Citat:
Ursprungligen postat av
Pazmatic
Men nu ÄR inte alla som mig. Jag är ett jäkla undantag. Dem flesta vill inte göra som jag gör. Så du behöver inte oroa dig. Dem flesta kommer vilja vara med i samhället, ett fåtal inte.
Exakt sådär, samhället kommer aldrig krackelera och krascha så som en del(framförallt på flashback av logisk anledning)säger därför att merparten av människor vill och kan jobba pga att dom är "friska"
Det är så löjligt liten andel som mår så dåligt eller är så sjuka så dom tex får sjukersättning beviljat.
Sen har vi det andra som folk undrar över och frågar dig ser jag: Blir det inte tråkigt? Ne, hur fan skulle det bli det, alltså det är ju inte möjligt! Då måste man ju ha en helt avstängd hjärna, och då är väll inte det ens en tanke som kommer upp.
Älskar att du lyfter detta på flashan, man kan riktigt se tangenbordskrigare som stör sig och hur vecken i pannan skrynklar sig och ådrorna växer! Samtidigt som dom nyss fått ett nej på deras egna ansökan om just sjukersättning pga att dom är lata och inte sjuka!
Vore jag du skulle jag göra allt för att gå mot sjukersättning, har en god vän som är det med garantiersättning bara(alltså inte jobbat något tidigare), får ut 11500 efter skatt och sen bostadstillägg på det för hyra. När den har betalat allt det fasta så finns det ca 9k kvar på kontot, helt ok mot att få må bra och fungera någorlunda ok.