2026-02-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Vet vi om mannen sov i huset? Borde va ovanligt att man sover igenom en hel natt utan att märka att ens fru är borta.

Jag går nästan alltid och lägger mig före frun. Skulle hon försvinna efter 23 tiden skulle jag inte märka det förrän på morgonen. Om jag inte vaknat kissnödig mitt i natten!
Citera
2026-02-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmland2026
Om du hade läst igenom tråden så hade du sett vad hon jobbar med och hon har inget med produktionen att göra överhuvudtaget.

Vem vet vad folk får för sig och vem de projicerar sin ilska mot. Vore inte första gången det händer.
Citera
2026-02-05, 20:56
Medlem
Citat:
Vem vet vad folk får för sig och vem de projicerar sin ilska mot. Vore inte första gången det händer.
Har du något exempel på fall i Sverige där någon åker hem och kidnappar en person som förövaren överhuvudtaget inte haft att göra med annat än att de jobbat i samma företagsgrupp?
Citera
2026-02-05, 21:01
Medlem
Citat:
Har du något exempel på fall i Sverige där någon åker hem och kidnappar en person som förövaren överhuvudtaget inte haft att göra med annat än att de jobbat i samma företagsgrupp?

Har jag inte påstått. Jag vet inte hur något gått till.

Här har du ett fall där en kvinna mördade en helt oskyldig kollega pga av ett felaktigt antagande kring att kollegan skulle sett till att personen blivit uppsagd.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kvinna-doms-till-16-ar-fangelse-for-hammarmord-pa-kollega
Citera
2026-02-05, 22:17
Medlem
Citat:
Har jag inte påstått. Jag vet inte hur något gått till.

Här har du ett fall där en kvinna mördade en helt oskyldig kollega pga av ett felaktigt antagande kring att kollegan skulle sett till att personen blivit uppsagd.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kvinna-doms-till-16-ar-fangelse-for-hammarmord-pa-kollega
Totalt annorlunda situation, precis som jag misstänkte. I ditt exempel var ju offret och förövaren bekanta inte okända.

Du påstår ju "det vore inte första gången det händer" och det bästa du hittar som exempel är ju inte likt för fem öre.
Citera
2026-02-05, 22:37
Medlem
Citat:
Totalt annorlunda situation, precis som jag misstänkte. I ditt exempel var ju offret och förövaren bekanta inte okända.

Du påstår ju "det vore inte första gången det händer" och det bästa du hittar som exempel är ju inte likt för fem öre.

Var har jag påstått att det ska vara en okänd förövare? Gå och lägg dig.
Citera
2026-02-05, 23:30
Medlem
Citat:
Om du hade läst igenom tråden så hade du sett vad hon jobbar med och hon har inget med produktionen att göra överhuvudtaget.

Citat:

Med tanke på hennes sjukskrivning (vet vi hur länge hon varit sjuk?) brukar ett nytt år vara fyllt med möten, förväntningar, ledarskapsutmaningar…. Om då P har en högre uppsatt position, är det tänkbart att detta har fått henne att må sämre under sjukskrivningen. Om hon mår psykiskt dåligt är det säkert en del psykofarmaka och kanske insättningsbesvär som stökar till måendet än mer. Självmordstankar är inte ovanliga.
Arbetskamrater och ledningspersoner är inte alls förstående eller stöttande vid sjukskrivningar i många fall. Press både från andra och från familjen att nu efter jul kan du nog återgå i tjänst…
Citera
2026-02-06, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkeodoktorn
Jag går nästan alltid och lägger mig före frun. Skulle hon försvinna efter 23 tiden skulle jag inte märka det förrän på morgonen. Om jag inte vaknat kissnödig mitt i natten!

Samma här oftast mellan kl 22-23 går jag i säng och oftast mellan kl 3-5 upp på toa, ibland händer det att jag sover till 6-6:30 och sambon kan redan åkt till arbetet då hon börjar jobba mellan kl 6-8:30 vilket jag ofta inte har koll på.
Vilken mardröm om hon skulle försvinna på natten och man sover till kl 6 och först på em börjar funderar på att hon inte kommer hem snart, tror inte jag skulle ringa/smsa innan kl 17-18 då hon oftast handlar efter jobbet då hon börjat tidigt.
Citera
2026-02-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Med tanke på hennes sjukskrivning (vet vi hur länge hon varit sjuk?) brukar ett nytt år vara fyllt med möten, förväntningar, ledarskapsutmaningar…. Om då P har en högre uppsatt position, är det tänkbart att detta har fått henne att må sämre under sjukskrivningen. Om hon mår psykiskt dåligt är det säkert en del psykofarmaka och kanske insättningsbesvär som stökar till måendet än mer. Självmordstankar är inte ovanliga.
Arbetskamrater och ledningspersoner är inte alls förstående eller stöttande vid sjukskrivningar i många fall. Press både från andra och från familjen att nu efter jul kan du nog återgå i tjänst…
Är det ens bekräftat att hon var sjukskriven?
Citera
2026-02-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KellAlfred
Är det ens bekräftat att hon var sjukskriven?
Sjukskriven 100% sen oktober pga psykisk ohälsa.
Citera
2026-02-08, 14:32
Medlem
sneakydudes avatar
Tanken är ju extremt långsökt, och jag vet inte om den redan avhandlats i tråden. Men eftersom det verkligen finns noll spår och varken polisen, hundarna eller MP m.fl hittar någonting alls.. kan det vara så att hon aldrig lämnade hemmet, och fortfarande är kvar? Det här pekar ju indirekt genast ut hennes gubbe som gärningsman, men jag förmodar att man (polisen) redan sökt igenom hemmet och avfärdat det som möjlig brottsplats. Eller?
Citera
2026-02-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
OM det stämmer hon var sjukskriven för psykisk ohälsa, så låter detta inte alls långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in