2026-02-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt! Du skriver kloka ord i tråden!

Uppenbarligen gör hon ett bra jobb som prinsessa också och har gjort det i snart 11 års tid. Löjligt av vissa skribenter att dra upp hennes ungdoms göromål. Hon är över 40, gift fyrabarnsmor och prinsessa sedan snart 11 år tillbaka. Dessa skribenter får komma ned lite i matchen och leva i nutid...

Absolut är Sofia en utmärkt representant för nutiden– Sverige är fullt av tatuerat slödder nuförtiden. Så på så vis passar hon perfekt som prinsessa– arbetarklassen kan enklare känna samhörighet med henne eftersom hon är en enkel person utan någon akademisk utbildning.
Citera
2026-02-16, 22:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag har bara läst att Sofia var i riskzonen för bli "trafficked". Varför tror ni samröret var större än så? Ja, hon hade kontakt med Barbro Ehnbom också - men Ehnboms hela karriär gick ut på att hålla kontakten med visst folk. Ehnbom är åtminstone inte djävulen själv som Epstein!
Citera
2026-02-16, 22:41
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har bara läst att Sofia var i riskzonen för bli "trafficked". Varför tror ni samröret var större än så?

En mycket bra fråga! Jag poppar lite popcorn och inväntar svaret.
Citera
2026-02-16, 22:44
Medlem
Sofia är en wanna-be. Hon spelar teater och är inte en tillgång för kungafamiljen. En belastning för Sverige och hon borde avsäga sig prinsesstiteln.
Citera
2026-02-16, 22:56
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Sofia är en wanna-be. Hon spelar teater och är inte en tillgång för kungafamiljen. En belastning för Sverige och hon borde avsäga sig prinsesstiteln.

Oj då! Kan du inte utveckla det lite är du snäll. Ge gärna exempel som stödjer din tes.
Citera
2026-02-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dianthus
OT, men tycker att Silvia och brorsonen är otroligt lika varandra, särskilt på denna bild:

https://www.aftonbladet.se/kungligt/a/bglmog/silvias-brorson-nekar-till-sexkop
Ja. Och han är mycket lik Victoria där, när hon gör vissa miner. De har syskontycke.

(Pastor Sula som har lämnat FB, gjorde en obetalbar sammanställning av kungafamiljens liv och leverne för sådär 15 år sen. Tiden går och länka kan jag inte…Enligt denna, lär drottningen ha anlitat mormonerna för släktforskning - men när det uppdagades förbindelser med Åsa Waldau avbröts projektet. På tal om kungliga familjer. Också OT, beklagar)
Citera
2026-02-17, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har bara läst att Sofia var i riskzonen för bli "trafficked". Varför tror ni samröret var större än så? Ja, hon hade kontakt med Barbro Ehnbom också - men Ehnboms hela karriär gick ut på att hålla kontakten med visst folk. Ehnbom är åtminstone inte djävulen själv som Epstein!

Exakt! Det är ju det som var risken för henne. Filerna är ju helt släppta nu och enligt FBI finns där kring 1000 offer. Sofia kan faktiskt ha riskerat att bli ett av dessa offer... Där som 21 åring.

Blir intressant att se vad vissa av skribenterna svarar på din fråga. Om de ids svara.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-02-17 kl. 05:08.
Citera
2026-02-17, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Ja. Och han är mycket lik Victoria där, när hon gör vissa miner. De har syskontycke.

(Pastor Sula som har lämnat FB, gjorde en obetalbar sammanställning av kungafamiljens liv och leverne för sådär 15 år sen. Tiden går och länka kan jag inte…Enligt denna, lär drottningen ha anlitat mormonerna för släktforskning - men när det uppdagades förbindelser med Åsa Waldau avbröts projektet. På tal om kungliga familjer. Också OT, beklagar)

Absurt.
Patrick Sommerlath är i allra högsta grad lik sin mamma Michele. Mer och mer på äldre dagar än yngre. Som det ofta blir. Efter skilsmässan flyttade Michele till Paris och därefter till Kalifornien, där hon startade eget. Jag vet faktiskt inte om hon lever idag. Michele var med på kungaparets bröllop 1976. Skulle Patrick vara lik Silvia så är det ju inte så konstigt. Hans pappa är ju Silvias bror. De har alltså blodsband.Men Silvia är alltså inte Patricks mor.
Citera
2026-02-17, 06:50
Medlem
Jaså är alla filer släppta. Jag refererar till Jonas Bonnier. DOJ har släppt miljontals
sidor. bilder och videor, kvarstår dock en betydande mängd material som antingen är sekretessbelagt, under utredning eller som tidigare publicerats och sedan tagits ned på grund av felaktig redigering av personuppgifter. 
Dokumentationen i fallet Jeffrey Epstein förefaller komplett absurd. Sex miljoner sidor. Eller 300 GB. Hälften av detta material har nu publicerats. En svensk bibel, för att ta ett exempel som innehåller många sidor, är i genomsnitt 1 500 sidor. Försök se det framför er; 4 000 biblar som står uppradade intill varandra, det är vad vi talar om.

Kom inte och säg att Sofia är ett offer. Enligt hennes podd från tiden over there vittnar om ett hett nöjesliv. Hennes miljö var väl inte precis vad man önskar sin dotter. Föräldrarna och hennes närmaste läste förhoppningsvis denna podd. Mamman ville tydligen bara att hon skulle leva livet, så varningens tecken uteblev.
Citera
2026-02-17, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja
Jaså är alla filer släppta. Jag refererar till Jonas Bonnier. DOJ har släppt miljontals
sidor. bilder och videor, kvarstår dock en betydande mängd material som antingen är sekretessbelagt, under utredning eller som tidigare publicerats och sedan tagits ned på grund av felaktig redigering av personuppgifter. 
Dokumentationen i fallet Jeffrey Epstein förefaller komplett absurd. Sex miljoner sidor. Eller 300 GB. Hälften av detta material har nu publicerats. En svensk bibel, för att ta ett exempel som innehåller många sidor, är i genomsnitt 1 500 sidor. Försök se det framför er; 4 000 biblar som står uppradade intill varandra, det är vad vi talar om.

Kom inte och säg att Sofia är ett offer. Enligt hennes podd från tiden over there vittnar om ett hett nöjesliv. Hennes miljö var väl inte precis vad man önskar sin dotter. Föräldrarna och hennes närmaste läste förhoppningsvis denna podd. Mamman ville tydligen bara att hon skulle leva livet, så varningens tecken uteblev.

Det är så otroligt mycket att ta in i filerna, bl.a. Barbro E's korrepondens med Epstein. Hon har svenska flickor på lut vilka hon erbjuder Epstein i form av bl. a. kandidater till 'en assistentplats' (trots att han redan verkar ha åtminstone en sådan). Det är BBB's som får träffa Ep (måste ha kjol och bara ben). Sedan alla möjliga knepiga affärer mellan Ep och den Onämnbare i Vita Huset. Plus en massa tjejer som slussats mellan honom och Epstein, ibland dagligen. För att inte tala om den östeuopeiska flickan som Ep köpte eller planerade köpa av flickans föräldrar.

Upprörande är att flera unga tjejer har polisanmält den Onämnbare, bl.a. ett par 14-åringar som berättar om en sexorgie med honom då de tvingats till sex och även fått stryk av honom när de försökte skydda varandra. Nu vet man inte sanningshalten i polisrapporterna, men eftersom tillvägagångssättet överensstämmer i dessa fall, som även är oberoende av varandra, verkar de unga flickorna ganska trovärdiga. Så ovärdigt och obehagligt att man bara orkar ta in litet i taget.

Sedan finns det en enorm massa korrespondens som involverar rika figurer och statsmän av olika slag (även en sultan och förstås kungligheter). En del vill träffa eller har just träffat brudar som Epstein har på lut. Men ofta är det middagar, fester och andra sammankomster som planeras. Det är en sådan röra med 'mycket högt uppsatta personer från olika länder,' politik, pengatransaktioner, ekonomiskt fusk, korruption, kändisar, lyxliv och sammankomster så man tror inte sina ögon.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-17 kl. 11:02.
Citera
2026-02-17, 12:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajamaja

Nej, Sofia är inte offertypen, hon är streetsmart, och hon visade tidigt med vilka medel hon ville komma fram i världen: kropp, nakenhet, utvik, karlar, sexualitet...

Har det förresten blivit utrett, om det fanns några "riktiga" offer på den där ön? Det kan förstås vara ett flytande begrepp: en tjej kan frivilligt ge sig in i prostitution från början, men inte ha den psykiska styrkan att säga ifrån när hon pressas till mer perversa saker, eller flera män på en gång, än hon hade tänkt... Eller OM hon gjorde saker frivilligt, så kan hon ändå ha varit psykiskt skör och mått väldigt dåligt av det efteråt, vilket E. och hans kvinna Maxwell borde ha sett och tagit ansvar för. Här placerar jag in Virgina Giuffre.

Men fanns det några tjejer som var offer till hundra procent? Jag menar: ordentliga, väluppfostrade och oskyldiga flickor som lurats till ön med falska förespeglingar, som att de skulle arbeta med något helt annat än sex? E och hans kvinna tog ifrån dem passet, de hade ingen möjlighet att ta sig därifrån, och männen bokstavligt talat tvingade sig på dem fysiskt? Finns det belägg för detta?
Citera
2026-02-17, 13:26
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, Sofia är inte offertypen, hon är streetsmart, och hon visade tidigt med vilka medel hon ville komma fram i världen: kropp, nakenhet, utvik, karlar, sexualitet...

Har det förresten blivit utrett, om det fanns några "riktiga" offer på den där ön? Det kan förstås vara ett flytande begrepp: en tjej kan frivilligt ge sig in i prostitution från början, men inte ha den psykiska styrkan att säga ifrån när hon pressas till mer perversa saker, eller flera män på en gång, än hon hade tänkt... Eller OM hon gjorde saker frivilligt, så kan hon ändå ha varit psykiskt skör och mått väldigt dåligt av det efteråt, vilket E. och hans kvinna Maxwell borde ha sett och tagit ansvar för. Här placerar jag in Virgina Giuffre.

Men fanns det några tjejer som var offer till hundra procent? Jag menar: ordentliga, väluppfostrade och oskyldiga flickor som lurats till ön med falska förespeglingar, som att de skulle arbeta med något helt annat än sex? E och hans kvinna tog ifrån dem passet, de hade ingen möjlighet att ta sig därifrån, och männen bokstavligt talat tvingade sig på dem fysiskt? Finns det belägg för detta?
Jag har sett en del material från dessa Epsteinfiler, och det finns en oändlig skara med offer. Du kanske sett bilden med en tandläkarstol? Där drogs tänderna ut på små barn så de inte skulle kunna bitas (vid oralsex). Det påstås att barn kidnappades och togs med till ön, och det skrivs i vissa medier att Maxwell var värre än Epstein.
Jag har sett så mycket hemskt, att jag faktiskt ångrar att jag sett det. Man blir riktigt illamående.
Rykten gör gällande att man även åt människokött, att Clintons tyckte att småbarnskött påminde om cremecheese i smaken. Jag har sett småbarn tvättas i tvättmaskin...
Som sagt, många offer finns det...
OM, om Sofia hade kännedom eller misstankar om något av allt det hemska som hände både på ön och på andra ställen, men inte anmälde sina misstankar till någon, då anser jag att hon är en väldigt lågt stående människa!
Om Sofia är offer, så ska hon så klart anmäla det. Vet någon om hon gjort det?
Om hon menar att hennes förflutna liv och leverne byggt upp och bidragit till hennes personlighet, så vill jag inte ha en sådan personlighet i vårt kungahus.
Senast redigerad av snowbell 2026-02-17 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in