Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Jag var i göteborg förra veckan och körde hem på torsdag eftermiddag.
Då jag hade 60 mil kvar att köra och var trött så stannade jag på denna parkeringsficka vid kl 21.00.
https://www.google.com/maps/@58.3371636,12.6174072,3a,75y,57.36h,79.74t/data=!3m7!1e1!3m5!1srWdrsM3wsx1QQkGQ9d60Mg!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D10.26092273841769%26panoid% 3DrWdrsM3wsx1QQkGQ9d60Mg%26yaw%3D57.35866114149662 6!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDIxOC4wIK XMDSoASAFQAw%3D%3D
Jag somnade med bilen avslagen och vaknade igen kl 02.00.
Jag startade bilen för att få upp värmen och en havtimma senare ser jag en bil parkerar bakom mig och någon kommer ut med en ficklampa, tänkte direkt det var polisen och det var det också.
Han kom fram till förarsidan och lyste med lampan i ansiktet på mig där jag satt och åt min jävla macka.
Jag visade körkort och han började fråga ut mig vad jag gjorde.
Jag ska hem sa jag och av ingen anledning alls skulle dom söka igenom bilen samt fick både blåsa.
Bilen va en ny hyrbil så det var inte så att jag satt i en skum jävla gammal blatte-bmw med tonade rutor.
Jag har varit med om samma sak en gång förut och då hade jag en annan bil och vari norra sverige.
Jag är inte kriminell eller nåt men jag tycker ändå det är obehagligt att bli kontrollerad sådär mitt i natten.
Nu undrar jag, var ska man sova om man vill sova i bilen?
Ska man ha bilen på hela tiden och väcker det mindre uppmärksamhet än om det bara står en nedsläkt bil där?
Nåt annat man ska tänka på?
Ska man ha alla lysen tänd inne i bilen så polisen ser att det sitter nån där?
Känns som man iaf inte vill sova i bilen på typ parkeringen på ica iaf för det lär väcka ännu mer uppmärksamhet.
Du ska vara glad för att polisen gör sitt jobb…
Du har uppenbart ingen aning om vilka tider på dygnet buset är som mest frekvent och de flesta av vanligt folk ligger och sover…
Hur ska du veta om de t ex haft ett ärende under kvällen där en bil med signalement likt din bil varit inblandat…?
Då kan de göra en kontroll för att kunna avförda dig och din bil. Var tacksam för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Din känsliga jävla egoistiska snöflinga!
Det är väl bra att polisen gör sitt jobb? Din bil stämde antagligen in på beskrivningen av nån bil de letade efter. Nån som gjort nåt kriminellt.
Hur ska polisen kunna fungera om de inte får göra såna här saker? Du borde bli glad istället att polisen gör sitt jobb!
Medhåll
Citat:
Ursprungligen postat av
HBTKuk
Deras jobb är att terrorisera befolkningen som sköter sig.
Tips för framtiden är att ett värmeljus räcker för att värma upp kupèn. Lite farligt men effektivt.
Sluta sprida skit som en korkad snorunge…
Folk som sköter sig har generellt sett inga som helst problem med polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Newton555
Hur skulle poliserna kunna veta om Ts är kriminell eller inte? Självklart måste de kontrollera så att det inte är någon som är alkohol- eller drogpåverkad som har slocknat i bilen.
Det är väl bara att svara på frågorna, och sedan är det ingenting mer med det.
Medhåll 2
Citat:
Ursprungligen postat av
Flattematte
Förstår polisen.
En mörklagd bil i en parkeringsficka med gående motor är en varningsklocka.
Hur tät bilen än är finns risk för koloxidförgiftning.
Bra att polisen gör sådana här kontroller.
Hm….. det var nog bra många decennier sedan som det var någon som helst risk med bensinmotorer…
Man kan i princip dra avgasröret in i kupén och köra bilen utan att dö…
Dieselmotor har så låg mängd kolmonoxid i avgaserna att det är mycket liten risk att det skulle utgöra nån verklig risk i en bil utomhus på tomgång.