2026-02-04, 12:30
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryckerycke
Själv är det det värsta beslutet jag tagit. Mycket på grund av en klåpare till kirurg som bokstavligen misslyckats med varenda delmoment. Knappt någon inre förhud kvar, ingen känsel i frenelum, hår på halva skaftet och en pung som fäster jättehögt. Förlorat så mycket känsel. Sjukhuset vägrar ta på sig ansvar och får ingen hjälp av någon annan myndighet heller.

Hur är det med ollonet? Har du tappat känseln där också?
Citera
2026-02-07, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12cm
Du har säkert skrivit det här tidigare men varför blev du omskuren? Medicinska skäl eller enbart estetiska?

Mild balanit. Att göra detta för det "estetiska" är nog det dummaste jag någonsin hört.
Citera
2026-02-07, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Hur är det med ollonet? Har du tappat känseln där också?

Det var aldrig särskilt känsligt. Det var frenelum och inre förhud som var känsligaste. Bad om att få spara allt. Han har gjort så att frenelum tappat all känsel och har knappa 8mm inre förhud kvar. Bad om 2 cm.
Citera
2026-02-07, 11:59
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Det var aldrig särskilt känsligt. Det var frenelum och inre förhud som var känsligaste. Bad om att få spara allt. Han har gjort så att frenelum tappat all känsel och har knappa 8mm inre förhud kvar. Bad om 2 cm.

Vilken jäkla klåpare.
Citera
2026-02-08, 05:31
Medlem
Citat:
Vilken jäkla klåpare.

Och sjukhuset låtsas som ingenting och man får ingen hjälp någonstans. En läkare som absolut inte borde få jobba som läkare och få licensen indragen men det görs ingenting åt saken.
Citera
2026-02-09, 10:19
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Och sjukhuset låtsas som ingenting och man får ingen hjälp någonstans. En läkare som absolut inte borde få jobba som läkare och få licensen indragen men det görs ingenting åt saken.

Finns det ingenting man kam göra? Finns det ingen instans som man kan vända sig till? Anmäla läkaren och sjukhuset?
Citera
2026-02-09, 10:22
Medlem
Citat:
Finns det ingenting man kam göra? Finns det ingen instans som man kan vända sig till? Anmäla läkaren och sjukhuset?

Nej. Dessa läser enbart journaler och skiter i dig, hur mycket fel än läkaren har gjort. Så länge du inte dött eller penis blivit avskuren så kan du inte få rätt. Så val av läkare är A och O. Se till att få någon som utför operationen en gång i veckan minst.
Citera
2026-02-09, 10:24
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cugliander
Usch, det låter jättejobbigt! Verkar som att de tog bort för mycket hud. Jag vet att det finns omskurna som försöker töja ut huden för att få tillbaka en förhud. Funderar på om detta skulle kunna hjälpa för dig.

Det måste vara något annat som hänt. Jag tog bort hela förhuden. Har inga problem alls
En fullständig omskärelse är det som läkarna rekommenderar. Lämnar du en bit förhud så är det inte ovanligt att det blir komplikationer.
Citera
2026-02-09, 11:02
Medlem
Herregud, första veckan har varit hemsk..
Bandaget gick av vid dag 2 och sen blev såret under ollonet infekterat, har sedan 3 dagar Inte kunnat pinka och sitter på kateter och antibiotika.. oerhört jobbigt att ollonet är så svullet, får duscha två gånger per dag och försöker massera ollonet med vaselin men det känns fortfarande rätt obehagligt.

Min största rädsla är om jag någonsin kommer kunna pinka igen efter att dom tagit bort katetern igen, bara massa tvångstankar och ånger över att ens gett mig på det här.

Han som opererade sa att stygnen försvinner av sig själv, är det stygnen eller infektionen eller läkningen som orsakar urinstoppet? Jag har ingen aning vad som kommer hända härnäst, får panik
Citera
2026-02-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino
Bandaget gick av vid dag 2 och sen blev såret under ollonet infekterat, har sedan 3 dagar Inte kunnat pinka och sitter på kateter och antibiotika.. oerhört jobbigt att ollonet är så svullet, får duscha två gånger per dag och försöker massera ollonet med vaselin men det känns fortfarande rätt obehagligt.

Min största rädsla är om jag någonsin kommer kunna pinka igen efter att dom tagit bort katetern igen, bara massa tvångstankar och ånger över att ens gett mig på det här.

Han som opererade sa att stygnen försvinner av sig själv, är det stygnen eller infektionen eller läkningen som orsakar urinstoppet? Jag har ingen aning vad som kommer hända härnäst, får panik
Det måste vara jobbigt att det blivit infekterat, och jag gissar att det är infektionen som ställer till det för dig. När du nu får antibiotika kommer det säkert snart att bli bättre.
Citera
2026-02-09, 20:00
Medlem
Citat:
Det måste vara något annat som hänt. Jag tog bort hela förhuden. Har inga problem alls
En fullständig omskärelse är det som läkarna rekommenderar. Lämnar du en bit förhud så är det inte ovanligt att det blir komplikationer.
Jag har också tagit bort hela förhuden och är bara nöjd med det. Men det är förstås möjligt att ta bort för mycket hud så att det som är kvar inte räcker till vid stånd. Min tanke var att det kanske var det som hänt Kryckerycke.
Citera
2026-02-10, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimgerino

Hur går det för dig nu? Har det blivit bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in