Citat:
Ursprungligen postat av
Flufffen
Det krävs väl något mer konkret än bara magkänsla för att polisen ska få genomsöka ens bil?
Citat:
Ursprungligen postat av
Flufffen
Låter konstigt om de genomsökte bilen. Begärde du att de skulle genomsöka bilen eller? Om nej så anser jag att du ska anmäla poliserna. Lyssna inte på idioterna som okritiskt hyllar polisens agerande. Det krävs mycket mer än bara magkänsla för att polisen ska få använda tvångsmedel.
Såhär säger lagen, en bil räknas som slutet förvaringsställe.
https://lagen.nu/1942:740#K28P1S1
Har du problem med att polisen utför sitt arbete…? Har du någon generellt emot polisen och myndigheter…?
Vi ska väl vara förbannat glada för att vi har myndigheter som ser till att vi har ett av världens bästa och tryggaste länder att leva i. Och aktiv har en polismyndighet som jobbar för att lagar och regler efterlevs.
Polisen har faktiskt ganska stora möjligheter, och rättigheter, att kontrollera fordon, genomsöka dem, utan husrannsakningsorder. Och har man inget fuffens för sig så är det väl inget att oroa sig för om polisen vill ta sig en titt…?
Sova i bilen är oftast inga som helst problem, men kan beroende på plats och tidpunkt ha dina risker.
Själv har jag sovit en del o bilen vid div resor. Och en gång blev extra minnesvärd då jag väckes av att det knackade på dörren och en person med draget vapen stod och glodde in genom vindrutan med pistolen riktad rakt mot mig….
Det visade sig sen vara poliser…