2026-02-08, 16:55
Avslutad
Har du även social ångest utöver dina diagnoser?
Har brottet som du blev dömd för påverkat din egenbild?

Jag får känslan av att du blir fysiskt och psykiskt sjuk när du jobbar pga dina diagnoser. Vilket gör att du är försiktig.
Citera
2026-02-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazmatic
Han har aldrig prövat arbete, är väl därför han blir beviljad allt. Jag har redan ansökt om skiten han har, jag får den inte. Det är bara att glömma. Nej, han har bara inget som "stärker hans arbetsförmåga", jag var ju som sagt dum nog att arbeta tidigare i livet som sabbar allt för mig.
När du säger att han blev beviljad allt, vilka bidrag menar du då?
Och du själv verkar ju inte behöva anstränga dig något för ditt uppehälle just nu heller, så båda ni lever väl i så fall ganska lika liv?
Citera
2026-02-08, 17:09
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Punkt 3, precis.

Vet inte riktigt hur du tänker, men har man ett jobb så behöver man inte skaffa nåt. Eller hur? Eller du kanske tycker att man ska ha två eller kanske t.o.m. tre jobb?
Citera
2026-02-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Har du även social ångest utöver dina diagnoser?
Har brottet som du blev dömd för påverkat din egenbild?

Jag får känslan av att du blir fysiskt och psykiskt sjuk när du jobbar pga dina diagnoser. Vilket gör att du är försiktig.

Ja, det har jag nog. Har allt känts det som.
Nja, snarare min samhällsbild. Blev mer rebellisk när man blir nekad jobb, värnplikt livet ut, sitta och vara rädd att man ska bli av med körkortet i flera månader (trots att det hade 0 med trafiken att göra) etc, av ett jäkla "skitbrott" som inte ens hade varit en grej i ett annat land i Europa. Men med sveriges extremt strika utdaterade narkotikapolitik så blir det såhär. Att man ska straffa och inte hjälpa folk (Inte för att jag någonsin missbrukade, så behövde dock inte hjälp)
Jag var okej med att ta en böter etc men alla andra påföljder tycker jag var orättvissa. Skitsamma.
Citera
2026-02-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomfront
När du säger att han blev beviljad allt, vilka bidrag menar du då?
Och du själv verkar ju inte behöva anstränga dig något för ditt uppehälle just nu heller, så båda ni lever väl i så fall ganska lika liv?

Nej, jag blöder pengar hela tiden. Han går plus minus noll och mest troligen plus. Jag hade iallafall gått plus med det han får. han har ett EGET ställe, det har inte jag. hans situation är hållbar, det är inte min. Inte alls samma.
Citera
2026-02-08, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazmatic
Nej, jag blöder pengar hela tiden. Han går plus minus noll och mest troligen plus. Jag hade iallafall gått plus med det han får. han har ett EGET ställe, det har inte jag. hans situation är hållbar, det är inte min. Inte alls samma.
Fast du skrev ju själv att du inte hade några problem med att bo med din mamma och hennes sambo, eller missförstod jag dig?
Och så länge du har sparpengar behöver du ju inte anstränga dig. När sparpengarna är slut har du större sannolikhet att beviljas ekonomiskt bistånd dessutom.

Vad är det för bidrag din kompis har? För när du skriver "hållbar" det låter som att det är sjukersättning livet ut, men det har du väl inte sökt själv?
Citera
2026-02-08, 18:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Alla människor har diagnoser av olika slag. De flesta kör dock på utan att få dem utredda. Man får anpassa sig för att överleva. Du kan inte förvänta dig att världen ska kretsa kring dig som medelpunkt.

+1

Vi har alla diagnoser. TS skyller bara på detta. Är lat. Tar sig själv inte i kragen utan livnär sig fortsatt som 28 på morsan... WTF. Borde ju mer finnas en samhällsinsats här som griper in och räddar denna stackars kvinna från att tvingas försörja för sin vuxna son.
Citera
2026-02-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Vet inte riktigt hur du tänker, men har man ett jobb så behöver man inte skaffa nåt. Eller hur? Eller du kanske tycker att man ska ha två eller kanske t.o.m. tre jobb?

Om man inte har ett jobb, men skaffar ett (du har ju skaffat ett, eftersom att du har ett?), så landar hamnar man under punkt tre.
Citera
2026-02-08, 18:14
Medlem
Du har ju valt det här själv och kavlar in på något jag kallar pajasyndrom.

Du såg inte till att vara med i A-kassan. varför då? Du såg inte till att anmäla dig som arbetslös dag ett och därefter följa några väldigt enkla regler. Då hade du haft exakt det som den i tråden som du gnäller på. Så enkelt är det.

Du kan för fan inte gnälla för att den andra personen har gjort det här enkla som ett liten barn kan klara av. Du kan inte gnälla på någon annan för det här.

Du har ju tappat nån 100 till 150 eller säkert mer per år, ta det gnger sex år sa du att du vart arbetslös. Där är ju över en halv miljon din jävla nöt, nån hundra till tvåhundra du borde gett i hyra... ger mig fan på att du även käkat hemma. Det är ju säkert nån 1500 i månaden bara det. är du fet 2500 SEK.

Vet du att det stora problemet är din Morsa som inte ställer något krav på dig. Det betyder att hon har gett upp för länge sedan. hon tror inte på dig.

Ta dig en tankeställare. Du har mist haft rätt till alfakassan från början...
Citera
2026-02-08, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Du har ju valt det här själv och kavlar in på något jag kallar pajasyndrom.

Är det paja-syndrom eller pajas-yndrom?
Citera
2026-02-08, 18:20
Medlem
Tusentals vuxna hemmasittare i landet – här får de isolerade hjälp i Luleå
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/unga-vuxna-utan-arbete-och-studier-far-ny-chans

Här får vuxna hemmasittare stöd för att bryta isoleringen
https://www.sverigesradio.se/artikel/har-far-vuxna-hemmasittare-stod-for-att-bryta-isoleringen
Citera
2026-02-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlfEk
Är det paja-syndrom eller pajas-yndrom?
Tyder på extremt lågt IQ eftersom att du inte lyckades knäcka koden att det saknades ett S. Så pinsam är du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in