätter Sofia och FU för andras missaktning (se även regel 0.09).

Visa nu exempel på vad du menar:

Du är verkligen helt oförmögen att hålla dig till ämnet. Fia gör ett utmärkt jobb att påpeka hur jag felar henne. Du behöver inte också glra det. Bemöt något av det jag skrev eller strunta i att citera mig.

Spelar ingen roll vilka bevis man ger er, ni ursäktar ju precis allt ändå
Citera
2026-03-07, 12:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Diskuterar gärna, men du har ju inte bemött något jag sagt utan verkar bara vilja attackera mig som person, känns inte så produktivt, sen har jag ingen skyldighet att diskutera specifikt med dig, så åter igen om du inte tycker jag har något att komma med tyck det då 🤷
Jag har bemött det du skriver men du kringgår det genom att tjafsa.

Problemet är som sagt att du och dina gelikar går till personangrepp mot Sofia istället för att diskutera de problem med myndigheterna som hon adresserar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Du är verkligen helt oförmögen att hålla dig till ämnet. Fia gör ett utmärkt jobb att påpeka hur jag felar henne. Du behöver inte också glra det. Bemöt något av det jag skrev eller strunta i att citera mig.

Spelar ingen roll vilka bevis man ger er, ni ursäktar ju precis allt ändå
Du har inte gett några ”bevis”. Du håller uteslutande på med patologisk mobbing av Sofia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in