Citat:
Ursprungligen postat av
BananKlase
Jag finner en stor bit av humor i förklaringen att hon blir irriterad på en EPA-traktor.
För är det nån gång man absolut INTE behöver irritera sig på en EPA är just på en 30-sträcka.
Det är också tragiskt att en talesperson i polisfrågor tycker det räcker att bli lite irriterad för att bryta mot lagen. Så borde väl en talesperson i polisfrågor inte uttrycka sig?
Varför inte köra om EPA-traktorn där det inte är 30-sträcka som "vanliga" människor? Det brukar faktiskt finnas en anledning till att hastighetsgränsen är nedsatt.
Edit:
https://x.com/Katja_Nyberg/status/1578309394046984193Katja Nyberg @Katja_Nyberg
Har själv blivit av med körkortet pga av omkörning av en EPA-traktor. Med facit i hand en onödig omkörning, men som sagt EPA fordon stressar fram omkörningar.
Katja var inte irriterad på EPA-traktorn som jag felaktigt skrev, utan "EPA fordon stressar fram omkörningar". Som vanligt säger inte Katja att detta hände henne, men vi får själva dra slutsatsen att
det var EPA-traktorns fel att Katja körde om den och inte Katjas.
Katja ljuger också här eftersom hennes körkort drogs in eftersom hon körde för fort och inte som hon skriver att hon körde om en EPA-traktor.
"Har själv blivit av med körkortet pga av omkörning av en EPA-traktor" tyder på att Katja lägger skulden på hennes indragna körkort på EPA-traktorn och inte på hennes eget bilkörande.
Edit2: Kstja tar aldrig ansvar för sina egna handlngar verkar det som.
Hypotetiskt twitter efter den kommande domen:
Har själv blivit av med körkortet pga av att jag väjde för en råtta. Med facit i hand en onödig dikeskörning