2026-02-10, 09:40
Medlem
12cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckerycke
Det var aldrig särskilt känsligt. Det var frenelum och inre förhud som var känsligaste. Bad om att få spara allt. Han har gjort så att frenelum tappat all känsel och har knappa 8mm inre förhud kvar. Bad om 2 cm.
Verkar som att du fått en extremt low and tight omskärelse med tanke på vad du skrivit om att pungen dras upp när du får stånd.
Citera
2026-02-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Herregud, första veckan har varit hemsk..
Bandaget gick av vid dag 2 och sen blev såret under ollonet infekterat, har sedan 3 dagar Inte kunnat pinka och sitter på kateter och antibiotika.. oerhört jobbigt att ollonet är så svullet, får duscha två gånger per dag och försöker massera ollonet med vaselin men det känns fortfarande rätt obehagligt.

Min största rädsla är om jag någonsin kommer kunna pinka igen efter att dom tagit bort katetern igen, bara massa tvångstankar och ånger över att ens gett mig på det här.

Han som opererade sa att stygnen försvinner av sig själv, är det stygnen eller infektionen eller läkningen som orsakar urinstoppet? Jag har ingen aning vad som kommer hända härnäst, får panik

Shit, låter som max otur. Det såg också för jävligt ut för mig till en början, och jag fick feber dag 2 eller 3, så då åkte jag till VC och fick antibiotika. Sen var jag tillbaka på kontroll hos urologen (eget initiativ) och då sa urologen att jag kunde kasta antibiotikan och att det såg bra ut. Sen blev det bra till slut.
Citera
2026-02-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cugliander
Jag har också tagit bort hela förhuden och är bara nöjd med det. Men det är förstås möjligt att ta bort för mycket hud så att det som är kvar inte räcker till vid stånd. Min tanke var att det kanske var det som hänt Kryckerycke.
Hur länge sedan gjorde du din OP? Har lite funderingar. Jag gjorde min för typ 3 månader sen och är inte riktigt med på om det ska se ut som det gör för mig.. hade varit skönt att veta hur det var för dig. Dina tips hjälpte mycket inför och efter min OP nämligen!
Citera
2026-02-12, 08:10
Medlem
12cms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellandigochmig
Hur länge sedan gjorde du din OP? Har lite funderingar. Jag gjorde min för typ 3 månader sen och är inte riktigt med på om det ska se ut som det gör för mig.. hade varit skönt att veta hur det var för dig. Dina tips hjälpte mycket inför och efter min OP nämligen!
3 månader är för kort tid för att avgöra hur det slutgiltiga resultatet blir. Du behöver avvakta minst lika många månader till innan det är tillräckligt färdigläkt. Men har det blivit väldigt snett skuret eller liknande så kommer ju det inte ändras oavsett hur många månader som går.
Citera
2026-02-12, 11:42
Medlem
Citat:
Det är flera år sen, så jag minns inte riktigt hur det såg ut efter 3 månader. Men jag tror det var i stort sett läkt, kanske lite svullnad kvar och att ärret sedan har blivit mindre synligt, speciellt på undersidan.

Efter tre månader borde man se i stort sett hur det kommer att bli. Är det tex överskott av hud kvar kommer det inte försvinna.

Vad är du funderar över?
Citera
2026-02-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12cm
Verkar som att du fått en extremt low and tight omskärelse med tanke på vad du skrivit om att pungen dras upp när du får stånd.

Ja tyvärr. Ung läkare. Det är väldigt lätt att mäta och markera hur mycket hud som bör tas bort utan komplikationer men av någon anledning verkar många bara höfta. Helt otroligt att man kan vara såhär inkompetent inom svensk sjukvård. Han förstod inte ens olika termer som är vedertagna inom omskärelse på engelska och såg ut som ett frågetecken när jag förklara.

Slutresultatet ligger till 99% i läkarens händer. Tro inget annat. Speciellt om ärret är tjockt och snett. Då har läkaren helt enkelt skurit och sytt ojämnt/för hårt. Det är enorm skillnad skillnad på kompetens mellan läkare och läkare.
Senast redigerad av Kryckerycke 2026-02-15 kl. 16:54.
Citera
2026-02-16, 11:12
Medlem
Citat:

Tja, funkar den som den ska nu efter 3 månader eller är du rädd för att dra i den eller ha sex?
Citera
2026-02-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistyMedow
Tja, funkar den som den ska nu efter 3 månader eller är du rädd för att dra i den eller ha sex?

Jag har både runkat och haft sex med den, funkar bra. Även om jag måste ha mycket glid vilket är segt.. mer orolig för utseendet just nu faktiskt, en liten svullen ring kvar under ollonet när den är slak. Med stånd är den hur sexig som helst! Önskar att alla fick se den då haha
Citera
2026-02-18, 22:02
Medlem
Citat:
Jag har både runkat och haft sex med den, funkar bra. Även om jag måste ha mycket glid vilket är segt.. mer orolig för utseendet just nu faktiskt, en liten svullen ring kvar under ollonet när den är slak. Med stånd är den hur sexig som helst! Önskar att alla fick se den då haha
Varför behöver du så mycket glid?

För övrigt precis gjort operationen, inne på andra veckan.
Operationen i sig var "obehaglig" men inget mer med det skönt att få det gjort. Första dagen/natten var rätt "hemska" sen har det flytit på bra. Om du har trång förhud snälla gör operationen bara du kommer inte ångra dig.
Citera
2026-02-18, 22:05
Medlem
Till er som gjort operationen, hur lång tid tog det innan ni drog första runken?
Citera
2026-02-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swagwarrior
Till er som gjort operationen, hur lång tid tog det innan ni drog första runken?

Jag körde lite light när stygnen fortfarande var kvar. Tog en vibrator och höll mot roten och drog längst ner lite bara. Rätt otäckt men riktigt riktigt skönt. Det var 2 veckor efter OP, men jag tror att rekommendationen är 3/4 veckor. Allt beror väl på hur fort det läkt.
Citera
2026-02-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swagwarrior

Varför behöver du så mycket glid?

För övrigt precis gjort operationen, inne på andra veckan.
Operationen i sig var "obehaglig" men inget mer med det skönt att få det gjort. Första dagen/natten var rätt "hemska" sen har det flytit på bra. Om du har trång förhud snälla gör operationen bara du kommer inte ångra dig.

Jag behöver glid för att det inte finns något att dra fram och tillbaka längre ju. Med glid så åker ju handen över penisen hela tiden vilket är mycket mycket skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in