2026-02-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
All kärlek till Mys familj ….🫶🏾❤️

Detta hade aldrig hänt om Robin fick rättspsyk ifrån första brottet.

Rättsystemet är genomruttet.

Må han aldrig sätta sin fot ute på fri mark igen.

Då hade han varit ute nu garanterat, så det hade säkerligen hänt ändå tyvärr!
Citera
2026-02-28, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla

Det hade han inte, eftersom återfallsrisken bedömdes som hög vid frisläppandet.
Citera
2026-02-28, 10:05
Medlem
Seabeers avatar
Citat:

Jag menade med särskild utskrivning.
Citera
2026-02-28, 10:28
Medlem
Citat:
All kärlek till Mys familj ….🫶🏾❤️

Detta hade aldrig hänt om Robin fick rättspsyk ifrån första brottet.

Rättsystemet är genomruttet.

Må han aldrig sätta sin fot ute på fri mark igen.

Men rättssystemets uppdrag är ju knappast att döma massa människor till vård, som inte är kvalificerade för det, bara för att runda risken för ev. återfall i brott.
Citera
2026-02-28, 12:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men rättssystemets uppdrag är ju knappast att döma massa människor till vård, som inte är kvalificerade för det, bara för att runda risken för ev. återfall i brott.

Snälla Haaaaag,
människor röstar med fötterna
och ”Lag och ordning” kommer på andra plats i svenskarnas prioritering efter ”Sjukvården” som senast haft första plats.

Missnöje med de rättsvårdande instanserna kommer till uttryck överallt, även här

och självklart hatar man det ögonblick när någon tidsbestämde Robin Säbb Hjerths senaste straff och släppte ut honom i förtid.

Utan vård,
som fanns föreskrivet.

Självklart kan man kritisera det.
Självklart har man fog för det.
Självklart föraktar man svaga företrädare för systemet, med sin låt-gå-mentalitet.
Citera
2026-02-28, 13:13
Medlem
Citat:
Jag menade med särskild utskrivning.

Jo men han hade troligen varit ute nu! Och utfört något! Den där människan går inte att behandla!
Citera
2026-02-28, 13:19
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Jo men han hade troligen varit ute nu! Och utfört något! Den där människan går inte att behandla!

Men snälla människa!! Med särskild utskrivning så sitter du inne resten av ditt liv.

Psyk är värre en fängelse. Du kommer aldrig ut om du får den domen kan jag lova dig …
Citera
2026-02-28, 13:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Det där besöket som han har blivit beviljad tror jag inte är hans mamma.
Om hon bor på ett demensboende så har hon kommit till ett visst stadium i sin sjukdom där dementa är mycket känsliga för t.ex att besöka någon i ett vanligt hem, sjukhusbesök osv.
De kan bli oroliga länge efter ett sådant besök.
Att då ta mamman till ett häkte/fängelse för ett besök tycker jag är högst olämpligt.
Hon kanske inte förstår vad det är för typ att ställe men hon kanske inte heller kan ge ett äkta svar på frågan om hon vill åka dit för ett besök. Dementa svarar ofta Ja även fast de inte har förstått frågan.
Citera
2026-02-28, 13:54
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om hon bor på ett demensboende så har hon kommit till ett visst stadium i sin sjukdom där dementa är mycket känsliga för t.ex att besöka någon i ett vanligt hem, sjukhusbesök osv.
Att då ta mamman till ett häkte/fängelse för ett besök tycker jag är högst olämpligt.
Hon kanske inte förstår vad det är för typ att ställe men hon kanske inte heller kan ge ett äkta svar på frågan om hon vill åka dit för ett besök. Dementa svarar ofta Ja även fast de inte har förstått frågan.
Såhär tänker jag: besöket är troligtvis ngn anhörig.
Pappan & farmodern är döda. En del släktingar har tagit avstånd. Mamman el. brorsan? Sambo verkar han inte haft.

Robin har hälsat på mamman på hemmet relativt ofta. Självklart frågar hon efter Robin.
Och för honom ser det bra ut att mamma kommer på besök - även om han kanske inte kan lura av henne pengar vid ett sånt tillfälle.

Vad är alternativet? Att hon aldrig ska få se Robin igen? Blir hon mer orolig över att besöka honom på ett häkte än att aldrig träffa honom mer?

Ja, jag vet inte. Det är bara en gissning.
Citera
2026-02-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Vad svamlar du om?
Citera
2026-02-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Åklagaren har godkänt ”bevakade besök tillsammans med utredningsman”. Enligt artikeln du länkar till.

Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Såhär tänker jag: besöket är troligtvis ngn anhörig.
Pappan & farmodern är döda. En del släktingar har tagit avstånd. Mamman el. brorsan? Sambo verkar han inte haft.

Robin har hälsat på mamman på hemmet relativt ofta. Självklart frågar hon efter Robin.
Och för honom ser det bra ut att mamma kommer på besök - även om han kanske inte kan lura av henne pengar vid ett sånt tillfälle.

Vad är alternativet? Att hon aldrig ska få se Robin igen? Blir hon mer orolig över att besöka honom på ett häkte än att aldrig träffa honom mer?

Ja, jag vet inte. Det är bara en gissning.
Se mitt citat!
Citera
2026-02-28, 14:04
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Snälla Haaaaag,
människor röstar med fötterna
och ”Lag och ordning” kommer på andra plats i svenskarnas prioritering efter ”Sjukvården” som senast haft första plats.

Missnöje med de rättsvårdande instanserna kommer till uttryck överallt, även här

och självklart hatar man det ögonblick när någon tidsbestämde Robin Säbb Hjerths senaste straff och släppte ut honom i förtid.

Utan vård,
som fanns föreskrivet.

Självklart kan man kritisera det.
Självklart har man fog för det.
Självklart föraktar man svaga företrädare för systemet, med sin låt-gå-mentalitet.
Kan du utveckla vad du menar med det svepande "överallt"?
Att ta Flashbacks rättshaveristiska gaphals-pöbel som representativ för svenskarnas intresse för lag och ordning är grovt missvisande.
Senast redigerad av Taggad 2026-02-28 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in