Citat:
Nej, Sofia är inte offertypen, hon är streetsmart, och hon visade tidigt med vilka medel hon ville komma fram i världen: kropp, nakenhet, utvik, karlar, sexualitet...
Har det förresten blivit utrett, om det fanns några "riktiga" offer på den där ön? Det kan förstås vara ett flytande begrepp: en tjej kan frivilligt ge sig in i prostitution från början, men inte ha den psykiska styrkan att säga ifrån när hon pressas till mer perversa saker, eller flera män på en gång, än hon hade tänkt... Eller OM hon gjorde saker frivilligt, så kan hon ändå ha varit psykiskt skör och mått väldigt dåligt av det efteråt, vilket E. och hans kvinna Maxwell borde ha sett och tagit ansvar för. Här placerar jag in Virgina Giuffre.
Men fanns det några tjejer som var offer till hundra procent? Jag menar: ordentliga, väluppfostrade och oskyldiga flickor som lurats till ön med falska förespeglingar, som att de skulle arbeta med något helt annat än sex? E och hans kvinna tog ifrån dem passet, de hade ingen möjlighet att ta sig därifrån, och männen bokstavligt talat tvingade sig på dem fysiskt? Finns det belägg för detta?
Har det förresten blivit utrett, om det fanns några "riktiga" offer på den där ön? Det kan förstås vara ett flytande begrepp: en tjej kan frivilligt ge sig in i prostitution från början, men inte ha den psykiska styrkan att säga ifrån när hon pressas till mer perversa saker, eller flera män på en gång, än hon hade tänkt... Eller OM hon gjorde saker frivilligt, så kan hon ändå ha varit psykiskt skör och mått väldigt dåligt av det efteråt, vilket E. och hans kvinna Maxwell borde ha sett och tagit ansvar för. Här placerar jag in Virgina Giuffre.
Men fanns det några tjejer som var offer till hundra procent? Jag menar: ordentliga, väluppfostrade och oskyldiga flickor som lurats till ön med falska förespeglingar, som att de skulle arbeta med något helt annat än sex? E och hans kvinna tog ifrån dem passet, de hade ingen möjlighet att ta sig därifrån, och männen bokstavligt talat tvingade sig på dem fysiskt? Finns det belägg för detta?
Jag sållar bland en massa material i filerna. Det finns enormt mycket störande läsning. Nästan så att man vill gråta.
Det förekommer en hel del om påstådd trafficking och det involverar bl.a. även en fransman vid namn J-L Brun*l som var 'kompanjon' med Epstein. Han var 'modell-scout' och ägde en modellagentur i NYC och Miami som heter M2c. Hade tydligen förgreningar i Östeuropa. Lanserade modeller och 'skådespelar-wanna-bes'. Var tidigare affärspartner med vår svenska toppmodell Karin Mossberg (karriär på 1960-talet) som startade en egen agentur; Karin's Models. Han var även en gång gift med en annan svensk fotomodell. Vem vet, han kanske kände Barbro? (Har dock inga bevis för det). Han anklagas i alla fall både i dokument och i Wikipedia för att ha försett Epstein med massvis med tjejer under ca 15 års tid.
"J*an-Luc Brun*l, Epstein’s close associate, ran MC2 Model Management and is alleged to have trafficked hundreds of underage girls from Russia, Ukraine, Moldova, and Eastern Europe".
Det var genom Brun*l som Epstein köpte, eller planerade att köpa en ung flicka från Östeuropa av hennes föräldrar. Samma Brun*l blev utpekad av Virginia Giueffre och andra för trafficking. "She claimed in a 2015 affidavit that Epstein bragged to her that he had "slept with over 1,000 of Brun*l's girls".
Det står mycket även om hur Epstein och Trump slussade unga tjejer mellan varandra. Det påstås i dokumenten att Trump tvingat underåriga småtjejer till sex, bl.a. två 14-åringar som han tvingade till o--lsex. När det ena tjejen försökte skydda den andra från det pågående angreppet slog han henne rakt i ansiktet. Det finns flera oavhängiga men liknande berättelser från unga tjejer. Och det var de som vågade anmäla och som måste ha haft en slags självkänsla; dvs att de lärt sig att sådant var fel.
Hittade även dokument där Epstein bjöd in high school-flickor och deras tjejkompisar hem till honom. Vet ej säkert om detta hade med fransmannen Brun*l att göra. (Kan vara att han var ett lockbete och erbjöd flickorna modelljobb? = min tanke). Ep betalade förresten stora summor till en lokal polisenhet i Florida.
Sedan var det ju flera som berättat om orgier ombord på Epsteins Boeing 727 (vid namn Lolita Express) som flögs ner till Florida med tjejer (och män).
Det beskrivs i dokumenten även att unga flickor som träffat Trump/Epstein skulle ha försvunnit. Idag skriver GT förresten om eventuella påståenden att ett par unga flickor kunde ha blivit mördade och begravda på Epsteins ägor i New Mexico.
https://www.gp.se/nyheter/varlden/epsteins-ranch-utreds-efter-kusligt-mejl.f9c43309-f728-520b-a5e6-bd764f261267#:~:text=Epsteins%20ran ch%20utreds%20efter%20kusligt%20mejl
Brun*l arresterades av polis i Frankrike och begick -- även han -- självmord i sin cell 2022.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Luc_Brunel#:~:text=External%20links-,Jean%2DLuc%20Brunel,-12%20languages
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-17 kl. 14:47.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-17 kl. 14:47.
Se gärna mitt föregående svar till Snöbollen.