Citat:
Hej!
Har 2x8 tabletter, jag mår mkt bättre av att dela upp dosen..Men det där är olika beroende på hur länge man gått. Första åren bör man ta dosen exakt som man ska. Men man kan ju prova 8 morgon 8 em/kväll. eller 12 morgon 4 kväll. Man kan göra lite hur som helst, men tar jag 1 gång per dag så rent psykologiskt så börjar jag små absa..men jag tror det är för att det går för länge mellan doserna. Man ska göra det som fungerar bäst för en. Amerikanarna brukar dela mycket på doserna köra 8x3 eller 2x8 eller 4x4. Men jag tror helt klart det är psykologiskt, jag sitter här nu och har inte ens tagit mina doser än o klockan är snart 11. Enligt min teori så om man var van o ta opioiderna många ggr per dygn så blir det när man får sub o tar 1 gång per dygn för lång tid mellan doserna..Det är bara en teori jag har. Men är man osäker så ska man givetvis inte fippla själv med doserna. Men jag minns i början av LARO när man tog medicinen tidigt o man börjar känna av på em/kväll/natt/morgon. Dem flesta seriösa läkarna bryr sig inte hur man gör bara det fungerar för en. Alla är inte exakt likadana så. Jag tror även om man höjer så kommer man komma fram till samma problem. Kanske inte i alla fallen, men iaf i många. Om man oxå provat att typ hålla sig lite ifrån att ta medicinen så förstår man hur pass psykologiskt det egentligen är. Många påstår lixom att det tar 48-72h innan man ens börjar känna av abstinens. Det är dock alldeles för länge att gå utan medicin både fysiskt/psykiskt.
Ser du skriver ofta men vi har inte interagerat..
Tips till mig som nu mister injektionen? Gick på iv heroin men har nu vant mig vid en gång i veckan (300mg sub inj) och är nöjd äntligen. Men då jag inte klarar buvidal blir det antingen tabletter eller metadon och jag vill ha så mycket avstånd som möjligt från mottagningen. Mitt team är jättebra så det är inte för det men du förstår säkert vad jag menar. Har gått något år nu och har bra frihet då jag alltid varit negativ så även om jag är där för injektion blir det salivtest en eller två gånger per halvår.
Jag tog tabletter svart veckorna före jag började men tyckte att det dröjde så länge innan de smälter plus upp och ner varje dygn, vill leva så normalt som möjligt om du förstår hur jag tänker?
Mvh