Citat:
Ursprungligen postat av
Placebozin
Byta från Subutex 300mg Depot till Metadon Lepovidon. Vad har jag att förvänta mig?
Kan jag få en nöjdare kropp? Mindre sug på andra droger som extra grej?
Jag är sugen på droger i allmänhet inte bara Fentanylet. Väldigt glad inför bytet men är också smått nojig. Kommer ju läggas in för bytet om jag vill. Vad tycker ni jag ska göra?
Bita ihop göra det hemma höja var 3e dag eller in på torken och höja varje dag?
Men med det jobbiga är att ligga där och glo i en säng hela insättningen.
Då lär dom säga att nej du sover så mycket vi kan inte höja mer, Kan jag tänka mig iallafall,
För varje gång jag legat på antingen psyk eller torken spenderar jag min tid till 90%% i sängen om inte mer. Sovande Om jag kan sova vill säga som inte alltid är det lättaste på torken.
Herren jag träffat på Beroendekliniken där jag bor säger ju att Levopidon är starkare och bättre effekt.
vilken är att föredra vanlig Metadon eller Levopidon. Förlåt med mycket frågor. Men ser fram emot bytet rätt mycket. Dock mycket frågor och oro kring bytet. Många jag pratat med som haft eller har Metadon säger att jag inte bör göra det och många säger tvärt om att det är det bästa dom gjort eller saknar för dom blitt utkastade vid sidomissbruk. Jag vill ju såklart slippa sug på andra droger också. Känna sig NÖJD för en gång skull. Eller är det bara att inse att som missbrukare är man ALDRIG nöjd.
Även om mitt fentanyl missbruk är största anledning till att jag ens har LARO. Frid!
Du kommer bli trött, slö, omotiverad, svettig, impotent, förstoppad, fet och så svullen så att du kommer se väldigt kul ut. Så det är ju bra att du roar andra på något sätt i alla fall när du väl orkar gå upp ur din soffa och går ut en sväng, för det är det enda aktiva du kommer ha lust och ork att göra. När du börjar märka att ditt liv inte blev riktigt så skönt och jonkat som du ville om några månader, eftersom biverkningarna förstör hela grejen, så kommer du inte kunna sluta. Det blir till och med svårt att gå tillbaka till sub då du alltid kommer känna att det är nåt som saknas då.
Till sist kommer du få massa kostiga fel i kroppen med hormonrubbningar och organsvikt och hjärtfel är du garanterad efter tillräckligt lång tid, så räkna med en minst 10 år för tidig död också. Du behöver inte gå på det speciellt länge för att drabbas av detta heller då det räcker med 10-15 år för att börja dra på sig dessa kroniska defekter man får av metadon, men de första biverkningarna jag räknade upp får du omgående. Så grattis till ditt nya liv!
Mvh
Mannen Utan Framtid