2025-12-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ja precis, jag såg att flera blandar ihop begreppen här. Så jag undrade om gärningsmannen var transvesist eller hade genomgått en hel förändring. Men det är tydligen oklart då.

Ja det verkar oklart. Och egentligen har det väl ingen betydelse när det kommer till det här mordet. Så inte säkert att det framkommer något mer heller. Att byta till ett kvinnligt namn måste väl inte innebära byte av juridiskt kön heller? Men juridiskt kön på personen borde man ju kunna få veta. Könskorrigerande behandling osv lär vi aldrig få veta något om då det är helt irrelevant. Så kanske får vi aldrig veta helt enkelt.
Citera
2025-12-29, 17:19
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Uttran ligger precis vid Rönninge, där hon bortförts från. Inget som tyder på att han gett sig tillbaka till det området med all polisnärvaro för att gräva ned BO.

Mest troligt är det i skogsområdet närmare stugan, Tärnstigen 2.

Tror också att det är skogarna nära Tärnstigen, Viksberg, Södertälje. Finns gott om skog där. Glest med bostäder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Ovanligt men inte alls helt unikt.
Ted Bundys yngsta offer var tolv, och Ulf Ohlsson dödade Helén Nilsson som var tio samt Jannica Ekblad som var tjugosex. Anders Eklund dödade Pernilla som var 31 och sen Engla som var tio.

Så inget jättekonstigt i min bok.

Ulf Ohlsson tror jag var oskyldig.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Om du genomgått ett totalt könsbyte väljer de flesta att byta från penis till vagina, om det är en man som vill bli en kvinna. Men inte alla. Dock är könsbytet då inte fullbordat. I och med att dina hormoner nu förändrats och ditt testostereron är bytt mot östrogen är din person en kvinna. Varför man då vill hänga kvar vid sin penis kan bara de personerna svara på, och kanske inte ens de själv vet? Har man valt att bli en kvinna vill man ju kunna byta om bland kvinnor och kunna umgås med dem eftersom man själv blivit en. Behåller du ditt gamla kön skulle jag inte säga att bytet är fullbordat. Därav min fråga. Det är väldigt ovanligt med en kvinna som styckmördar och möjligen sexuellt skändar kroppen.

Kuken ryker väl när man har råd och tid kanske?

Sexuellt motiv vet vi ju inte om det finns alls. Kanske bara handlar om avundsjuka i en jävligt sjuk individs skalle? Sen har ju personen intresse av barn och döda kroppar osv...

Ja det här är väl en kvinna som mördat en kvinna i min mening.

Kändisar har gått ihop och skrivit om att "män måste ge sig nu". Har dom fel? Enligt mig, ja.

Det kommer att bli kortslutning i Sverige när den här personen låses in på Hinseberg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Så, då verkar det som att Ekeröpedofilen agerat helt själv…

Troligtvis har han då legat i lä med bil vid Rönninge Station och fått syn på BO, som troligtvis då tagit vägen förbi Coop och vägen Rönninge Torg ut mot Dånviksvågen och genom tunneln mot Tallsätravägen.
GM har troligtvis då följt efter med bilen, sett att BO är helt själv, inga andra i närheten och en bit till nästa bostadshus - sedan kört upp bakifrån precis vid Tallsätravägen 13, bromsat och hoppat ut med hammare/buntband och överfallit BO.

Nu vet jag inte hur det ser ut på platsen men kan han ha kört på BO med bilen? Betydligt lättare /säkrare för MGM att överfalla om BO redan var påkörd...
Citera
2025-12-29, 17:20
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linukku
Vem är GM?

En kvinna som heter Vilma.

Bild på kvinnan:

https://imgur.com/a/G7LXXIB
Citera
2025-12-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjavalle
Någon som har mer info om detta? Tycker det låter intressant men vart var detta mer exakt?

Edit: P*r Andr*assens bil är blå

Hämtades på område som bara brukar vara låst eller öppet natt
tillgänglig för de som arbetar åt kommunen P*r Andr*assens verkar ha arbetat där?

Jag var ledig natten då Mordet inträffade.(Hade annars varit i området, inklusive Mordområdet)

Natten Lördag 27 Dec Ca.kl.02.40 var det dock massor av folk där inklusive Polis
1 blå bil bärgades från plattsen
Citera
2025-12-29, 17:21
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Juridiskt är han en kvinna pga namnbyte till kvinna.. men biologiskt är han en man.

Så rent juridiskt ska han kallas för henne enligt lag.
Ja, rent juridiskt har du rätt att han har rätt att kallas hon.

Men vi är ganska många - även jurister - som anser att verkligheten trumfar juridiken ibland. En gris blir inte en älg bara för att någon enfaldig politiker lagstiftat om att så skall vara fallet.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Gissar att det kommer att ta ett antal månader innan FUP:en släpps. Omfattande utredning.
Citera
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Kanske en lustmördare?

Han hade barnporrbilder på pojkar också, men de var mycket färre enligt FUP.
Verkar främst ha haft en oerhörd fascination av kvinnliga könsorgan, att döma av bildmaterial samt sökningar. Den ena sökningen efter den andra återkommer gång på gång till kvinnors könsdelar - i en eller annan form.
Som nån besatthet.
Citera
2025-12-29, 17:22
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otholits
Mycket möjligt om han varit så beräknande.
Har ingen koll på om hans bil stått på tomten under julen. Kan försöka höra mig för med bekanta i området.

Vore ju grym om du får fram någon info. Tack på förhand.
Citera
2025-12-29, 17:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Han hade barnporrbilder på pojkar också, men de var mycket färre enligt FUP.
Verkar främst ha haft en oerhörd fascination av kvinnliga könsorgan, att döma av bildmaterial samt sökningar. Den ena sökningen efter den andra återkommer gång på gång till kvinnors könsdelar - i en eller annan form.
Som nån besatthet.

Var kan jag hitta fupen till tidigare bortrövningsförsök av barnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in