2026-02-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lgukng
Genom en person jag känner som fått höra det genom en förälder till ett barn i P’s sons klass.
Det jag tycker är konstigt är ju att P’s son har gått ur skolan. Jag bor även jag i Karlstad och kan säga att rykten i Karlstad är inget att lita på.
Citera
2026-02-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoholalahoho
Det jag tycker är konstigt är ju att P’s son har gått ur skolan. Jag bor även jag i Karlstad och kan säga att rykten i Karlstad är inget att lita på.
De har ju två barn.
Citera
2026-02-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFHD
Är väl inte så konstigt att man vill ”anonymisera” sin Facebook-profil lite när man vet att hela Värmland/Sverige är där och snokar? Speciellt eventuella bilder på barn etc.

Pern*llas FB-konto finns kvar. Där har hon även med efternamnet T*dström. * = i.

Nej det är inget konstigt alls! Frågan är bara om profilen justerades före eller efter försvinnandet, men det har säkert polisen koll på.

Ja, jag upptäckte dubbelnamnet senare från en släktings efterlysning, men tack!

Det är nog många som vill hjälpa till att finna en lösning på vad som hänt den försvunna kvinnan.
För att finna lösningar behövs frågeställningar för att till slut leda frågor till svar - hur dumma frågeställningar de än upplevs må vara.
Citera
2026-02-05, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoholalahoho

Gått ur skolan, vad menar du? Menar du att han slutat gå i skolan?
Citera
2026-02-05, 11:47
Medlem
Kanske har de tanken att sälja huset och flytta tillbaka, därav om han avbrutit vårterminen som påbörjats. Men det låter konstigt, det är nog inte första tanken i det trauma de står i just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Arkeodoktorn
Citera
2026-02-05, 14:56
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Att de inte hittat henne är inte mystiskt i sig.
Det som är mysko är att det inte finns några spår öht, ingen som sett henne, ingen kamera som fångat henne på bild & jag tolkar det som att hundpatruller inte fått upp spår de heller.
Hon gick upp i rök på tröskeln till ytterdörren?

Ja det är här det blir märkligt. Polisen har gått ut med att hundarna inte fått upp något spår alls. Om hon passerat tomten borde kanske något spår kunna tas upp av hundarna? Samtidigt vet vi ju att väderförhållandena var svåra för hundarna att söka i. Kanske är det bara så tragiskt och enkelt att spår finns/fanns men omständigheterna gjorde det omöjligt för hundarna?
Citera
2026-02-05, 15:13
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Ja det är här det blir märkligt. Polisen har gått ut med att hundarna inte fått upp något spår alls. Om hon passerat tomten borde kanske något spår kunna tas upp av hundarna? Samtidigt vet vi ju att väderförhållandena var svåra för hundarna att söka i. Kanske är det bara så tragiskt och enkelt att spår finns/fanns men omständigheterna gjorde det omöjligt för hundarna?

Jag är verkligen ingen hundexpert, men om hon försvann vid 23 på kvällen och hundarna dök upp.. när var det? 10-11? Så har det gått 11-12h sedan hon försvann. En snabb googling säger att man kan räkna med att hunden kan spåra i 1-2 dygn under bra förutsättningar, så om förutsättningarna var dåliga kanske 11-12h är för sent?

Men jag har (som jag skrivit tidigare) haft en polishund som missat mig på ca 25m avstånd så de är verkligen inte felfria.
Citera
2026-02-05, 15:49
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Jag är verkligen ingen hundexpert, men om hon försvann vid 23 på kvällen och hundarna dök upp.. när var det? 10-11? Så har det gått 11-12h sedan hon försvann. En snabb googling säger att man kan räkna med att hunden kan spåra i 1-2 dygn under bra förutsättningar, så om förutsättningarna var dåliga kanske 11-12h är för sent?

Men jag har (som jag skrivit tidigare) haft en polishund som missat mig på ca 25m avstånd så de är verkligen inte felfria.

Nej, inte heller de är felfria 😊 Jag har spårat och sökt en del med hund och de kan ta upp spår precis som du säger efter många timmar och dygn, men som vi varit inne på här i tråden beror det förstås mycket på luftfuktighet, vind och underlag som kan försvåra eller underlätta för dem att fånga upp doftmolekylerna efter den de söker. Polisen sa att förutsättningarna var mycket svåra för hundarna så jag tror del av förklaring att hon "gått upp i rök" kan bero på det.
Citera
2026-02-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmland2026
Det handlar om produktionspersonal, de har en tid haft 4-skift men återgår till 3-skift och då fick några gå hem. Helt orelevant för detta fall.

Låter som ett potentiellt motiv i mina öron. Om hon chefat över personerna.
Citera
2026-02-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkeodoktorn
Endera har han redan gått ur, som att man slutat 9:an eller så har han slutat gå till skolan. Eller hoppat av gymnasiet Högst oklart vad som menas.

Tycker tystnaden i media är märklig. Borde det inte vara "alle man på däck" för att hitta henne, oavsett?
Citera
2026-02-05, 19:10
Medlem
Vet vi om mannen sov i huset? Borde va ovanligt att man sover igenom en hel natt utan att märka att ens fru är borta.
Citera
2026-02-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Låter som ett potentiellt motiv i mina öron. Om hon chefat över personerna.
Om du hade läst igenom tråden så hade du sett vad hon jobbar med och hon har inget med produktionen att göra överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in