2026-03-06, 20:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungTiger
Du saknar tydligen bägge delarna..

Men för att svara på din fråga istället för att läsa vad jag skrev så kritiserar man inte myndigheter genom att kalla dom pedofiler och bajskorvar.

Såklart ska man granska och kritisera myndigheter och ändra arbetet där det inte fungerar, tycker du själv hon gör det?
Kritiken är adekvat och du har inte visat något som stöder dina påståenden.
Citera
2026-03-06, 21:23
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Så rättsprocessen för LVU är alltid fel pga rättsosäkerhet och korruptionen inom sektorn.

Med det sagt så betyder det inte att alla LVU egentligen är fel, de blir de facto fel av överstående skäl. Inte för att det saknas skäl till att separera barnen från föräldrarna.
Det här kan sammanfattas som att det saknas förutsebarhet vid socialtjänstens myndighetsutövning. Förutsebarhet är en central del av den formella rättssäkerheten.

Förutsebarhet kräver tydliga regler, enhetlig tillämpning, skydd mot godtycke, tillgång till information och så vidare.

ALLA med minsta insikt VET att det här inte alls fungerar. När samhället plågar drabbade människor på ett närmast patologiskt sätt är det en självklar följd att reaktionerna ibland blir kraftiga.

Samhället försätter människor i vanmakt och vanmakt är den bärande mekanismen i tortyr. Att då skuldbelägga de drabbade är gaslighting i sin mest ondskefulla form.
Citera
2026-03-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Kritiken är adekvat och du har inte visat något som stöder dina påståenden.

Så utan att ha tittat på hennes livesändningar menar du att kalla socialtjänsten för pedofiler är adekvat kritik?
Citera
2026-03-06, 21:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Så utan att ha tittat på hennes livesändningar menar du att kalla socialtjänsten för pedofiler är adekvat kritik?
Nej, ingenting som jag har skrivit kan ens med stor illasinnad ansträngning vantolkas på det skruvade sättet.
Citera
2026-03-06, 23:35
Medlem
Citat:
Du saknar tydligen bägge delarna..

Men för att svara på din fråga istället för att läsa vad jag skrev så kritiserar man inte myndigheter genom att kalla dom pedofiler och bajskorvar.

Såklart ska man granska och kritisera myndigheter och ändra arbetet där det inte fungerar, tycker du själv hon gör det?

Berätta hur man kritiserar myndigheter som tagit ens barn ?
Citera
2026-03-07, 07:33
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Berätta hur man kritiserar myndigheter som tagit ens barn ?

Vill man kritisera och få till förändring så finns det väldigt mycket möjligheter för det i Sverige, finns rörelser som förändrat samhället kring massa olika saker historiskt, genom att bilda opinion hos folket.

Det snackas så mycket om hur många drabbade det är, Fia hävdar ju bland annat att halva vår stadsbudget går till att "kidnappa" barn, du trodde ju att det togs 30 000 ungar varje år.

Är det inte lite konstigt att det dyker upp typ max 10 personer på deras demonstrationer? Sitta och kalla folk för fittor på TikTok tror inte jag kommer leda till nånting.

Vad hade du själv gjort?
Citera
2026-03-07, 09:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Vill man kritisera och få till förändring så finns det väldigt mycket möjligheter för det i Sverige, finns rörelser som förändrat samhället kring massa olika saker historiskt, genom att bilda opinion hos folket.

Det snackas så mycket om hur många drabbade det är, Fia hävdar ju bland annat att halva vår stadsbudget går till att "kidnappa" barn, du trodde ju att det togs 30 000 ungar varje år.

Är det inte lite konstigt att det dyker upp typ max 10 personer på deras demonstrationer? Sitta och kalla folk för fittor på TikTok tror inte jag kommer leda till nånting.

Vad hade du själv gjort?
Av dina inlägg är det uppenbart att du saknar probleminsikt. Premisserna för dina inlägg blir därmed fel eftersom du inte kan eller vill förstå de problem som är grunden för hela saken. Vidare hänger du upp dig på enstaka ord och formuleringar istället för att fokusera på de problem som saken handlar om. Det förefaller som att du försöker avleda diskussionen från sakfrågan genom att fokusera på bisaker och kringgå kärnan i problematiken.

Min uppfattning är att personerna i Family United och andra drabbade är i ett språkligt underläge jämfört med det byråkratiska språk som används av myndigheter och andra aktörer. Istället för att som du och dina gelikar håna dem behöver de hjälp att ”översätta” sitt budskap till ”byråkratspråk”.

Seriösa ”byråkrater” klarar sådant och oseriösa ”byråkrater” (som du) klarar det inte. Kort sagt borde du krypa tillbaka under stenen du krälat fram från och sluta förpesta tråden med sådant som bara tar fokus från saken.
Citera
2026-03-07, 10:59
Medlem
Citat:
Av dina inlägg är det uppenbart att du saknar probleminsikt. Premisserna för dina inlägg blir därmed fel eftersom du inte kan eller vill förstå de problem som är grunden för hela saken. Vidare hänger du upp dig på enstaka ord och formuleringar istället för att fokusera på de problem som saken handlar om. Det förefaller som att du försöker avleda diskussionen från sakfrågan genom att fokusera på bisaker och kringgå kärnan i problematiken.

Min uppfattning är att personerna i Family United och andra drabbade är i ett språkligt underläge jämfört med det byråkratiska språk som används av myndigheter och andra aktörer. Istället för att som du och dina gelikar håna dem behöver de hjälp att ”översätta” sitt budskap till ”byråkratspråk”.

Seriösa ”byråkrater” klarar sådant och oseriösa ”byråkrater” (som du) klarar det inte. Kort sagt borde du krypa tillbaka under stenen du krälat fram från och sluta förpesta tråden med sådant som bara tar fokus från saken.

Hade personerna i FU slutat använda ord som pedofiler och Hitlers hantlangare skulle dom möjligen ha en chans att göra en förändring för sig själva.
FU är faktiskt riktigt nära att komma med saklig kritik när hon ifrågasätter vetenskapliga metoder men tyvärr tar det stopp där och istället för ta utveckla det mer landar det bara igen i pedofiler, idioter osv osv osv.

Ännu mer tragiskt blir det när FU ifrågasätter personer som haft en positiv erfarenhet av soc och familjehem eller som försöker hjälpa till i livesändningar och har även sagt år unga som är i kontakt med BUP att sluta upp med det samt att oavsett vad som händer i en familj ska man aldrig kontakta polis eller socialtjänsten.
Citera
2026-03-07, 11:13
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Var inte dig jag ställde frågan till, om du inte tycker jag förstår eller tillför något, så varsågod att då låt bli att svara på något jag skriver så gör du oss båda en tjänst. Tack.
Citera
2026-03-07, 11:15
Medlem
Citat:

Vad hade du själv gjort?

De saknar språket, och dom är i underläge.

Varför hänga upp sig så mycket på just språket?

Hur många placeringar som är varje år i familjehem och alla typer av placeringar är den siffran som jag sa, men inte lvu.

Det är enorma pengar, hur mycket kanske du kan berätta för mig för alla placeringar av barn 0-18 år ?

Att en del i Sverige saknar det byråkratiska språket råder det ingen tvivel om.

Är det en anledning att man får ta barn?
Citera
2026-03-07, 11:16
Medlem
Citat:
Var inte dig jag ställde frågan till, om du inte tycker jag förstår eller tillför något, så varsågod att då låt bli att svara på något jag skriver så gör du oss båda en tjänst. Tack.

Du vill ju inte diskutera rättvist. Du sitter ju här och verkligen ser ner på en mamma som kämpar varje dag för sina barn?!

Kommer du erkänna hur fel om det kommer fram?
Citera
2026-03-07, 11:18
Medlem
Citat:
Hade personerna i FU slutat använda ord som pedofiler och Hitlers hantlangare skulle dom möjligen ha en chans att göra en förändring för sig själva.
FU är faktiskt riktigt nära att komma med saklig kritik när hon ifrågasätter vetenskapliga metoder men tyvärr tar det stopp där och istället för ta utveckla det mer landar det bara igen i pedofiler, idioter osv osv osv.

Ännu mer tragiskt blir det när FU ifrågasätter personer som haft en positiv erfarenhet av soc och familjehem eller som försöker hjälpa till i livesändningar och har även sagt år unga som är i kontakt med BUP att sluta upp med det samt att oavsett vad som händer i en familj ska man aldrig kontakta polis eller socialtjänsten.

Det finns bra familjehem det finns bra placeringar, men det finns också motsatsen till detta.

Finns många föräldrar som säger att bup socialtjänsten och andra insatser inte lyssnar på dom, att barnen blir tagna, att de inte har något att säga till om, när skolan inte fungerar, att samhället inte kan anpassa sig till barnens behov osv.

S vill bara vara med sina barn. Vad tror du skulle hända om barnen fick vara hos henne?

Tror du S skulle vara dum mot sina barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in