Citat:
Ursprungligen postat av
SierraAdemi
Jag har redan förklarat min position flera gånger.
Nej, du har hoppat över den oerhörda grymhet hon i decennier visat mot anhöriga till Marie Johansson och hennes värderingar. Samt dina värderingar som verkar vara "oh, denna vidrigt grymma person som torterar a) människor b) anhöriga till människor som hon dödad under decennier, henne ska jag låta uppfostra barn. Jag struntar i att hennes värderingar är helt störda och att hon är grym och ond, jag tycker hon ska sprida sina värderingar och sin grymhet vidare".
Du har inte förklarat den positionen. Du har sagt att du har läst Napoleon Hill och Marcus Aurelius, men det är inte en förklaring till att man släpper sina barn i närheten ens av denna grymma ondskefulla människa. Det finns bara en förklaring till det - att man delar de värderingarna och tycker "det är ju inte så farligt. Hon lagar bra mat". Alla andra hade i avsky ryggat tillbaka och tänkt "Det är min plikt att skydda mitt barn. Hon är för grym, för elak för att jag ska släppa barn i närheten av henne".
Att du inte reagerar så säger allt om dig. Och nej, vare sig stoicismen, Napoleon Hill eller liknande människor säger att man ska abdikera från sitt ansvar som förälder och låta dem växa upp med en av Sveriges grymmaste människor.