2026-07-20, 03:27
Medlem
Nationalromantiks avatar
Stavfel/autocorrect gjorde mitt svar oläslig därav redigering

Citat:
Ursprungligen postat av StenStureLever
Tack för förtydligandet om diket!

När det gäller resten av förloppet så spekulerar jag såklart bara, men jag tror att bitarna kan hänga ihop så här: Blodfynden på platsen talar för att hammaren användes tidigt för att omedelbart slå henne medvetslös. Att fixera både händer och fötter med buntband blir möjligtvis en försäkring för transporten, utifall hon skulle kvickna till i bilen; vilket antyder att målet var att få med henne levande.

Att han som nekrofil väljer att ta hem henne levande handlar nog om att det ena inte utesluter det andra. Min gissning är att kontrollen och själva processen är bärande. Att ha henne levande i hemmet ger honom total makt att dra ut på förloppet och kontrollera dödsögonblicket i en trygg miljö (ur hans perspektiv) där han kan få in mer sadistiska inslag, för att därefter gå över till de nekrofila fantasierna utan tidspress eller risk för upptäckt.

Sen kan hon ju ha dött i samband med överfallet men jag tror att hans mål var att få hem henne levande.

Kopplat till det du skrev tidigare vad för typ av skor hon hade så framgick det i missing poster bilden, hon hade svarta kängor/läder skor med klack (om jag inte missminner mig-går att hitta rätt lätt).

Jag håller med i allt du skriver.

Jag tror även att han hade samma plan med 10 åringen, att fånga henne levande, dra ut på dödsögonblicket etc.

Han körde de facto runt i Rönninge i flera timmar efteråt och lämnade spår efter sig vid sjön uttran (eller vad den kallas)
Senast redigerad av Nationalromantik 2026-07-20 kl. 03:29. Anledning: Autocorrect
Citera
2026-07-20, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
(……..)
Jag tror även att han hade samma plan med 10 åringen, att fånga henne levande, dra ut på dödsögonblicket etc.
(…….)

Vad är det som gör att du tror du han som pedofil och troligen nekrofil skulle vara intresserad av att ha My levande? En död kropp och en levande människa är ju helt olika objekt att hantera.

I fallet med 10-åringen bör drivkraften varit pedofili, men knappast med My om han inte trodde hon var minderårig.

Så varför skulle han ha en vuxen kvinna levande, när han visat intresse för nekrofili?

Och han kanske stannade kvar i området för att han var i sådant uppvarvat skick att han inte visste om han skulle kunna köra på ett vanligt sätt eller uppträda normalt i en vanlig nykterhetskontroll att han behövde varva ned.

Eller vad menar du skulle vara orsaken att han stannade kvar i området?
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-07-20 kl. 07:20.
Citera
2026-07-20, 10:07
Medlem
Har någon formell uppdatering från TR? Dagboksblad, omhäkteshandlingar etc. ?
Citera
2026-07-20, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Har någon formell uppdatering från TR? Dagboksblad, omhäkteshandlingar etc. ?
Allt står stilla och det är auto häktning, idioter jobbar som sniglar!
Citera
2026-07-20, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy

Ok tack!
Känns som de överjobbar.
Citera
2026-07-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ok tack!
Känns som de överjobbar.
Oja. pengarna tickar och de skrattar hela vägen till banken
Citera
2026-07-20, 21:28
Medlem
Nationalromantiks avatar
Autocorrect

Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Vad är det som gör att du tror du han som pedofil och troligen nekrofil skulle vara intresserad av att ha My levande? En död kropp och en levande människa är ju helt olika objekt att hantera.

I fallet med 10-åringen bör drivkraften varit pedofili, men knappast med My om han inte trodde hon var minderårig.

Så varför skulle han ha en vuxen kvinna levande, när han visat intresse för nekrofili?

Och han kanske stannade kvar i området för att han var i sådant uppvarvat skick att han inte visste om han skulle kunna köra på ett vanligt sätt eller uppträda normalt i en vanlig nykterhetskontroll att han behövde varva ned.

Eller vad menar du skulle vara orsaken att han stannade kvar i området?

Därför att han var sexuellt driven av pedofil material och död.

Han hade bilder på styckade kvinnor i sin telefon.

Han blir således kåt av både barn och döda kvinnor (kvinnor i vuxen ålder)

Det ena utesluter inte det andra.
Senast redigerad av Nationalromantik 2026-07-20 kl. 21:29. Anledning: Autocorrect
Citera
2026-07-20, 22:32
Medlem
Citat:
Därför att han var sexuellt driven av pedofil material och död.
(……)

Citat:
Citat:
(……..)

Att han är pedofil och troligen nekrofil vet vi redan, frågan till dig var, varför du tror han ville ha My
levande
till bostaden.

Och varför tror du att han stannade kvar i området efter överfallet?
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-07-20 kl. 22:46.
Citera
Igår, 06:30
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenStureLever
Tack för förtydligandet om diket!

När det gäller resten av förloppet så spekulerar jag såklart bara, men jag tror att bitarna kan hänga ihop så här: Blodfynden på platsen talar för att hammaren användes tidigt för att omedelbart slå henne medvetslös. Att fixera både händer och fötter med buntband blir möjligtvis en försäkring för transporten, utifall hon skulle kvickna till i bilen; vilket antyder att målet var att få med henne levande.

Att han som nekrofil väljer att ta hem henne levande handlar nog om att det ena inte utesluter det andra. Min gissning är att kontrollen och själva processen är bärande. Att ha henne levande i hemmet ger honom total makt att dra ut på förloppet och kontrollera dödsögonblicket i en trygg miljö (ur hans perspektiv) där han kan få in mer sadistiska inslag, för att därefter gå över till de nekrofila fantasierna utan tidspress eller risk för upptäckt.

Sen kan hon ju ha dött i samband med överfallet men jag tror att hans mål var att få hem henne levande.
Var hittar du info att det var blodfynd på platsen?
Citera
Igår, 06:37
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Kopplat till det du skrev tidigare vad för typ av skor hon hade så framgick det i missing poster bilden, hon hade svarta kängor/läder skor med klack (om jag inte missminner mig-går att hitta rätt lätt).

Jag håller med i allt du skriver.

Han körde de facto runt i Rönninge i flera timmar efteråt och lämnade spår efter sig vid sjön uttran (eller vad den kallas)

Finns inga uppgifter om att Robin kört runt i Rönninge efteråt. Bara att:
Citat:
– Ja, vi har uppgifter som pekar på att personen också varit i Rönningeområdet en längre tid efteråt.
https://www.mitti.se/nyheter/polisen-soker-vittnen-efter-mordet-i-ronninge-6.3.361966.e9994a813e

Polis har inte nämnt om de gjorde några fynd vid Uttran. Avspärrningarna / insatsen vid sjön varade inte länge.
Citera
Igår, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy

Dom jobbar så fort dom kan med detta och vill självklart ha så mycket bevis som möjligt!
Citera
Igår, 19:38
Medlem
StenStureLevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Var hittar du info att det var blodfynd på platsen?

Jag drog förhastade slutsatser om DNA-spåren. Jag tänkte direkt att det gällde blod, men det skulle ju lika gärna kunna vara till exempel hår om han drog henne i håret. Samtidigt är det svårt att se varför han skulle ha tagit med sig hammaren utan att faktiskt använda den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in