2026-03-01, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Vare sig du el. ngn annan vet vad som hände med bilen:

Nej och inte du heller!

Men nya uppgifter är att en röd bil synts Vid pumphuset!

För att sedan bärga bort en bil med poliseskort ! Enligt en nattarbete!

Om inte det har med fallet att göra kan han ha använt nån av husägarens bilar? Alternativt lånat en bil!

Vi får se i Fup
Senast redigerad av sylla 2026-03-01 kl. 08:21.
Citera
2026-03-01, 10:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nej och inte du heller!

Om inte det har med fallet att göra kan han ha använt nån av husägarens bilar? Alternativt lånat en bil!

Vi får se i Fup

Kan inte den bilen tillhört den andra misstänkte, som sedan avfördes?

Jag säger inte att det inte kan vara fler bilar inblandade. Däremot tänker jag att tiden från bortrövandet till gripandet är kort, tiden för bytande av bilar är begränsad, då det borde innebära extra turer. Förutom det är det riskabelt med risk att bli upptäckt. Byte av bil kan förstås ha att göra med oro över att ha blivit sedd. Likt 2019, då han försökte styla om sin bil efter brottet.

Jag minns att en polis (?) på fråga sa i en intervju för en tid sedan, att man ( fritt ur minnet) självklart tittar på olika fordon.

Sitter på landet med dålig uppkoppling, och hittar inte utlåtandet nu. Någon annan kanske minns?
Citera
2026-03-01, 11:12
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan inte den bilen tillhört den andra misstänkte, som sedan avfördes?

Jag säger inte att det inte kan vara fler bilar inblandade. Däremot tänker jag att tiden från bortrövandet till gripandet är kort, tiden för bytande av bilar är begränsad, då det borde innebära extra turer. Förutom det är det riskabelt med risk att bli upptäckt. Byte av bil kan förstås ha att göra med oro över att ha blivit sedd. Likt 2019, då han försökte styla om sin bil efter brottet.

Jag minns att en polis (?) på fråga sa i en intervju för en tid sedan, att man ( fritt ur minnet) självklart tittar på olika fordon.

Sitter på landet med dålig uppkoppling, och hittar inte utlåtandet nu. Någon annan kanske minns?
Ja. Det var åklagaren som kommenterade ang. uppgifter om hyrbil, Robins svarta Volvo + vittnesuppgifter Expressen tagit del av ang. röd bil vid pumphuset:
Citat:
Åklagare Markus Hankkio vill inte kommentera några detaljer.

– Självklart kan en person ha tillgång till flera bilar och då kan det röra sig om flera beslag för att undersöka dem, säger han.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/nya-bilderna-avslojar-vilma-anderssons-liv-fore-mordet/(premium)
Citera
2026-03-01, 11:29
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Nej och inte du heller!

Vi får se i Fup
Du blandar ihop olika iakttagelser (nattarbetaren & Uttran) & påstår sedan samma sak om & om igen med risk att det blir en trådsanning till slut:

Citat:
Jo jag vet det! Men intressant då det togs upp i tråden av ett vittne i uttran som såg polisen spana i timmar på en bil, för att sedan bärga bort den med poliseskort! Tror dom hittat mycket spår i den bilen

Här är inläggen från nattarbetaren som såg bilar bärgas bort:
Citat:
Ursprungligen postat av sune2025
Natt Jobbare
Lite info bara kl. 01:30(Salem) Lördag 27 Dec .
Bergas en vit typ firma Pic up, 1 Polisbil följde efter bakom.
Ca.02:40 Bärgas ytterligare 1 bil denna gång en mörk blå personbil från ett Firmaområde
Poliser på plattsen vid bärgningen.
Har det något sammanhang mordet att göra vet ej?
Citat:
Ursprungligen postat av sune2025
Hämtades på område som bara brukar vara låst eller öppet natt
tillgänglig för de som arbetar åt kommunen P*r Andr*assens verkar ha arbetat där?

Jag var ledig natten då Mordet inträffade.(Hade annars varit i området, inklusive Mordområdet)

Natten Lördag 27 Dec Ca.kl.02.40 var det dock massor av folk där inklusive Polis
1 blå bil bärgades från plattsen
Citera
2026-03-01, 11:31
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Kan det ha varit någon annan som körde på BO, en smitning från olycka?
Häktad GM såg händelsen och gick till handling på en gång? Häktad GM har från första början förnekat mord.
Först bli påkörd av en smitare mitt i natten för att sen bli styckad av en psykopat.

En på miljonen?

Sen är det väl klargjort att hon strypts till döds. Om hon redan hade varit död när han påträffade kroppen skulle alltså smitaren ha strypt henne menar du?
Sen "råkade" en hammare och buntband trilla ut ur hans bil när han lastade in den döda kroppen?

Nej nej, klart han mördade henne.
Men han kommer fortsätta förneka.
Citera
2026-03-01, 11:44
Avstängd
Citat:
Ja. Det var åklagaren som kommenterade ang. uppgifter om hyrbil

Du har nog rätt Mercede.

Spekulationer om bilarna bygger på uppgifter om hyrbilen, bromsspår och sladdspår på platsen för brottet.

Man kan hoppas att utredarna har bevis för att däckspåren är från samma bil.

Från tidigare i tråden:
”26-åringen satt först på anstalten i Kristianstad men flyttades senare till säkerhetsklass 1-anstalten Salberga.

I november 2020 placerades den misstänkta även i avskildhet inne på Salberga.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/n1ab5m/gw-varnade-for-misstankta-mordaren-i-ronninge-for-fem-ar-sedan

I april 2021 flyttades 26-åringen till Tidaholm från Salberga, och sedan dess har det rasat in rapporter om hot, utbrott och bråk, skriver Expressen.”

Hans aggressiva körstil finns dokumenterat från vanemässig fortkörning på Ekerö,
från trafikbrott då han körde över i fel körfält och frontalkrockade.
Boende i området där han senast hade sin adress vittnade om att han försökte köra på en tonåring.
Därav spekulationer.
Citera
2026-03-01, 11:56
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
För att polis väntade på att nån skulle komma till bilen då dom spanade länge på den i samband Att dom letade efter My och gärningsmannen!

För att sedan bärga bort den!
Är det bilen på tant gröns väg ni menar här?
Citera
2026-03-01, 12:08
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Först bli påkörd av en smitare mitt i natten för att sen bli styckad av en psykopat.

En på miljonen?

Sen är det väl klargjort att hon strypts till döds. Om hon redan hade varit död när han påträffade kroppen skulle alltså smitaren ha strypt henne menar du?
Sen "råkade" en hammare och buntband trilla ut ur hans bil när han lastade in den döda kroppen?

Nej nej, klart han mördade henne.
Men han kommer fortsätta förneka.
En hypotes. Smitaren skull naturligtvis inte strypt BO. Det handlar om en ondskefull GM som kan se strypning som barmhärtighet där av nekar han till mord.
Det är fullt möjligt att buntband och hammare användes på plats av GM.
Citera
2026-03-01, 13:05
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
En hypotes. Smitaren skull naturligtvis inte strypt BO. Det handlar om en ondskefull GM som kan se strypning som barmhärtighet där av nekar han till mord.
Det är fullt möjligt att buntband och hammare användes på plats av GM.
Att han nekar till mord har nog mest att göra med att han inte vill erkänna det.

Han hade förnekat grovt gravfridsbrott med, om han inte blivit tagen mitt i akten.
Där visste han ju att det redan var kört.

Ska bli intressant sen att läsa hans förhör.

I början skyllde han nog på antingen någon smitare alt att han råkat köra på henne i mörkret.
Även när det kom fram att hon blivit strypt har han troligen fortsatt på det spåret.

Sen har han beaktat de nya bevisen i ensamhet för att sen komma med ett annat händelseförlopp som passar någorlunda in i hans "oskyldig till mord".

Min gissning hur det verkligen gått till är att han sett henne komma med pendeln.
Han har sen kört förbi i någorlunda hög fart o sladdat in framför henne, möjligt att hon blev träffad och föll.
Han hoppar ut ur bilen och nockar henne med hammaren och ska sätta på buntband men då kvicknar hon till och gör motstånd (vittne hör skrik) och i paniken stryper han henne till döds.

In i bilen med kroppen och i tumultet så glöms hammaren och buntbanden kvar.

I och med buntbanden och hammaren så var nog planen att ta med henne levande, helst hade han nog velat filma, dokumentera även dödsögonblicket.

Hur hemskt och sjukt allt detta ändå är så får man ändå finna tröst i att hon slapp befinna sig levandes i hans sjuka och morbida handlingar och lustar.
Citera
2026-03-01, 13:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja. Det var åklagaren som kommenterade ang. uppgifter om hyrbil, Robins svarta Volvo + vittnesuppgifter Expressen tagit del av ang. röd bil vid pumphuset:

https://www.expressen.se/nyheter/krim/nya-bilderna-avslojar-vilma-anderssons-liv-fore-mordet/(premium)

Jamen, tack!

Det är exakt det uttalandet jag hade i minnet.

Jag tänker att det på inget vis behöver betyda att det varit fler än en bil involverat i brottet, utan kan innebära att man inte tagit för givet att det är enbart en bil som kan ha använts.

Sedan vet vi förstås inte om Robin tänkt att han skulle spela smart, och gjort något avvikande för att förvilla. Hyrbil eller flera bilar, med tanke på att hans bil låg honom u fatet förra gången.
Citera
2026-03-01, 13:42
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
All kärlek till Mys familj ….🫶🏾❤️

Detta hade aldrig hänt om Robin fick rättspsyk ifrån första brottet.

Rättsystemet är genomruttet.

Må han aldrig sätta sin fot ute på fri mark igen.

Citat:
Då hade han varit ute nu garanterat, så det hade säkerligen hänt ändå tyvärr!

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det hade han inte, eftersom återfallsrisken bedömdes som hög vid frisläppandet.

Citat:
Jo men han hade troligen varit ute nu! Och utfört något! Den där människan går inte att behandla!

Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Men snälla människa!! Med särskild utskrivning så sitter du inne resten av ditt liv.

Psyk är värre en fängelse. Du kommer aldrig ut om du får den domen kan jag lova dig …
Det är möjligt att han hade varit ute nu, 6 år efter händelsen (hade han lyckats med kidnappningen och allt vad det hade inneburit hade han säkerligen varit fortsatt inlåst dock) MEN han hade garanterat inte kommit ut i närheten av tiden då han släpptes från fängelset iom den höga återfallsrisken.

Han hade även fått annan vård än vad han fick i fängelset och även om han inte hade blivit så kallat botad så hade han för tiden med frisläppandet ändå bedömts ha låg återfallsrisk.
Så just My hade sannolikt fortfarande levt.

Mest troligt hade hans sjuka fantasier börjat gro igen allt eftersom tiden går och andra offer hade sannolikt fått sätta livet till i framtiden.

Men nu släpptes han ut med hög återfallsrisk och hans sjuka lust och fantasier fortsatte säkerligen direkt att frodas.

Jag tror att han denna gång vill ha rättspsyk istället för fängelse för att han vet att han kommer få livstid.
Han tror säkerligen att han skulle kunna lura sig ut i förtid.

Samtidigt tror han nog att livet på rättspsyk kommer likna tiden då han gjorde psykutredningen. Ett "liv i lyx".
Hur det är i fängelse vet han redan och han fasar nog för en "livstid" där.

Just därför har jag ändrat min egna åsikt om att han borde dömas till rättspsyk. Ge honom det han fasar mest för.
Ett livstids helvete i fängelse. (Det lär säkerligen dröja innan han kommer lyckas få det ändrat till tidsbestämt)
Citera
2026-03-01, 13:47
Medlem
Just därför har jag ändrat min egna åsikt om att han borde dömas till rättspsyk. Ge honom det han fasar mest för.
Ett livstids helvete i fängelse. (Det lär säkerligen dröja innan han kommer lyckas få det ändrat till tidsbestämt)
[/quote]

Tror dock han aldrig kommer få tidsbestämt straff, Han kommer sannerligen sitta just livstid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in