2026-02-03, 23:53
Medlem
MrAncelottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolittel
Arbetsgivaren till P tydligen varslat om uppsägningar för 2 veckor sedan enligt NWT.
Kan det ha utlöst akut kris och vara bidragande till eventuella suicidtankar/planer hos P?

https://www.nwt.se/2026/02/03/lofbergs-varslar-personal-fick-ga-pa-dagen-med-lon-i-tva-manader-1aa51/
Kan du länka lite mer från artikeln? Det enda jag ser är att 4 varslades i tisdags, och artikeln är publicerad idag.
Citera
2026-02-04, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Tror 4. både för P och H, tyvärr....

Fast i fallet Hanna har Polisen inte misstänkt mord varken vid försvinnandet eller efter påträffande av kroppen. I detta fall finns heller inget som tyder på brott, ännu i alla fall.

Varför är du så sjukligt säker på att det rör sig om mord hela tiden?
Citera
2026-02-04, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAncelotti
Kan du länka lite mer från artikeln? Det enda jag ser är att 4 varslades i tisdags, och artikeln är publicerad idag.
Det handlar om produktionspersonal, de har en tid haft 4-skift men återgår till 3-skift och då fick några gå hem. Helt orelevant för detta fall.
Citera
2026-02-04, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkeodoktorn
Fast i fallet Hanna har Polisen inte misstänkt mord varken vid försvinnandet eller efter påträffande av kroppen. I detta fall finns heller inget som tyder på brott, ännu i alla fall.

Det är 100% mannen, dock saknas bevis men han måste vara misstänkt. Sånt här händer inte att någon försvinner så spårlöst, om inte.. jag tror utredningsarbetet kommer leda till ett anhållande.
Citera
2026-02-04, 09:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det är 100% mannen, dock saknas bevis men han måste vara misstänkt. Sånt här händer inte att någon försvinner så spårlöst, om inte.. jag tror utredningsarbetet kommer leda till ett anhållande.
Jo. Det händer faktiskt..ganska ofta att folk försvinner spårlöst utan att det finns ett ensa spår spår antyder brott. Läs om andra fall enbart här på flashback. Säger inte att det är så i detta fallet men att säga att det måste vara brott om något försvinner spårlöst är fel.
Citera
2026-02-04, 09:16
Medlem
MrAncelottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmland2026
Det handlar om produktionspersonal, de har en tid haft 4-skift men återgår till 3-skift och då fick några gå hem. Helt orelevant för detta fall.
Tack! Som jag förstått av tråden så var P i en högre position.
Citera
2026-02-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi

Jo det gör det. Kolla i forum Kriminalhistoria. Finns massor av försvinnanden som är obegripliga och där inget brottsligt misstänks. Folk går bara upp i rök.
Citera
2026-02-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkeodoktorn

Skrev tror... inte sjukligt säker...

Det kan du nog själv räkna ut!
Citera
2026-02-04, 19:27
Medlem
Vi känner på oss liknande.

Frågor som inte ställts:

Varför har maken, Jon*s uppdaterat sin FB för en vecka sedan (rensat?) och har bara en synlig bild på Pernilla?
Som man och fru och barn, relativt inflyttade i dyraste husaffären för 3,5 år i området borde det finnas fler bilder där?
Har någon funnit Pernillas FB? Är den raderad av någon närstående eller finns den kvar? Kanske har P aldrig haft någon FB?
Äldsta sonens FB visar väldigt få bilder och nästan inga gillanden av synliga bilder
Ingen vet VEM som såg henne vid liv kl 23:20? Kan detta klockslag ha fejkats av maken och/eller barn?
I så fall kan Pernilla ha försvunnit tidigare än så och kan tänkas att det är därför inga spår finns.
Eftersom Pernilla tydligen sägs ha varit sjukskriven den senaste tiden finns det troligtvis ingen på arbetet som kan ha sett henne under den tiden hon varit sjukskriven?

Jag tror inte på suicid.
Detta är MIN KÄNSLA.
Citera
2026-02-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NollaKolla
Vi känner på oss liknande.

Frågor som inte ställts:

Varför har maken, Jon*s uppdaterat sin FB för en vecka sedan (rensat?) och har bara en synlig bild på Pernilla?
Som man och fru och barn, relativt inflyttade i dyraste husaffären för 3,5 år i området borde det finnas fler bilder där?
Har någon funnit Pernillas FB? Är den raderad av någon närstående eller finns den kvar? Kanske har P aldrig haft någon FB?
Äldsta sonens FB visar väldigt få bilder och nästan inga gillanden av synliga bilder
Ingen vet VEM som såg henne vid liv kl 23:20? Kan detta klockslag ha fejkats av maken och/eller barn?
I så fall kan Pernilla ha försvunnit tidigare än så och kan tänkas att det är därför inga spår finns.
Eftersom Pernilla tydligen sägs ha varit sjukskriven den senaste tiden finns det troligtvis ingen på arbetet som kan ha sett henne under den tiden hon varit sjukskriven?

Jag tror inte på suicid.
Detta är MIN KÄNSLA.
Jäklar vilken vass detektiv! Du vet uppenbarligen inte att man kan välja vad som syns öppet på Facebook eller bara ska synas för vänner.

Du tror inte polisen kollat uppgifterna om senast sedd? Det finns ju för de allra flesta allt ifrån grannar, vänner och släktingar (utanför det egna hushållet) som mycket väl kan ha sett/ umgåtts/ pratat med den saknade alldeles inpå försvinnandet. Att sådant inte kommer ut i offentligheten är väl fullt naturligt?

Min KÄNSLA är att försvinnandet är självvalt som gått snett ute i vintervädret slutat på ett tragiskt sätt. Vi är många som bor på Hammarö som undrar vart hon finns och lider med familjen, ovissheten måste vara grym.
Citera
2026-02-04, 20:44
Medlem
Svar till Varmland2026

Jo, jag vet hur FB fungerar! Därför såg jag även att hennes man har uppdaterat sin profil för en vecka sedan, för att passa bättre in för att bli officiell.
Därav ställde jag de frågor jag gjorde som ingen annan ställt här på Flashback och som jag hade en KÄNSLA för redan dag 1.
Hur "vass" är du själv med dina känslor? Leder de framåt i detta fall? Nya frågeställningar?
Jag har läst hela denna tråd. Har du?
Jag har inte upprepat det många andra har framfört redan.
Givet att detta är ett tragiskt försvinnande och svårt för hela familjen och hennes vänner.
Senast redigerad av NollaKolla 2026-02-04 kl. 20:50. Anledning: Glömde att citera Varmland2026 svar
Citera
2026-02-04, 21:39
Medlem
SFHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollaKolla
Jo, jag vet hur FB fungerar! Därför såg jag även att hennes man har uppdaterat sin profil för en vecka sedan, för att passa bättre in för att bli officiell.
Därav ställde jag de frågor jag gjorde som ingen annan ställt här på Flashback och som jag hade en KÄNSLA för redan dag 1.
Hur "vass" är du själv med dina känslor? Leder de framåt i detta fall? Nya frågeställningar?
Jag har läst hela denna tråd. Har du?
Jag har inte upprepat det många andra har framfört redan.
Givet att detta är ett tragiskt försvinnande och svårt för hela familjen och hennes vänner.

Är väl inte så konstigt att man vill ”anonymisera” sin Facebook-profil lite när man vet att hela Värmland/Sverige är där och snokar? Speciellt eventuella bilder på barn etc.

Pern*llas FB-konto finns kvar. Där har hon även med efternamnet T*dström. * = i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in