2026-02-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Frågan är vad som händer om Sara går bort. Patrik är ju grovt skuldsatt, får han några pengar tar väl Kronis allt?

Om man ska titta på bolaget så har S och P en månadslön på ungefär 34400kr brutto. Vilket inte är så hög lön.

Mesta pengarna försvinner i utgifter förra året gick dom back (tog ifrån årets innan vinst)

Utgifter och intäkter går skrämmande ihop.
Citera
2026-02-28, 23:01
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elofsson666
Japp. Och det är EXAKT det som är så bra. De ska bara ha de äcklen som ställt till det. Att anhöriga drabbas är endast vidrets fel och förhoppningsvis har peddot samvete för vad han gjort och mår ännu sämre när anhöriga och andra lider och omgivningen tittar snett. Love it!. 🥰

Undanträngd sexualsadism uttryck som glädje över förnedringsunderhållningen Dumpen tillhandahåller.

Ibland är det genetiska arvet starkt.

Men man kan låtsas att det handlar om att man bryr sig om barn och ungdomar.
Citera
2026-02-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Som sagt, det ekonomiska verkar vara din issue.
Nu kommer de inte en gädda var 3:e dag, de kommer söndag, tisdag och torsdag om vi ska vara petiga.
Men det är inte det viktiga, det viktiga är att de visar att mängden förövare är mycket stor.
Om de hade maskat hade de flesta trott att de var fejk och att allt vara stageat av Dumpen.
Nu kommer allt fram i ljuset.
Att de behöver doneringar är ju för att de åker landet runt och visar att gäddor finns i hela landet.
Förstår du att bränsle, mat och hotell kostar pengar eller är du helt ovetande?

Klart det är mitt issue för det är det jag ifrågasätter.

Det är det jag är mest emot.

Dom sänkte företaget 2023 till öret. Allt är planerat. Do. Kanske festade till och tog en extra tågresa.

Det går inte ihop. 2022 blev swishen Sundling och dom fick panik. Allt skulle upp på bordet och företaget hade ett överskott och gick med vinst.

Jag tror att dumpen media group kommer gå med ca 100-200000kr i förlust i nästa årsbokslut.
Citera
2026-02-28, 23:07
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anorto
Fast kan man inte motstå Dumpens upprunkare får man skylla sig själv. Eller menar du på fullt allvar att gäddorna inte har något ansvar alls?
Nu var inte frågan ställd till mig, men jag svarar eftersom jag är en av dem som hårdast har gått till gäddornas försvar.

Självklart har gäddor ett ansvar att inte tro på att fjortisar säljer musen för en tallrik pannkakor och lite apelsiner med choklad. Det är liksom ingen som har påstått att gäddorna saknar ansvar. Det som jag (och en del andra) har påstått är att även Dumpen (eller i sagans värld: fjortisen) också bär ett ansvar för chatten. Dvs. det krävs två personer för att driva en sexchatt där man ingående beskriver hur man ska ha analsex, trycka ned kuken i halsen m.m. Vi är båda överens om byfånarnas ansvar. Det som skiljer oss är fiskarnas och fjortisarnas ansvar.

Sen tillkommer förstås komplicerande omständigheter som att gäddor kan vara mentalt handikappade på grund av autism, utvecklingsstörning eller dylikt. Vissa gäddor är drogberoende vilket har framkommit med all tydlighet i chattarna. Pratar vi om gravt utvecklingsstörda så anser jag att deras internettillgång borde vara hårdare övervakad av deras gruppboenden. Lätt utvecklingsstörda bör ha en god man som hjälper dem med att skaffa en dumtelefon utan möjligheter till konstiga chattprogram via mobilen. På datorn kan den gode mannen installera blockerare som hindrar att byfånen söker sig till sexchattar.

Inget av detta motiverar dock att Dumpen hänger ut byfånarna med självmord som följd.

Citat:
Folket glömmer inte, Dumpen har startat något som kommer att fortsätta så länge det fria ordet finns.
Yttrandefriheten är dock inte samma sak som att man kan publicera uthängningar utan konsekvenser. Yttrandefrihet är bara att staten inte får hindra att saker publiceras i förväg hur som helst. Det är troligen därför som JK inte rycker UGB för Dumpen, eftersom det vore en inskränkning i yttrandefriheten (YGL).

Citat:
Dumpen visar den fula sanningen.
Nej i de allra flesta fall visar de upp en fantasi. Därpå är chattar kurerade så att Dumpen aldrig redovisar vilka fittbilder som har skickats till gäddorna innan dessa skickar kukbilder till Dumpen. Om nu Dumpen tycker att högupplösta bilder på könsorgan är så okontroversiellt så kan de ju köra lika för båda kön och visa upp fittor men det gör de inte. De vill visa upp en (vinklad) bild av att gäddan skickar kukbilder från ingenstans och att perversionerna bara kommer från ena hållet. För om någon skriver att han vill knulla en fjortis i halsen och skickar en kukbild, är inte fjortisen pervers som skickar en fittbild tillbaka och en bild på sin öppna mun (som byfånen tror att han ska få halsknulla)?

Citat:
Att Dumpen gör det för pengarna kan du glömma, tänkande människor inser att det är ett uselt sätt att tjäna pengar, då hade de hållt käften och utpressat gäddorna i stället.

Dumpens syfte har varit att påvisa förekomsten av grooming för att påverka lagstiftaren att öka skyddet för barn, och det måste anses vara lyckat.
För det första så har Dumpen utpressat gäddorna, det var först när Aschberg och hans gäng på Aftonbladet började granska Impulskollen som Dumpen ändrade sina rutiner.

För det andra så tjänar Dumpen goda pengar på donationer, jag är inte säker på att utpressningar ens drar in så mycket som flyter in från deras följare som betalar för sin dagliga dos av kukbilder. eftersom det verkar finnas en del frågetecken kring Dumpens bokföring så lär vi kanske aldrig få veta.

Dumpen har med framgång fått igenom en lagändring. Om detta var syftet med allt så skulle de kunna runda av nu med motiveringen att Polisen kommer att ta över vad de har påbörjat.
Citera
2026-02-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Frågan är vad som händer om Sara går bort. Patrik är ju grovt skuldsatt, får han några pengar tar väl Kronis allt?

Vet inte hur Dumpen Media Group ABs aktiebok ser ut. Vet inte ens hur aktierna är uppdelade mellan ägarna.

Man kan kontakta dom och få del av den men det tänker jag inte göra.
Citera
2026-02-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Nu var inte frågan ställd till mig, men jag svarar eftersom jag är en av dem som hårdast har gått till gäddornas försvar.

Självklart har gäddor ett ansvar att inte tro på att fjortisar säljer musen för en tallrik pannkakor och lite apelsiner med choklad. Det är liksom ingen som har påstått att gäddorna saknar ansvar. Det som jag (och en del andra) har påstått är att även Dumpen (eller i sagans värld: fjortisen) också bär ett ansvar för chatten. Dvs. det krävs två personer för att driva en sexchatt där man ingående beskriver hur man ska ha analsex, trycka ned kuken i halsen m.m. Vi är båda överens om byfånarnas ansvar. Det som skiljer oss är fiskarnas och fjortisarnas ansvar.

Sen tillkommer förstås komplicerande omständigheter som att gäddor kan vara mentalt handikappade på grund av autism, utvecklingsstörning eller dylikt. Vissa gäddor är drogberoende vilket har framkommit med all tydlighet i chattarna. Pratar vi om gravt utvecklingsstörda så anser jag att deras internettillgång borde vara hårdare övervakad av deras gruppboenden. Lätt utvecklingsstörda bör ha en god man som hjälper dem med att skaffa en dumtelefon utan möjligheter till konstiga chattprogram via mobilen. På datorn kan den gode mannen installera blockerare som hindrar att byfånen söker sig till sexchattar.

Inget av detta motiverar dock att Dumpen hänger ut byfånarna med självmord som följd.

Yttrandefriheten är dock inte samma sak som att man kan publicera uthängningar utan konsekvenser. Yttrandefrihet är bara att staten inte får hindra att saker publiceras i förväg hur som helst. Det är troligen därför som JK inte rycker UGB för Dumpen, eftersom det vore en inskränkning i yttrandefriheten (YGL).

Nej i de allra flesta fall visar de upp en fantasi. Därpå är chattar kurerade så att Dumpen aldrig redovisar vilka fittbilder som har skickats till gäddorna innan dessa skickar kukbilder till Dumpen. Om nu Dumpen tycker att högupplösta bilder på könsorgan är så okontroversiellt så kan de ju köra lika för båda kön och visa upp fittor men det gör de inte. De vill visa upp en (vinklad) bild av att gäddan skickar kukbilder från ingenstans och att perversionerna bara kommer från ena hållet. För om någon skriver att han vill knulla en fjortis i halsen och skickar en kukbild, är inte fjortisen pervers som skickar en fittbild tillbaka och en bild på sin öppna mun (som byfånen tror att han ska få halsknulla)?

För det första så har Dumpen utpressat gäddorna, det var först när Aschberg och hans gäng på Aftonbladet började granska Impulskollen som Dumpen ändrade sina rutiner.

För det andra så tjänar Dumpen goda pengar på donationer, jag är inte säker på att utpressningar ens drar in så mycket som flyter in från deras följare som betalar för sin dagliga dos av kukbilder. eftersom det verkar finnas en del frågetecken kring Dumpens bokföring så lär vi kanske aldrig få veta.

Dumpen har med framgång fått igenom en lagändring. Om detta var syftet med allt så skulle de kunna runda av nu med motiveringen att Polisen kommer att ta över vad de har påbörjat.

Ska man vara helt ärlig så tror jag dumpen visar mer könsorgan som kukar för barn då sidan är uppe och till och med utan åldersverifering eller varning om stötande material.

Lite som den lokala tidningen skulle ha en stor kuk på mittenuppslaget.

Också en fråga som journalistik hur det är möjligt att inte skärma av och puplicera nakenbilder.
Citera
2026-02-28, 23:23
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Bara ca 1 månad dit. Så då är frågan, ska Dumpen och Polisen göra samma sak samtidigt? Till vilken nytta då..?

"Nya lagen fungerar inte för Dumpen har skrämt alla män" , något åt det hållet. Menar på att det kan bli långt ifrån som dom har tänkt. Alternativt får försvarsadvokater många argument på ett silverfat.

Vore jag Sara/Dumpen skulle jag tacka min lyckliga stjärna att det inte blev värre än 1 förtal, istället för köra vidare på samma sätt och invänta total katastrof (EU/GDPR - C-199/24).

Slår det igenom så har hon lite att jobba med.. stänga ner dumpen.se hjälper inte så mycket, städa rent på alla ställen är omöjligt så ja, det är bara gratulera till det.
Citera
2026-02-28, 23:24
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Att de omkullkastar polisens utredningar är också trams. Vissa poliser har påstått att förövare raderat olagligt materel, men ingen har frågat hur fan polisen vet det. Hur påvisar man något som inte finns?
Din fråga verkar vara av typen: "hur vet man att MGM har raderat något som är borta?". Jag vet inte om Polisen har sagt att de har bevis för det, bara att det är en trolig följd av en uthängning hos Dumpen. Jag tror att Polisen har rätt här. Har man blivit uthängd som pedofil så ligger det ett mycket starkt intresse i att radera allt kompromat som man har på sin dator.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur ska man varna för dessa gäddor?
Citat:
De vill inte att de ska varnas eftersom det tydligen bryter mot något EU-direktiv.
Pratar vi om 78-åriga Åke som blir lurad att 14-åriga Liselott vill knulla honom för en godispåse så behöver ingen varna för honom eftersom han inte är farligare än vem som helst. Han söker samtyckande sex med fjortis vilket han i princip aldrig kommer att få, åtminstone inte för en godispåse eller en tallrik med pankisar.

Pratar vi om de som söker sex med pedofilmammor så tror jag att inlåsning och rehabilitering är bättre än att allmänheten ska varnas för dem. Möjligen kanske allmänheten ska varnas när de släpps ut, men det beror ju på hur farliga de är. En som enbart har haft fantasier och inte har agerat på dem kanske är harmlös trots sin störning.
Citera
2026-03-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Ska man vara helt ärlig så tror jag dumpen visar mer könsorgan som kukar för barn då sidan är uppe och till och med utan åldersverifering eller varning om stötande material.

Också en fråga som journalistik hur det är möjligt att inte skärma av och puplicera nakenbilder.

Till Saras försvar så måste man erkänna att alla porrsurfar och hon skickar ungarna från TikTik till Dumpen.se där kukar är front, inte en varning utan gubbkuken bara står där och den är igång. Man undrar lite om Elsa 14 år som drömmer om pojken i parallellklassen verkligen låtit det gå så långt i konversationen att nya vännen Benny 76 online fått en like på hans kuk?

Dumpen slussar en jävla massa ungar till sin bas och visst Sara hade en hemmasnickrad ålderskontroll men den fuckade sidan och vi vet att kukarna inte är långt borta när man kollar Sara place to be, jag kan leva med kukarna men lite ofräscht är det, däremot bör barnen förskonas.

Att kukar är allover the place på bloggen är ett helvete för Dumpen och när man drar ungar dit men samtidigt skall stå upp för ungar?

Har någon nånsin slängt fler kukar i ditt ansikte utan att du porrsorrfat? Jag förlåter dock Sara.
Citera
2026-03-01, 00:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag måste säga att Thomas Bodström verkligen har tappat i mina ögon. Det var ju han som drev igenom lagen som säger att sex med barn under 15 år ska räknas som våldtäkt. Samtidigt jobbar han nu som advokat och försvarar personer som försökt våldta barn, och det är något jag har väldigt svårt att förstå. För mig har hans trovärdighet fått sig en rejäl törn. Och som om det inte vore nog reagerade jag starkt på brevet han skickade till Sara. Brevhuvudet var enormt och radade upp över 20 advokaters namn, vilket mest kändes överdrivet och ganska märkligt.
Ja upptrappningen med skärpta lagar för sexualbrott verkar ha börjat runt milleniumskiftet, och det har bara fortsatt därefter. En person som Epstein gick för sig förr i tiden, han kanske inte var okej men han fick hållas, ingen drog det i skiten. Nu blir personer bannade bara de varit i samma rum. Att kvinnor tog sig fram sängvägen var känt, nu fungerar det nog inte så längre.

Bodström gillar inte sexualbrott och han har inte tappat något, det är Dumpen som är tappad. Alla har rätt att anlita en advokat och advokaten ska inte bannas för det. Ska en mördare bli utan advokat tycker du, ska en gädda inte få anlita en advokat? Hela vårt rättssystem bygger på att alla får anlita en försvarare. Skulle Dumpen inte ha en försvarare vid förtalsrättegångar?

Bodström vill nog bekämpa brott och sexualbrott som alla andra. I det att vara mot sexualbrott ingår det inte att enväldigt vara för Dumpen.
Citera
2026-03-01, 00:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu

Illa, men tror inte just bilderna är värst, tror det är värre att 8 och uppåt får en konstigt avtryck av vuxna, de blir förundrade och undrar varför vuxna vill åt barn. Varför som det verkar att alla vuxna vill ha barn och inte vuxna.

När de varnade för en farbror med godispåse fick de veta att denne inte alltid är snäll, men inget mer. Nu får de se och läsa allt farbrorn vill göra med dem, och jag tror inte de förstår. Jag själv var förundrad och förstod inte, dock var det inte Dumpens hemsida men jag fick aldrig någon förklaring på det jag såg.

All trafik genererar pengar till Dumpen, så att 8 åringar blir länkade till och besöker deras sida är de bara nöjda med, de skiter i konsekvenser som att barn blir förvirrade.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-03-01 kl. 00:33.
Citera
2026-03-01, 01:42
Medlem
Citat:

Uselt av dig att påstå att Dumpen sysslar med utpressning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in