2026-02-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Undrar om förskolan har kickat ut L pga den låga närvaron och det är därför hon aldrig är där längre.

Lars är den enda ungen jag vet som aldrig är på förskolan men har en full garderob med ”förskolekläder”..
Citera
2026-02-11, 22:33
Medlem
FruKrokodils avatar
Kan det vara såpass illa att Lars har förskoleplats endast för att Hanna ska kunna dryga ut inkomsten med vab-pengar?
Lars är ju "sjuk" helt orimligt ofta för att vara en grundfrisk tvååring. Lars verkar dessutom inte speciellt sjuk då hon orkar med både lekland och resor trots sin "sjukdom".
Gissar att Hanna tröttnat på att jaga samarbeten (eller så får hon inte så många längre) och ser vabbandet som en inkomstkälla numera.
Undrar när försäkringskassan eller förskolan ska reagera och sätta stopp för detta välfärdsbedrägeri.
Citera
2026-02-11, 22:36
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Lars är den enda ungen jag vet som aldrig är på förskolan men har en full garderob med ”förskolekläder”..

Det fanns väl en plan där i början att Lars skulle gå på förskolan, men den fallerade så fort Hanna insåg att det krävs möten med riktiga människor som man inte kan blocka. Kebab fick ju köra all inskolning men kan inte hämta och lämna varje dag, därav Lars obefintliga närvaro.
Citera
2026-02-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Oj vilken cocktail hon startar dagen med 😮
Mycket för att vara i hennes ålder!

Nej det är fullt normalt eftersom hon är överviktsopererad. Så det är jättebra att hon sköter det iallafall, tar sina vitaminer.
Det ska man göra varje dag livet ut efter en sån op.
Citera
2026-02-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Kan det vara såpass illa att Lars har förskoleplats endast för att Hanna ska kunna dryga ut inkomsten med vab-pengar?
Lars är ju "sjuk" helt orimligt ofta för att vara en grundfrisk tvååring. Lars verkar dessutom inte speciellt sjuk då hon orkar med både lekland och resor trots sin "sjukdom".
Gissar att Hanna tröttnat på att jaga samarbeten (eller så får hon inte så många längre) och ser vabbandet som en inkomstkälla numera.
Undrar när försäkringskassan eller förskolan ska reagera och sätta stopp för detta välfärdsbedrägeri.
Kan ju vara så att Hanna drar med Lars trots att Lars är sjuk. Men ja låter konstigt att hon är sjuk så ofta. Hanna blir ju typ aldrig sjuk, lite konstigt då Lars är sjuk ofta och klänger på Hanna när hon är sjuk. Hanna måste ha ett super immunförsvar
Citera
2026-02-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Och förkylningsastma diagnostiseras vad jag vet genom att man söker vård när barnet har symtom. Inte genom någon utredning i efterhand? Från Internetmedicin:
” Diagnosen baseras på sjukhistoria. Enligt Svenska Barnläkarföreningen (BLF) anses astma föreligga vid:
3:e obstruktiva episoden om < 3 år
1:a obstruktiva episoden om < 3 år och andra tecken på allergisk sjukdom, såsom eksem eller födoämnesallergi, föreligger
1:a obstruktiva episoden om >3 år”

Jo man går igenom en utredning och man följs upp av läkare regelbundet.
Citera
2026-02-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeX12
Jo man går igenom en utredning och man följs upp av läkare regelbundet.

Men om HT anser att Lars är i behov av inhalationer, varför söker hon inte (akut)vård istället för att vänta in en utredning om två veckor? Sen kan man väl göra vidare utredning senare men inhalationerna behövs ju nu? Det är väl perfekt att en läkare får se Lars när hon har symtom också för att kunna ställa diagnosen. Och också trevligt för Lars att kunna andas ordentligt.
Citera
2026-02-12, 04:38
Medlem
Gotyourbacks avatar
Vill gissa att HT snart kommer gå ut med att de ”valt” att ha Lars hemma pga XYZ. Det var en annan influencer som gjorde det härom dagen så nu har HT chansen att rida på den vågen.
Citera
2026-02-12, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotyourback
Vill gissa att HT snart kommer gå ut med att de ”valt” att ha Lars hemma pga XYZ. Det var en annan influencer som gjorde det härom dagen så nu har HT chansen att rida på den vågen.
Vad är det?
Citera
2026-02-12, 06:51
Medlem
Gotyourbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Vad är det?
Jag menar att hon kommer hitta på en anledning till att ha Lars hemma. Säkert en väldigt dålig också som att hon tex inte trivs på förskolan.
Citera
2026-02-12, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotyourback

Hoppad vi får något besked. Annars brukar ju H stoppa huvudet i sanden och så får vi aldrig veta någonting, varför hennes inlägg därför blir så oklara.
Citera
2026-02-12, 07:34
Avslutad
Dont forget.

Hanna:

"Nu ska jag berätta så tydligt och ärligt som möjligt kring operationen som jag ska göra inom kort. Den här operationen jag ska göra heter alltså endometrieablation eller endometrieablation. Jag vet inte hur man uttalar det och det är alltså en operation där du går in i livmodern och fäller ut som ett typ paraply och sen så bränner det bort slemhinnan i livmodern för att den ska hjälpa dig mot rikliga blödningar. Den här operationen ska man inte göra om man vill ha fler barn. Det här är en fråga som jag får väldigt ofta att så här, hur går våra tankar där? Har du varit med för att vi alltid har varit extremt tacksamma och glada och nöjda över att ha fått Lara. Det har aldrig varit en självklarhet för oss att vilja ha syskon eller så. Att jag har behövt ha hjälp med mina blödningar har ju varit på tapeten redan innan Lara ens kom. Och jag har ju haft problem med min mens sedan jag var 14. Detta har påverkat min vardag något fruktansvärt mycket. Det handlar inte bara om att det blöder mycket utan det handlar om att man går i princip konstant blodbrist. Min kropp hinner inte återställa sig mellan mina blödningar vilket gör att jag ofta får blodbrist. I och med att vi alltid har känt att vi faktiskt är väldigt nöjda med Lara. Även om vi har varit inne i tankarna och även aktivt försökt att få ett syskon. Vi blev gravida förra året och sen genomgick vi en missabortion. Det kommer aldrig vara självklarhet för oss att få ett syskon. Vi har gått igenom mycket för att den skulle vara. För oss har det aldrig varit det. Även om vi har varit inne i tanken om det. Jag kan inte vara den bra mamma till Lara. Jag måste leva mitt liv efter min menscykel, alltså hur mina blödningar är, när mina blödningar är. Och när jag har mens så kan jag inte leka med henne för jag kan inte sätta mig på golvet och tumma upp med henne. Alltså man mår fruktansvärt dåligt. Även under åren när jag har haft mina blödningar så har jag fått vara hemma från skola, jag har fått vara en från jobb. Och jag känner att för att jag ska kunna vara den absolut bästa mamman till Lara så måste jag kunna vara det när som helst. Så vi har varit igenom mycket och det handlar inte om att bara för att vi sätter in ett det så betyder det inte att vi kommer automatiskt att få barn. Vi gjorde ju IVF-försökningar innan Lara fastnade. Någonstans måste man sätta stopp. Man kan inte ständigt leva i ett jagande efter någonting som eventuellt inte ens kommer. Ska jag ödsla tid och energi på någonting som eventuellt mest troligtvis inte ens kommer att komma, då känner jag att jag har tagit bort så mycket tid och energi från den tiden och energin som jag faktiskt ska ge till det barnet jag har här. Så där sätter vi stopp. Det är klart att jag ska göra den här operationen, dels just nu så väntar jag bara på min operationstid eftersom att jag redan har testat alla möjliga olika preventivmedel som jag kan ha och ingenting fungerar för att det enda som händer det är att jag antingen blöder hela tiden vilket ändå ger mig blodbrist eller så hamnar jag i jättejupa depressioner och vissa preventivmedel får jag inte ens använda för att jag har i grunden högt blodtryck. Det är som jag har fått testa på, det har jag testat på och under vissa av dem har jag även testat på flera gånger. Det här är det som känns så rätt i min mage och det här är någonting som jag och Kevin har pratat om och diskuterat såklart jättejättemycket. Det känns som absolut det finaste och bästa vi kan ge för vår familj, för mig själv och för vårt barn efter den här operationen. Sedan så har jag sett att folk faktiskt ska bli gravida. Jag kan fortfarande inte förstå att jag inom kort kommer att vara helt mensfri och jag blev så jävla glad. bara att prata om det får mig att bli blödig. Jag har levt med grova blödningar som har rubbat hela mitt vardagsliv under så många år. Alltså det här känns så rätt i min mage att jag ska göra detta. Det känns verkligen som att jag kommer få ett nytt liv."

En vecka senare

"Operation inställd. Jag har ångrat mig. Läkaren sa att det finns spiral"

Insättningsdagen

"Nej vi ska till Malmö så det går inte. Jag har mens så då vill jag inte sätta in den"

- besöker Lidl, leker med barnet på golvet, nämner inga besvär

Sån faker hon är😅😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in