Svensk lagstiftning är lite mer komplicerat än vad många tror att den är enkel
Nej, den är ganska enkel - bara Dumpen som skiter i den med sitt utgivningsbevisbabbel. Orkar inte ens höra på stolpskotten. Det positiva är väl att den ursäkten lider mot sitt slut.
Nej, den är ganska enkel - bara Dumpen som skiter i den med sitt utgivningsbevisbabbel. Orkar inte ens höra på stolpskotten. Det positiva är väl att den ursäkten lider mot sitt slut.
Jag förstår inte vad du talar om ? Kan du skriva på begriplig svenska ?
Nej, det är inte Dumpens fel att idioter trakasserar anhöriga. Var och en ansvarar för sina handlingar! Hur tror du att samhället skulle fungera utan eget ansvar?
Bara bete sig som ett svin å skylla på andra.
Du tänker som en pundare, det är alltid någon annans fel!
Så alla har eget ansvar förutom den ansvarige utgivaren på dumpen? Som för övrigt skyller på allt och alla för allt som nånsin gått fel i hennes liv?
Om vi nu ändå är inne på att börja utföra medicinska ingrepp på dömda brottslingar, hur vore det med lobotomering av återfallsförbrytare med säg 30+ domar exempelvis SN? Visst skillnaden skulle väl som bäst bli marginell men, bara en tanke när ämnet ändå är uppe på tapeten.
Att det inte ska räknas som förtal att hänga ut dömda sexualförbrytare
Kemisk kastrering
Så är det men tror inte att några partier vill bli uthängda som dom som röstar emot
Så med andra ord så är det okej att hänga ut ca 10% av dom dumpen hängt ut om det skulle gå igenom, sen är det ju bara den där lilla biten med att ändra på en grundlag som man såklart gör i en handvändning
Ni som har missat " Sista måltiden" bloggen där Patrik Sjöberg och Sara är inbjudna för att tala ut om den sensate tidens debacle, så bums att göra det nu. Detta kommer att räta ut många frågetecken därför att många här på tråden inte känner till svensk lagstiftning och hur den är driven av åklagare som är mer eller mindre modiga/fega
I avsnittet berättas om personer i säkerhetsklassade roller ( Som poliser , och poliser i ledande roller,styrelseledamöter i SAAB bl.a ) som tydligen är rena pervon. Och en säkerhetsrisk
Du bör nog lyfta blicken och skaffa dig en till källa förutom "Sara sa de" då den människan notoriskt ljuger så länge det passar hennes agenda.
Barn kan inte ge samtycke och därför ska inget ansvar läggas på barnen.
Det finns väldigt ensamma barn utan nära kontakt med någon vuxen som kan vägleda.
Även dessa barn behöver skyddas från utnyttjande och övergrepp.
Det är alltid hos förövaren ansvaret ligger. Alltid.
Det är skillnad på ansvar och skuld. Skulden handlar om vem som har agerat moraliskt förkastligt. Skuld ligger på gäddan eftersom denne letar efter icke byxmyndiga att ha sex med. Skuld ligger också på Dumpen för att de lurar gäddan genom att legitimera dennes parafil, ofta sker detta med att fiskaren lurar den äldre att tonåringen dras till äldre eftersom jämnåriga är omogna. Tänk hur många gäddor som de aldrig får fast till konfrontationer, men som nu intalas via nätet att det finns tonåringar som längtar efter att bli upplärda!
Ansvaret handlar om vad var och en bör göra för att undvika tråkigheter. Häri ligger att blockera gäddor som söker hebefila sexmöten, precis som jag har ett ansvar för att låsa min egen cykel eller låsa firmabilen där det ligger verktyg innan jag går på lunch. Det betyder inte att den som blir bestulen (eller delar nakenbilder i chattar med fula gubbar) bär skuld, men däremot bär man ansvar för att man bidragit till den uppkomna situationen, samt underlåtit att förhindra densamma. Det tycker jag även att ganska små barn ska få vara med och bära. Det är inte som om pedofiler, hebefiler m.fl. bryr sig om vad någon moraldomstol bryr sig om hur skuld ska fördelas. De kommer att leta efter barn och tonåringar som de kan ha sex med. Det är en realitet oavsett vad du eller jag tycker. Den realiteten måste också minderåriga få ganska klara besked om från vuxenvärlden. Vi kan inte behandla barn som om de ska leva i en disneyfantasi.
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur kan du jämföra vuxna skäggbarn med barn?
Jag syftade på att batikhäxorna använde just barnargumentet för tio år sedan, dvs. man förväntade sig att ingen debatt skulle föras eftersom det handlade om barn.
Vet du förresten vad det är för likhet mellan skäggbarn och Dumpens fiskare?
Båda låtsas vara barn fast de är vuxna för att vinna fördelar.
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Igår kom det en artikel där en ex-fru till en uthängd berättar vad hon fått leva med efteråt.
[...]
Hat, telefonsamtal, trakasserier, inte mot den uthängda utan mot folk runt omkring. Och det där fortsätter tydligen än idag till vissa del. Det beskriver mycket om hur den här typen av drev fungerar i praktiken.
[...]
Det är också allmänt känt att den här typen av lidande hos anhöriga avfärdas ganska lättvindigt av och runt Dumpen. Och då är frågan, tycker man verkligen att det är acceptabelt beteende av Dumpen?
Är det rimligt att människor som inte gjort något fel ändå ska ta smällar på detta sätt, bara för att någon i deras närhet gjort fel? Jag har svårt att se hur man kan landa i att det är en okej väg om man säger sig vilja ha ett fungerande samhälle i längden.
Alltså, någonstans måste man ju ställa frågan, varför accepterar man att anhöriga ska behöva ta mer stryk än vad situationen redan innebär från början?
Dumpen bär ju dock knappast ansvar för att diverse puckon går omkring och beter sig illa mot gäddornas familjer. Dessa har (så vitt jag vet) aldrig någonsin hängts ut som klandervärda av Dumpen. Att frun på något sätt skulle vara medskyldig till (eller ens medveten om) gäddans förehavanden; är någonting som vissa får för sig på lika lösa grunder som folk tror att det finns spökröster i telefonen eller på "tomma" frekvenser på en radiomottagare - dvs. det saknas grund.
Däremot så hade Dumpen kunnat sköta konfrontationerna bättre. Som jag redan har sagt innan så hade Dumpen kunnat hålla konfrontationerna inspelade men inte spruida dem utan se till att gäddorna kontaktar någon form av psykrehab. Om nu Dumpen verkligen känner att de ska lägga ut saker på nätet så skulle de åtminstone kunna blurra/pixla bilder på ansikten och kukar och sedan kontakta gäddan. Då skulle gäddan fatta att "det är på riktigt" utan att faktiskt bli identifierad. Dock så skulle det troligen inte dra in lika mycket donationer.
Det förebyggande värdet av att hänga ut gäddor som söker Lolitaflickor är (som jag skrivit innan) minimalt eftersom flickor i den åldern har så mycket mer attraktiva valmöjligheter än gamla fula gubbar med psykiska handikapp. Jag menar att risken för att en verklig tonårsflicka skulle nappa på att åka till Trollhättan (eller vad det nu var) och suga gubbkuk för ett par pannkakor med grädde är i princip noll.
Sara faller på alla dessa 3 punkter, men hon har en liten roadshow nu där hon försöker gaslighta sektmedlemmarna om att hon talat sanning. Vilket hon för övrigt erkännde att hon inte gjorde i rättegången, gå in och lyssna på vittnesmålen.
I Sverige har vi varit lite fega med beloppen, men EU-domstolen har nyligen börjat pressa på för att skadestånden ska vara "avskräckande". Då pratar vi hundratals miljoner kronor. Ska Sverigedemokraterna gå in och betala det då?
Inte en chans att Sd går in. Det är valår nu och SD gick in med en symbolisk summa i utbyte mot att få hjälteglans inför höstens val bland sin egen målgrupp. Skulle det bli på riktigt så kommer SD att dumpa Dumpen lika snabbt som deras påhittad Lolitabimbos säger ja till att suga gubbkuk.
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Men den som väljer att publicera material offentligt ansvarar lika självklart för konsekvenserna av just den publiceringen.
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Resonemanget att det inte är Dumpens fel att anhöriga trakasseras! Jo det är det visst. P och S är som 2st bara med offerkofta på.
Annat exempel är när Sara skrev och hetsade om en gädda efter uthängningen. Var en kille i Dalarna och vad hände! Jo folk bröt sig in och misshandlade honom.
Vilka handlingar är rimliga att koppla till en uthängning? Angrepp på gäddan personligen (påk mot knäskålen o. dyl.) är vad man kan förvänta sig. Att folk däremot ska ge sig på gäddans familj är inte lika självklart. Hur långt ska det gå? Ska man anklaga Dumpen för att någon skriver att hen ska bojkotta gäddans arbetsgivare? Det finns ett samband men det är väldigt indirekt.
Normala människor i ett modernt och individualistiskt samhälle förväntas inte svara för sin familj på det sättet. Möjligen kan man förvänta sig den typ av reaktioner i ett klansamhälle. Är det dit vi vill gå? Om inte, ska vi då förvänta oss att folk agerar på ett sådant sätt?
Jag är emot uthängningarna, men det här var nog ett av de mer besynnerliga skälen.
Så med andra ord så är det okej att hänga ut ca 10% av dom dumpen hängt ut om det skulle gå igenom, sen är det ju bara den där lilla biten med att ändra på en grundlag som man såklart gör i en handvändning
Va pratar du om?
Om det blir lagligt att fiska gäddor så skulle alla 700 sitta i fängelse för försök till våldtäkt av barn
Vilka handlingar är rimliga att koppla till en uthängning? Angrepp på gäddan personligen (påk mot knäskålen o. dyl.) är vad man kan förvänta sig. Att folk däremot ska ge sig på gäddans familj är inte lika självklart. Hur långt ska det gå? Ska man anklaga Dumpen för att någon skriver att hen ska bojkotta gäddans arbetsgivare? Det finns ett samband men det är väldigt indirekt.
Normala människor i ett modernt och individualistiskt samhälle förväntas inte svara för sin familj på det sättet. Möjligen kan man förvänta sig den typ av reaktioner i ett klansamhälle. Är det dit vi vill gå? Om inte, ska vi då förvänta oss att folk agerar på ett sådant sätt?
Jag är emot uthängningarna, men det här var nog ett av de mer besynnerliga skälen.
Din problematisering kring det hela är inte helt enkel att förstå.
Men det är ju snarare så att man ska klandra Dumpen mer för att tredje part (familjemedlemmar, barn etc.) råkar illa ut än om den primära parten (gäddan) råkar illa ut.
Dumpen vill ju framställa den primära parten som klandervärd, det är hela deras poäng. Men dom gör det ju på ett sådant sätt att även tredjepart råkar illa ut.
Det är ju en av grundpelarna i det medieetiska systemet som övrig seriös media förhåller sig till. Dom publicerar inte alla uppgifter om den primära parten för att det bl.a finns en risk att tredje part blir utsatt.
Du har helt rätt i och jag tror alla håller med om att "Normala människor i ett modernt och individualistiskt samhälle förväntas inte svara för sin familj på det sättet.".
Problemet blir ju att dumpens följarskara till stor del består av lågintelligenta kioskmongon som inte kan reglera sina känslor, och dom skiter bevisligen i om det är den primära parten eller tredje part som dom ger sig på. Och det är tveklöst Sara Nilssons ansvar.