2026-02-07, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Här mitt första kryptoinlägg 2021.
(FB) Förlorat typ allt
Jag har aldrig ägt och kommer nog aldrig att äga krypto.

https://bitcoinist.com/average-age-of-bitcoin-wallets-declines-sharply/
Ålder på genomsnittliga BTC wallet är numera 637 dagar. Så min spekulation var rätt och du är unik eller en lögnare. Jag tror inte på att du har kvar krypto du köpte 2015. Jag tror du var 10 år då.

Med den attityden kan du få tro vad du vill. Avböjer vidare kommunikation med dig.
Citera
2026-02-07, 15:42
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Med den attityden kan du få tro vad du vill. Avböjer vidare kommunikation med dig.
Attityden lånade jag från dig.
Citera
2026-02-07, 16:01
Avslutad
Citat:
Här mitt första kryptoinlägg 2021.
(FB) Förlorat typ allt
Jag har aldrig ägt och kommer nog aldrig att äga krypto.

https://bitcoinist.com/average-age-of-bitcoin-wallets-declines-sharply/
Ålder på genomsnittliga BTC wallet är numera 637 dagar. Så min spekulation var rätt och du är unik eller en lögnare. Jag tror inte på att du har kvar krypto du köpte 2015. Jag tror du var 10 år då.

Jag skrev att jag inte sett dig tidigare i den här tråden och det försöker du motbevisa med en postning från en annan tråd.

Är man inte genomsnittlig är man alltså unik, och du är enligt egna uppgifter matematiker.

Flera i tråden har varit med i +10 år.

Citat:
Attityden lånade jag från dig.

Knappast jag som brakat in i tråd som färsking och börjat tala om för veteraner hur allting EGENTLIGEN fungerar.
Citera
2026-02-07, 16:10
Medlem
Citat:
Så vad gör du i den här tråden? Om du inte omsätter något alls senaste 5 åren.

Jag undrar detsamma om dig, som aldrig har ägt bitcoin (?!)

Citat:
Om du nu tror långstiktigt på BTC, varför köper du inte på dig mer?

Det gör jag ju i skrivande stund, (DCA under 70k, ökning under 200 WMA, se mina tidigare inlägg), men det blir inte så mycket procentuellt sett, eftersom jag redan är mer eller mindre all in förutom en mindre garderingsposition i fysisk ädelmetall. Troligen kommer bitcoininnehavet att öka med några promille eller eventuellt någon procent om vi stannar här eller fortsätter nedåt i en baissemarknad.

Citat:
På vilket sätt slipper du undan fiatbankerna? Om du inte handlar.

Känns som det fattas info i ditt svar.

Eh? (Jag känner att jag ska ta en paus från den här tråden.)

Men om jag har mina besparingar i bitcoin i cold storage (och lite i fysisk ädelmetall), så ofta som möjligt betalar direkt i bitcoin och aldrig har mer än några promille av kapitalet i fiatform på banken utöver korta stunder om någon större faktura ska betalas, så undviker jag väl bankerna så långt det går i dagens samhälle? Eller har du något realistiskt tips om vad man kan göra mer?
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-02-07 kl. 16:14.
Citera
2026-02-07, 16:20
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag undrar detsamma om dig, som aldrig har ägt bitcoin (?!)

Det gör jag ju i skrivande stund, (DCA under 70k, ökning under 200 WMA, se mina tidigare inlägg), men det blir inte så mycket procentuellt sett, eftersom jag redan är mer eller mindre all in förutom en mindre garderingsposition i fysisk ädelmetall. Troligen kommer bitcoininnehavet att öka med några promille eller eventuellt någon procent om vi stannar här eller fortsätter nedåt i en baissemarknad.

Eh? (Jag känner att jag ska ta en paus från den här tråden.)

Men om jag har mina besparingar i bitcoin i cold storage (och lite i fysisk ädelmetall), så ofta som möjligt betalar direkt i bitcoin och aldrig har mer än några promille av kapitalet i fiatform på banken utöver korta stunder om någon större faktura ska betalas, så undviker jag väl bankerna så långt det går i dagens samhälle? Eller har du något realistiskt tips om vad man kan göra mer?
Naä det här var skumt. Har haft BTC i massor av år, har gått all in BTC, har en PROMILLE av eget kapital i fiat, vem lever så, hur bor du, varför har du inte köpt bostad för vinsten osv osv. Det är omöjligt. Du är ett troll.

Du har alltså TAPPAT hälften av ditt kapital i år? Som du haft länge?

Naturligtvis drar krypto-trådar till sig troll. Normala människor har aktier.
Citera
2026-02-07, 16:23
Medlem
Citat:
Att intresset för BTC tog fart efter corona. Vad baserar du din arroganta gissning att jag har fel på?

Hmm, ditt intresse kanske tog fart då, men innan det hade det varit minst tre större hausser och krascher som väckte bredare uppmärksamhet och intresse:

2011: ATH på cirka 35 dollar, krasch till cirka 1 dollar
2012-2013: ATH på cirka 1200 dollar, krasch till cirka 150 dollar
2017-2018: ATH på cirka 20k, krasch till cirka 3k.

Två eller tre år senare tog ditt intresse fart.
Citera
2026-02-07, 16:30
Medlem
Citat:
Naä det här var skumt. Har haft BTC i massor av år, har gått all in BTC, har en PROMILLE av eget kapital i fiat, vem lever så, hur bor du, varför har du inte köpt bostad för vinsten osv osv. Det är omöjligt. Du är ett troll.

Du har alltså TAPPAT hälften av ditt kapital i år? Som du haft länge?

Naturligtvis drar krypto-trådar till sig troll. Normala människor har aktier.

Om det är någon som är ett troll här så är det du. Varför har du fått för dig att jag inte har köpt hus? Tror du jag bor i en bitcoin?

Jag har tappat hälften (orealiserat) efter att nyss ha sexdubblat det (orealiserat, i stort sett). Femtio procents tapp är bara brus i sammanhanget.

Titta på bitcoins 200 WMA så kanske du förstår lite mer vad som pågår och vad du tycks ha missat helt, otroligt nog.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-02-07 kl. 16:33.
Citera
2026-02-07, 16:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Jag skrev att jag inte sett dig tidigare i den här tråden och det försöker du motbevisa med en postning från en annan tråd.

Är man inte genomsnittlig är man alltså unik, och du är enligt egna uppgifter matematiker.

Flera i tråden har varit med i +10 år.

Knappast jag som brakat in i tråd som färsking och börjat tala om för veteraner hur allting EGENTLIGEN fungerar.
Som sagt tog jag attityden från dig. Den som du nu fortsätter med.

Du är reggad 2025. Det finns ingen här som vet något alls om din historik.

Tråden är startad 2019 och ändå vet du att många i tråden varit med i +10 år. OK. Naiv stolle alltså.

Medel-ägandet BTC är 637 dagar och du påstår att du ägt BTC i 3650 dagar och jag får inte kalla dig unik? OK.

BTC-köp 2015 har 100-faldigats i värde. Du är alltså mång-miljonär. Och har en finsk bög som avatar? OK.
Senast redigerad av Paris24 2026-02-07 kl. 16:44.
Citera
2026-02-07, 16:36
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Om det är någon som är ett troll här så är det du. Varför har du fått för dig att jag inte har köpt hus? Tror du jag bor i en bitcoin?

Jag har tappat hälften (orealiserat) efter att nyss ha sexdubblat det (orealiserat, i stort sett). Femtio procents tapp är bara brus i sammanhanget.

Titta på bitcoins 200 WMA så kanske du förstår lite mer vad som pågår och vad du tycks ha missat helt, otroligt nog.
Så du avyttrade BTC för att köpa hus? Hur mycket hade du tjänat? När? Skrev du här då? Det är ju en rätt stor BTC-försäljning som du hade nämnt i tråden.

Du har noll i utveckling sedan 4.5 år och är ändå glad och nöjd, och har råd att köpa hus? OK.

Så sent som 2021 hade du bara BTC till en klocka? Enligt dina egna trådar.
Senast redigerad av Paris24 2026-02-07 kl. 16:38.
Citera
2026-02-07, 16:43
Medlem
Citat:
Så du avyttrade BTC för att köpa hus? Hur mycket hade du tjänat? När? Skrev du här då? Det är ju en rätt stor BTC-försäljning som du hade nämnt i tråden.

Du har noll i utveckling sedan 4.5 år och är ändå glad och nöjd, och har råd att köpa hus? OK.

Jag tänker inte diskutera mina rent privata förehavanden mer. Ta en titt på bitcoins 200 WMA och begrunda hur din ekonomiska situation hade sett ut om du senaste tio åren hade sparat i bitcoin i stället för vad du nu har gjort med dina besparingar, om du har några. Antag att du har köpt på eller nära 200 WMA.

https://www.coinglass.com/pro/i/200WMA

Eftersom du utger dig för att vara matematiker kan du återkomma med hur mycket du har gått miste om ungefär.
Citera
2026-02-07, 16:46
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag tänker inte diskutera mina rent privata förehavanden mer. Ta en titt på bitcoins 200 WMA och begrunda hur din ekonomiska situation hade sett ut om du senaste tio åren hade sparat i bitcoin i stället för vad du nu har gjort med dina besparingar, om du har några. Antag att du har köpt på eller nära 200 WMA.

https://www.coinglass.com/pro/i/200WMA

Eftersom du utger dig för att vara matematiker kan du återkomma med hur mycket du har gått miste om ungefär.
Det kallas för cherrypicking, när man väljer ut ett datum "titta vad du förlorat" eller "titta vad jag vunnit". Detta datum är väldigt enkelt att välja från ett diagram, men säger ingenting om framtiden.

Så jag cherrypickar 4.5 år sedan, exakt när du skrev ditt första inlägg nedan, och du har Noll 0 Nada i utveckling sedan dess. T.ex har AI-aktierna säkert 5-dubblats
(FB) Sparar i crypto, vad tror ni om min portfölj
Så vad säger du om ditt första inlägg och rekommendationen att lägga allt i BTC? Nu när du vet att utvecklingen blev 0% till idag. Kan man lära sig något av det misstaget?

Tänk om du har 0% även kommande 4.5 åren? Det går inte att veta. Men TÄNK OM.
Senast redigerad av Paris24 2026-02-07 kl. 16:52.
Citera
2026-02-07, 16:53
Medlem
Citat:
Det kallas för cherrypicking, när man väljer ut dett datum "titta vad du förlorat" eller "titta vad jag vunnit". Detta datum säger ingentin om framtiden.

Så jag cherrypickar 4.5 år sedan, exakt när du skrev ditt första inlägg, och du har Noll 0 Nada i utveckling sedan dess. T.ex har apple-aktien säkert 5-dubblats
(FB) Sparar i crypto, vad tror ni om min portfölj
Så vad säger du om ditt första inlägg och rekommendationen att lägga allt i BTC? Med en utveckling av 0% till idag.

Jag har inte sagt något om framtiden, vad får du allt ifrån? Jag vill bara att du ska begrunda ungefär hur mycket du har förlorat genom att satsa på bitcoinkritik i stället för på bitcoin.

Att välja ut toppen för fyra och ett halvt år sedan som jämförelse med i dag, när vi nyss har fallit femtio procent från senaste toppen, är verkligen körsbärsplockning, om något. Att titta på 200 WMA är motsatsen till detta, eftersom den kurvan har skalat bort allt brus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in