Citat:
Ursprungligen postat av
Karlsson05
De måste självklart få in pengar till resor räkningar hotell bensin m.m det fattar vem som helst.
Dom blir inte lurade, nu är t.o.m det fantastiska förslaget om kastrering uppe. Det här kan eskalera så att gäddorna äntligen för de straff som de förtjänat
Tycker också brott ska straffas. Hur/vad/varför är dock en fråga för staten och det rättsväsende vi har i Sverige. Jag tycker aldrig det rättfärdigar att man tar lagen i egna händer.
Jag tycker inte straffet ska utfärdas av samhället eller använda publicering som straff.
Tycker tex att omdömen och internet har fått för mycket kraft. Att jag som person kan få min vilja igenom genom att hota med ge dom dålig publicering.
Det är 2026 och världen ser annorlunda ute vi kanske ska helt enkelt införa dödstraff och tabort skit vi inte vill ha helt enkelt.
Efter som dom är kassa på redovisa så kan vi bara anta att dumpen får ca 5,000,000 om året i intäkter ( vi får ändå räkna med att de får lite privat stöttning ). Det betyder att det har 25,000,000 i kapital på 5 år de bränt på bensin och hotell.
Vilket ger en kostnad på 33,000kr / gädda och ungefär 100,000kr i veckan.
Efter som fiskare jobbar ideellt och volentärer så betyder det att dumpen betalar ca 400,000-500,000kr / månad för att ta 12 gäddor.
Inte en krona ifrån MM Framtid AB går hitta i deras bokföring och det skiljer sig inget sen dom drog sig ut när MM säger själv att de betalade dumpen 2000kr / dag som en gädda sökte vård.