2026-02-07, 16:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag tänker inte diskutera mina rent privata förehavanden mer.
För att du rör ihop dig i dina egna lögner.

Citat:
Ta en titt på bitcoins 200 WMA
Kan du sluta tjata om detta "200 WMA" som är ett mätetal som bitcoinkillar i princip har hittat på, och påstår har någon slags relevans? Det finns inte tillräckligt med historik för att kunna dra några slutsatser ur någon sådan siffra.

Dessutom, som du antyder, att du verkar tro på dessa 4-åriga cykler, så är det ganska välbelagt att åtminstone de första så kallade cyklerna var helt och hållet orkestrerade av en handfull insiders och börser.

Jag ser fram emot att du helt slutar använda detta tramsiga "200 WMA" på forumet helt och hållet.

Dessutom, som jag nämnde tidigare, så skulle du själv alltså sälja när priset är avsevärt högre än detta medeltal, och endast köpa när priset är lägre. Eftersom du aldrig säljer så tror du inte ens själv på detta.
Citera
2026-02-07, 16:58
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag har inte sagt något om framtiden, vad får du allt ifrån? Jag vill bara att du ska begrunda ungefär hur mycket du har förlorat genom att satsa på bitcoinkritik i stället för på bitcoin.

Att välja ut toppen för fyra och ett halvt år sedan som jämförelse med i dag, när vi nyss har fallit femtio procent från senaste toppen, är verkligen körsbärsplockning, om något. Att titta på 200 WMA är motsatsen till detta, eftersom den kurvan har skalat bort allt brus.
"Jag har 95% av mitt kapital i BTC" är nog att försöka säga något om framtiden.

Jag har 70% cash på mitt konto. Där har du mitt svar om framtiden. OM jag idag köper BTC för allting och BTC sedan återgår till 2025 års värde så har jag dubblat mitt kapital medans du bara återfått det. Så kom inte med OM som argument till mig!

Det går inte att komma runt att du har 0% utveckling från ditt första inlägga på BTC till just idag. Den som orkar läsa mina inlägg i tråden vet att mitt allra vanligaste tips är "Du har inte tjänat något innan du sålt, så du måste ha en strategi för när du ska sälja". En sån här vecka är mina råd i tråden bättre än alla dina 3000 råd.

Jag tror ärligt det inte finns en enda person i tråden som verkligen tjänat pengar på BTC till en klocka eller bostad. Vi som håller på med aktier och bostäder har i motsats oftast tjänat in hela vår bostad. I mitt fall en 11-rumsvilla i Lund värde 16.5mkr utan lån. Den tog ca 30 år att tjäna in.
Senast redigerad av Paris24 2026-02-07 kl. 17:05.
Citera
2026-02-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
"Jag har 95% av mitt kapital i BTC" är nog att tala om framtiden.

Jag har 70% cash på mitt konto. Där har du mitt svar om framtiden. OM jag idag köper BTC för allting och BTC sedan återgår till 2025 års värde så har jag dubblat mitt kapital medans du bara återfått det. Så kom inte med OM som argument till mig!

Det går inte att komma runt att du har 0% utveckling från ditt första inlägga på BTC till just idag. Den som orkar läsa mina inlägg i tråden vet att mitt allra vanligaste tips är "Du har inte tjänat något innan du sålt, så du måste ha en strategi för när du ska sälja". En sån här vecka är mina råd i tråden bättre än alla dina 3000 råd.

Jag tror ärligt det inte finns en enda person i tråden som verkligen tjänat pengar på BTC till en klocka eller bostad. Vi som håller på med aktier och bostäder har i motsats oftast tjänat in hela vår bostad. I mitt fall en 11-rumsvilla i Lund värde 16.5mkr utan lån.

Priset låg lägre än i dag vid inlägget du länkade till, om det nu har någon betydelse. Du försöker göra diskussionen till en diskussion om personer, klockor, din påhittade etta i Lund och allt annat, så jag checkar ut nu. Vi hade nog med troll här sedan tidigare.

Lycka till med 70 procent fiat-portföljen. Jag kör vidare med cirka 97 procent bitcoin, resten ädelmetall och ytterst lite fiat.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-02-07 kl. 17:16.
Citera
2026-02-07, 17:13
Avslutad
Citat:
Som sagt tog jag attityden från dig. Den som du nu fortsätter med.

Du är reggad 2025. Det finns ingen här som vet något alls om din historik.

Tråden är startad 2019 och ändå vet du att många i tråden varit med i +10 år. OK. Naiv stolle alltså.

Medel-ägandet BTC är 637 dagar och du påstår att du ägt BTC i 3650 dagar och jag får inte kalla dig unik? OK.

BTC-köp 2015 har 100-faldigats i värde. Du är alltså mång-miljonär. Och har en finsk bög som avatar? OK.

Du har samma attityd mot andra i tråden.

Unik = ensam i sitt slag. Jag kan inte förbjuda dig att använda felaktig terminologi, fortsätt för all del med det du.

Jag är ner flera miljoner men har inte råd att köpa hus i Spanien även om jag återfår dem, så så jvla rik är jag inte - och speciellt inte nu i dipp.

Min avatar handlar om frihet/autenticitet, inte om att jag är bög (vilket jag inte är). Samma sak som drog mig till BTC en gång i tiden.

Betrakta detta som min sista kommentar i tråden på någon dag el. två.
Citera
2026-02-07, 17:18
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Lycka till med 70 procent fiat-portföljen. Jag kör vidare med cirka 97 procent bitcoin, resten ädelmetall och ytterst lite fiat.
Bådas strategi kan utvärderas om 4.5 år!

Ingen brukar ge rådet att ha alla ägg i en korg och ditt råd ger extremt mycket risk.

Då vet jag att du inte har en strategi att sälja, och det kan tänkas att jag går in i tråden när nästa ATH kommer upp och påminner om den här dippen. Så du får lite fear i dig och kanske tar ett bättre beslut. Eftersom även den ATH kommer att åtföljas av ett lika stort ras som nu. Allting troligen genererat av storägare som leker jojo med alla små spelare till de en efter en förlorat alla sina pengar.
Senast redigerad av Paris24 2026-02-07 kl. 17:21.
Citera
2026-02-07, 17:23
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Du har samma attityd mot andra i tråden.

Unik = ensam i sitt slag. Jag kan inte förbjuda dig att använda felaktig terminologi, fortsätt för all del med det du.

Jag är ner flera miljoner men har inte råd att köpa hus i Spanien även om jag återfår dem, så så jvla rik är jag inte - och speciellt inte nu i dipp.

Min avatar handlar om frihet/autenticitet, inte om att jag är bög (vilket jag inte är). Samma sak som drog mig till BTC en gång i tiden.

Betrakta detta som min sista kommentar i tråden på någon dag el. två.
Ironiskt nog ser jag bara tvång våld attityd förklädnad och masker i din avatar. Ett tvång som kopieras av alla som 5 år på raken skriver "jag har 98% avg mitt kapital i BTC" i den här tråden. Särskilt aktivt efter de fem stora rasen när alla vinster alltid utplånas. Köp en bostad istället. Få ett lugnare liv.
Citera
2026-02-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ironiskt nog ser jag bara tvång våld attityd förklädnad och masker i din avatar. Ett tvång som kopieras av alla som 5 år på raken skriver "jag har 98% avg mitt kapital i BTC" i den här tråden. Särskilt aktivt efter de fem stora rasen när alla vinster alltid utplånas. Köp en bostad istället. Få ett lugnare liv.

Ja, det är många som försvunnit efter att deras lögner efterhand avslöjats i tråden eller deras profetior visats sig inkorrekta.

Kommer ni ihåg det här gänget, som alla bevisades ha gjort bort sig deluxe genom olika typer av jag har allt i MSTR och BTC!!! :

MrTyger.
SithMaster.

Bara för att nämna några.

Nu när deras 500k inom 2 år visat sig bli 60-70k och MSTR to the moon blev 130-ish så är de puts väck. Nu har det dykt upp ett nytt gäng som minsann haft BTC sedan 2011 och bara köpt i dalar och sålt av under topparna ...
Citera
2026-02-07, 17:45
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ja, det är många som försvunnit efter att deras lögner efterhand avslöjats i tråden eller deras profetior visats sig inkorrekta.

Kommer ni ihåg det här gänget, som alla bevisades ha gjort bort sig deluxe genom olika typer av jag har allt i MSTR och BTC!!! :

MrTyger.
SithMaster.

Nu när deras 500k inom 2 år visat sig bli 60-70k och MSTR to the moon blev 130-ish så är de puts väck. Nu har det dykt upp ett nytt gäng som minsann haft BTC sedan 2011 och bara köpt i dalar och sålt av under topparna ...
Alla som följt BTC i 5 år, den här tråden är äldre och bra läsning, vet att alla BTC-fanboys alltid halverar sitt kapital då och då, någon gång per år. Det måste vara otroligt jobbigt och ta på psyket. Sedan har man sin nästa greed run och glömmer då bort vad som hände vid senaste dippen. Tills nästa lika djupa dipp kommer och man står och stampar i fem år och sörjer antagligen den där ATH som man naturligtvis inte prickade in för det är omöjligt.

BTC är en lottsedel, ingenting annat. "Den här veckan känner jag att lotterna går bra", eller ännu gulligare "Med den här metodiken kan du välja rätt lott", eller allra bäst "I min youtube-video förklarar jag med kvantmekanik hur du väljer rätt lottsedel. Den ersätter guld.".

Jag vet naturligtvis om att jag bara kan skriva detta exakt nu, efter en dipp. Det här inlägget är totalt verklighetsfrämmande om det skrivs vid en uppgång.
Senast redigerad av Paris24 2026-02-07 kl. 17:50.
Citera
2026-02-07, 18:21
Medlem
kim-bong-ils avatar
Efter regn kommer solsken som man brukar säga.
Förmodligen kommer alla tajders bajskorvsregn att flöda ner över krypto på måndag.

Solskenet i det hela är när man är deppig och behöver sig en liten knarre har man redan bitcoins till hands.
Citera
2026-02-07, 19:05
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Detta har vi sett förut flera gånger, kraftig nedgång följt av en liten uppgång men sen går det ner ännu mer.
Frågan är hur långt vi kommer gå denna bearmarket eftersom vi inte gick särskillt högt denna bullmarket.
Liksom, de som köpte under stor del av 2024 har väl ett snittpris på kring 50k eller nåt
Citera
2026-02-07, 19:51
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro

MrTyger.
SithMaster.

Prickade in MSTR toppen 2024
(FB) Bitcoin - trading och analys
Samt botten 2019 i BTC
(FB) The botten is nådd

Jag har tagit ur mer än vad jag lagt så även om jag skulle bli av med allt nu så har jag kunnat leva & spendera min tid på det jag vill.

För jag fattade Bitcoin & la in allt jag hade. Mer än vad jag hade. Tog bolån på huset la in det. Maxade privat kredit & la in det.

Så in your face
Citera
2026-02-08, 08:00
Medlem
Är sötebrödsdagarna över för Bitcoin månne?

Leaston verkar ha försvunnit ifrån tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in