2026-02-11, 18:21
Medlem
Chokladros och leksak för 3+
Fantastisk present till en 2-åring…
Citera
2026-02-11, 18:32
Avslutad
Hahahaha älskar kockboken som står i bakgrunden. Gör ingen nytta för Hanna lagar bara äcklig mat
Citera
2026-02-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonaLisa54
Chokladros och leksak för 3+
Fantastisk present till en 2-åring…

Hanna köper så mycket onödigt sött till Lars hela tiden. Sockrig ketchup, saft, klubba, choklad, sylt och en massa annat godis.

Som det ser ut nu har hon lagt grunden för att Lars kommer att gå samma väg som hon själv med dålig tandhygien och överviktsoperation.

Var det inte Hanna som sagt att hon var gravt överviktig redan som nioåring? Hon borde ju verkligen måna om att ge sin dotter bättre vanor 🤷‍♀️
Citera
2026-02-11, 18:52
Medlem
FruKrokodils avatar
Mensen Hanna!? Dödsmensen som handikappar dig de första dagarna?
Du fick ju mens i förrgår så vad händer?
Du åker glatt till Lidl och lever precis som vanligt. Kommer du inte ihåg dina egna lögner längre eller litar du på att dina följare är efterblivna..

Ps, tacka fan att du får magproblem när du startar varje dag med en redbull och avslutar varje dag med massa skit.
Och dom där muskelavslappnande, varför tar du dom på morgonen redan innan du eventuellt har behov av dessa? Du blir helt degig i kroppen och slö, kanske därför du inte orkar med ditt barn.
Citera
2026-02-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Mensen Hanna!? Dödsmensen som handikappar dig de första dagarna?
Du fick ju mens i förrgår så vad händer?
Du åker glatt till Lidl och lever precis som vanligt. Kommer du inte ihåg dina egna lögner längre eller litar du på att dina följare är efterblivna..

Ps, tacka fan att du får magproblem när du startar varje dag med en redbull och avslutar varje dag med massa skit.
Och dom där muskelavslappnande, varför tar du dom på morgonen redan innan du eventuellt har behov av dessa? Du blir helt degig i kroppen och slö, kanske därför du inte orkar med ditt barn.

Läste precis på fass om dom. Vad fint att käka en näve såna och sätta sig i bilen 🙃 kanske därför hon ignorerar väjningsplikt.
Citera
2026-02-11, 21:45
Medlem
Nåväl, hon sa ju ändå att hon ätit Provera så kanske därför inte mensen är djävulsk därför? Vad vet jag, inte provat själv (men tack för tips H, ska jag fan prova så jag oxå slipper den djävulska floden). Tummen upp!

Annars dött content. Tycker bara synd om hela familjen. Sagt det förr, säger det igen: sluta dela ert liv. Ser bara sorgligt ut. Inget man blir influerad av, äta riven ost i hallen o sen leka doktor? Sen kanske storkompisen färgar håret mitt i leken som blir ganska dåligt men det ska oxå delas.

H är väl lycklig med sin sk bästis… men dela inte, din bästis är inte mogen än för såna beslut. Luktar bara WT med trist tjänade cash just nu.
Citera
2026-02-11, 21:46
Medlem
Oj vilken cocktail hon startar dagen med 😮
Mycket för att vara i hennes ålder!
Citera
2026-02-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Oj vilken cocktail hon startar dagen med 😮
Mycket för att vara i hennes ålder!

Jag tror att det får henne att känna sig speciell. Hon har ju lagt ut en bild på sina piller vid minst fyra olika tillfällen helt utan anledning…. Tror hon tycker det är coolt att ta en näve piller varje morgon
Citera
2026-02-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Gällande astmautredningem, hur ska Hanna reagera om det visar sig att Lars inte har astma? Antingen kommer det låta som att Hanna eller Lara är sjuka det datumet eller så kommer det att förbli helt tyst kring det framöver

Grejen är att de sätter inte astmadiagnos på så små barn, utan det är förkylningsastma hon i sånnafall har. Man gör tex spirometri för astmautredning och det går inte på så små.
Citera
2026-02-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Jag tror att det får henne att känna sig speciell. Hon har ju lagt ut en bild på sina piller vid minst fyra olika tillfällen helt utan anledning…. Tror hon tycker det är coolt att ta en näve piller varje morgon

Så är det säkert, i hennes ålder åt jag inte ett enda piller men så har jag en helt annan livsstil också.
Tänk att "ta tag" i hennes mående och ändra kost och införa träning vilket lyft det skulle bli för henne.
Hon har troligtvis aldrig fått känna på hur det är att leva hälsosamt, att ta hand om sig själv och må bra.
Citera
2026-02-11, 22:11
Medlem
Undrar om förskolan har kickat ut L pga den låga närvaron och det är därför hon aldrig är där längre.
Citera
2026-02-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grainger-13
Grejen är att de sätter inte astmadiagnos på så små barn, utan det är förkylningsastma hon i sånnafall har. Man gör tex spirometri för astmautredning och det går inte på så små.

Och förkylningsastma diagnostiseras vad jag vet genom att man söker vård när barnet har symtom. Inte genom någon utredning i efterhand? Från Internetmedicin:
” Diagnosen baseras på sjukhistoria. Enligt Svenska Barnläkarföreningen (BLF) anses astma föreligga vid:
3:e obstruktiva episoden om < 3 år
1:a obstruktiva episoden om < 3 år och andra tecken på allergisk sjukdom, såsom eksem eller födoämnesallergi, föreligger
1:a obstruktiva episoden om >3 år”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in