2026-03-01, 18:17
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Från en bootleg av Sagan om ringen eller vadå?
Det kanske var ett mail mellan Trump å Putin till och med.
Citat:
Ok, så alla som raderar en fil är en förövare.
Jag raderar många gamla odugliga bilder, jobbmail, mm mm som då jag inte anser vara övergreppsmateriel, men du anser alltså att allt raderat mareriel avser övergrepp.
Ja du raderar säkert jobbfiler regelbundet, men det gör du i en vardaglig kontext där du inte riskerar att hängas ut som pedofil (hoppas jag). Däremot en gädda som går hem efter att ha mött Sara och Patrik på en parkering och de skriker att de ska lägga ut bilder på honom. Gäddan går hem och raderar en massa filer; då är det väl ganska uppenbart att det handlade om att göra sig kvitt kompromat inför en annalkande husrannsakan från Polisen? Du förstår väl ändå skillnaden?

Citat:
Dumpen har ju lyft detta, alla vet omfattningen nu och då kan vi påverka lagstiftaren.
Dumpen har gjort sitt jobb med bravur.
Det kan man ha delade åsikter om. Vissa tycker att Dumpen har åstadkommit ändrade lagar. Nu får Polisen låsa in folk som de har fått tag i via brottsprovokation. Jag ser att det kan finnas en massa problem med det, exempelvis att Polisen börjar leta byfånar och lura dem för att få ihop pinnar i sin pinnjakt. Dvs. Polisen kommer att börja bekämpa ett låtsasproblem i stället för att Dumpen gör det. Polisen kommer säkert att göra det snyggare, men tyvärr tror jag att merparten av alla pinnar kommer in från just lättllurade hebefila byfånar. Dessa är typ Börje 62 som blev lurad att han skulle få doppa i Malin 13 för att han köpte ett paket cigg och en cider åt henne.
Citera
2026-03-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
De måste självklart få in pengar till resor räkningar hotell bensin m.m det fattar vem som helst.
Dom blir inte lurade, nu är t.o.m det fantastiska förslaget om kastrering uppe. Det här kan eskalera så att gäddorna äntligen för de straff som de förtjänat

Tycker också brott ska straffas. Hur/vad/varför är dock en fråga för staten och det rättsväsende vi har i Sverige. Jag tycker aldrig det rättfärdigar att man tar lagen i egna händer.

Jag tycker inte straffet ska utfärdas av samhället eller använda publicering som straff.

Tycker tex att omdömen och internet har fått för mycket kraft. Att jag som person kan få min vilja igenom genom att hota med ge dom dålig publicering.

Det är 2026 och världen ser annorlunda ute vi kanske ska helt enkelt införa dödstraff och tabort skit vi inte vill ha helt enkelt.

Efter som dom är kassa på redovisa så kan vi bara anta att dumpen får ca 5,000,000 om året i intäkter ( vi får ändå räkna med att de får lite privat stöttning ). Det betyder att det har 25,000,000 i kapital på 5 år de bränt på bensin och hotell.

Vilket ger en kostnad på 33,000kr / gädda och ungefär 100,000kr i veckan.

Efter som fiskare jobbar ideellt och volentärer så betyder det att dumpen betalar ca 400,000-500,000kr / månad för att ta 12 gäddor.

Inte en krona ifrån MM Framtid AB går hitta i deras bokföring och det skiljer sig inget sen dom drog sig ut när MM säger själv att de betalade dumpen 2000kr / dag som en gädda sökte vård.
Senast redigerad av Hateuu 2026-03-01 kl. 18:25.
Citera
2026-03-01, 18:27
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Men gäddorna vill gärna gömma sig bakom ord i en lagbok men den riktiga rättvisan finns i människan.
Problemet med den där "riktiga rättvisan (TM)" som finns i människan är att alla människor är olika. Jag tycker en sak och du tycker en annan sak. Det är därför vi har en lagbok så att lagen ska vara nedksriven och var och en inte gör så som den själv behagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
En normal man vill skydda kvinnor och barn. Oavsett hur det går till [...]
Nej, normala män har olika uppfattningar om vilka metoder som får nyttjas. När Hitler höll på som värst hävdade han att han ville skydda tyska barn och kvinnor. Vem vet, kanske trodde han även på det själv. Oavsett vilket, så var det många normala män som ändå inte stödde honom eftersom de inte trodde på hans metoder eller politiska program. Metoder och tillvägagångssätt spelar roll för många av oss. Kanske inte för dig. Så det är inte så att normala män i allmänhet vill skydda barn oavsett hur det går till. Jag hävdar till och med att sådana åsikter tillhör minoriteten.

Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Deras Swish nummer borde vara ett 90nummer osv.
Tror du seriöst att Dumpen någonsin skulle kvalificera sig till ett 90-nummer?
Citera
2026-03-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz

Tror du seriöst att Dumpen någonsin skulle kvalificera sig till ett 90-nummer?

Nej vilket är synd då jag är mer skeptiskt till dom.

Dom kan väl iallafall skaffa en vettig revisor.
Citera
2026-03-01, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ny Gädda idag!
Vill knulla både barn och djur. (jämför inte detta med att "snatta i kiosken" är ni snälla)
Skriver att han är rädd för Dumpen. Precis som det ska vara.
Nu fick han möta sin skräck.

Äntligen en riktig gädda! Men vad händer nu? Man ser inte vem det är?

Tycker dock synd om hans hund.

Tycker ändå att gäddan borde bli tipsad till polis istället för hängas ut. Är ändå en kandidat att det kan vara något.

Dock får jag faktiskt säga som är lite kritiskt att S skötte samtalet förvånansvärt bra.
Senast redigerad av Hateuu 2026-03-01 kl. 20:09.
Citera
2026-03-01, 20:37
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Äntligen en riktig gädda! Men vad händer nu? Man ser inte vem det är?

Tycker dock synd om hans hund.

Tycker ändå att gäddan borde bli tipsad till polis istället för hängas ut. Är ändå en kandidat att det kan vara något.

Dock får jag faktiskt säga som är lite kritiskt att S skötte samtalet förvånansvärt bra.
Ja, om det fanns material är det garanterat borta nu - kanske även han själv.

En korrekt gädda ja, för en gångs skull. Men samtidigt är allt juridiskt / rättsligt helt bortblåst. Så nyttan lyser fortfarande med sin frånvaro på så vis.

Skit i publicera, lägg ner dumpen.se helt, och gör samma sak med blanda in polis. 100% nytta.
Senast redigerad av rallykalle69 2026-03-01 kl. 20:40.
Citera
2026-03-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Ja, om det fanns material är det garanterat borta nu - kanske även han själv.

En korrekt gädda ja, för en gångs skull. Men samtidigt är allt juridiskt / rättsligt helt bortblåst. Så nyttan lyser fortfarande min sin frånvaro på så vis.

Skit i publicera, lägg ner dumpen.se helt, och gör samma sak med blanda in polis. 100% nytta.

Exakt, skulle inte bli förvånad om denna gädda blir nr #21.

Den ångesten han hade i rösten är inte och leka men får ändå ge S en eloge hur hon höll i samtalet.

Man ska även ge ut rosor när man ger ut ris för annat.
Citera
2026-03-01, 20:58
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Uselt av dig att påstå att Dumpen sysslar med utpressning.
Det ligger fall där myndigheter inte bemödat sig att hantera. I vilket fall pressar Dumpen gäddorna enormt till bristningsgränsen på andra sätt.

Får man inte påpeka att det finns anmälan om utpressning, vore ju bra om polis tog tag i det så Dumpen kan friskrivas. Om jag vore Dumpen skulle jag pressa på myndigheterna så jag slapp anklagelserna om det och om det att sprida barnporr. Sara är anmäld för barnporr av en "barnrättsorganisation" dock inte av Dumpens lojala rättfärdigade medarbetare.

Dumpen hävdar ofta att det finns många objekt för gäddor, när gäddan påstår att det är enda gången, så kommer "nej" du har varit i kontakt med flera fiskare. Det är Dumpen som är storfiskare, det finns inga mammor som bjuder ut sina barn, det är sällsynt om det finns. Att involvera sina egna barn i sex gör inte ens en superpervers person.

Med det menar jag inte att det kan finnas, det finns föräldrar som ätit sina barn, det är tragiska undantag
Citera
2026-03-01, 21:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Förstår skojade mest att dumpen är ju redan kontakt annonssidan för de ungdomar/barn som verkligen vill ha kontakt.

(Vilket självklart finns dessa inte).

Kan tänka mig hur en kontakt skulle gå till.

”Hej jag såg din läckra kropp och kuk på dumpen.se och skulle verkligen vilja ha kontakt.”
Dumpen som redan vet hur många glin det finns som söker äldre, de verkar veta vem de är, varför går de inte direkt på dem och talar dem till rätta.

Är det någon som vet om fiskaren som försökte övertala en gädda att ge sig på en ungdom, tror det var en 16 åring som fiskaren försökte få denne att göra övergrepp på. Är den fiskaren kvar i häststallet.
Citera
2026-03-01, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen som redan vet hur många glin det finns som söker äldre, de verkar veta vem de är, varför går de inte direkt på dem och talar dem till rätta.

Är det någon som vet om fiskaren som försökte övertala en gädda att ge sig på en ungdom, tror det var en 16 åring som fiskaren försökte få denne att göra övergrepp på. Är den fiskaren kvar i häststallet.

Intressant har inte ens hört historien
Citera
2026-03-01, 22:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ja, hur fan vet man att något existerat som inte finns.
Menar du att polisen TROR att gäddan raderat materiel, och det är dumpens fel att gäddan raderat något som eventuellt kanske funnits eftersom det är troligt att gäddan raderat materiel om de hade funnits?
Har de återskapat det som raderats så är ju ingen skada skedd tänker jag.
De kan ha sett att denne varit inne där BP finns, men det räcker inte. Man kan hamna där utan avsikt och raderat direkt, och då är det inget brott. På fråga, vad gjorde du där, jag hamnade där av en slump.

Du verkar inte ha så många nivåer i hjärnfunktioner, bra då går det snabbt att fatta beslut.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-03-01 kl. 22:04.
Citera
2026-03-01, 22:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det behövs faktiskt inte just någon mer förklaring än ren nyfikenhet.

Kommer ihåg när internet började komma. Typ alla ungar i skolan kollade på diverse chocksajter som rotten.com och liknande.
En sak att kolla, en annan att gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in