Citat:
Du borde verkligen verkligen ge NA en chans och om du redan har provat men inte gilla det ge det en chans till och bestäm dig för att gå på så många möten du bara orkar ett par månader. Jag är med i LARO men NA har varit ett fantastiskt tillägg för mig som både är beroende av opiater, alkohol och tjack. Jag tror inte jag hade klarat det utan möten, sponsor och stegarbete. Som du säkert vet är drogerna bara ett symptom för en beroendeperson. Det har ställt till med så sjukt mycket annat också som jag varit maktlös inför då jag lätt blir manisk och fastnar i mitt eget huvud.
Kanske låter lite svamligt men gör dig själv en tjänst och prova och lycka till verkligen vet hur jävligt det är när man kämpar
Kanske låter lite svamligt men gör dig själv en tjänst och prova och lycka till verkligen vet hur jävligt det är när man kämpar
Tack för tipset.
Jag har väl kanske inte gett mig in i NA riktigt.
Har bara deltagit i ett par distansmöte, men kände väl att det var lite för mycket Hallelujah.
Är inte antireligion så, men det räcker med att jag är tillsammans med någon som är praktiserande kristen, tror inte att min behandling kan stärkas av något som jag absolut inte tror på.
Du kanske har någon speciell grupp att rekommendera?
Jag kanske har någon form av beroende personlighet, men vet att jag också kan vara utan det om jag är i en miljö som jag mår bra av och där vanan, rutinen och personerna är annorlunda samt att min tillgänglighet inte är där ännu.
Har spenderat en månad nyligen i ett afrikanskt land där jag var helt nykter utan att det ens var jobbigt, men jag har barn som jag tar hand om. Jag kan ju inte bara flytta, även om jag önskade att det gick och jag skulle må så mycket bättre.
Vad är LARO förresten?