2026-01-28, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Riktigt osmakligt med alla kvinnor på Facebook som skriver grejer som "ännu en kvinna" som att de vet att detta skulle vara ett fall av en mans våld mot en kvinna, trots att de har noll aning.

Det mördas ju dessutom 3-4 gånger fler män än kvinnor i Sverige. Statistiskt sett är det ju farligare att vara man än kvinna…
Citera
2026-01-28, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkeodoktorn
Det mördas ju dessutom 3-4 gånger fler män än kvinnor i Sverige. Statistiskt sett är det ju farligare att vara man än kvinna…

Instämmer!
Däremot med tanke på att statistiken säger att 95% av gärningsmännen där ute är män så borde män definitivt behöva vara rädda för män. You never know..
Men jag instämmer att det är osmakligt att direkt kommentera och uttrycka att det är en man skyldig när vi inte ens vet om personen i fråga är vid liv eller inte och varför. Hade det varit ett mord och en man skäligen är misstänkt så ja kommentera hur som helst. Fritt land att säga sina åsikter. Men vi har ingen aning just nu.
Citera
2026-01-28, 09:39
Medlem
Jag har tänkt på det här med hundar och doftspår.

Kvinnan har försvunnit någon gång efter 23:20.

Hela familjen (inkl kvinnan) kan rent hypotetiskt ha gått ut och in från gatan och in i huset hela kvällen fram tills dess.

Om då kvinnan går ut och försvinner kl 01.00 - hur ska då en hund kunna urskilja vilken spår av kvinnan som gick ut och försvann den tiden?

Doftspåren måste väl blandas ihop?
Citera
2026-01-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Jag har tänkt på det här med hundar och doftspår.

Kvinnan har försvunnit någon gång efter 23:20.

Hela familjen (inkl kvinnan) kan rent hypotetiskt ha gått ut och in från gatan och in i huset hela kvällen fram tills dess.

Om då kvinnan går ut och försvinner kl 01.00 - hur ska då en hund kunna urskilja vilken spår av kvinnan som gick ut och försvann den tiden?

Doftspåren måste väl blandas ihop?
Intressant 🙂
Kan man manipulera hennes doftspår ifall hon tar sin mans skor?
Citera
2026-01-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Intressant 🙂
Kan man manipulera hennes doftspår ifall hon tar sin mans skor?

Jag menar snarare att hennes eget doftspår kan blandas ihop från olika tider från det gångna dygnet.

Känner en hund skillnad på doftspår som kanske finns många gånger på ett dygn?

Plus naturligtvis att fler har gått ut och in.
Senast redigerad av AbsAbs 2026-01-28 kl. 11:56.
Citera
2026-01-28, 12:28
Medlem
Polisen fortsätter idag onsdag att söka med hundar.
De ville också poängtera att det inte rör sig om misstanke om något brott och av hänsyn till familjen går de inte ut med fler detaljer.
Det säger ju allt.

Men söker de fortfarande bara i närområdet eller har de utvidgat i andra naturområden längre bort?
Citera
2026-01-28, 15:20
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Jag menar snarare att hennes eget doftspår kan blandas ihop från olika tider från det gångna dygnet.

Känner en hund skillnad på doftspår som kanske finns många gånger på ett dygn?

Plus naturligtvis att fler har gått ut och in.

Hundar känner skillnad på hur gammalt ett spår är. De kan även förstås skilja på vems doft de ska följa. Att andra gått ut och in spelar ingen roll för en hund.
Citera
2026-01-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silo1997
Polisen fortsätter idag onsdag att söka med hundar.
De ville också poängtera att det inte rör sig om misstanke om något brott och av hänsyn till familjen går de inte ut med fler detaljer.
Det säger ju allt.
Konstigt hur polisen är så säker på att inget brott ligger bakom. Även en ev. självmordsbenägen kan råka illa ut.
Citera
2026-01-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Konstigt hur polisen är så säker på att inget brott ligger bakom. Även en ev. självmordsbenägen kan råka illa ut.
Jag tror Polisen har fått information om att det finns ett avskedsbrev. Därav inställningen att inget brott kan misstänkas.
Citera
2026-01-28, 18:47
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Jag tror Polisen har fått information om att det finns ett avskedsbrev. Därav inställningen att inget brott kan misstänkas.

Japp tänker samma. Och det har ju inte allmänheten något alls med att göra, därav att media inte skriver mer.
Citera
2026-01-28, 20:45
Medlem
Jo, avskedsbrev verkar finnas. Men det måste väl kollas att det är äkta? Potentiellt skulle någon annan kunna vara författaren, eller tvingat offret att skriva. Säger inte att det är så, men polisen bör vara grundlig i sin utredning.
Senast redigerad av kringkring 2026-01-28 kl. 20:46. Anledning: Rättelse
Citera
2026-01-28, 20:54
Medlem
OM det finns ett brev eller SMS eller whatever som talar för att personen valt att lämna livet så är det helt fruktansvärt för barnen och mannen att inte veta var hon är. Lider med alla anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in