2026-02-02, 18:54
Medlem
Någon som vet om det varit något sök idag? Tycker det är så tyst kring detta fall, antar det är anhöriga som vill ha det så. Men det är ju hemskt och svårt att inte bry sig när någon försvinner spårlöst.
Citera
2026-02-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Någon som vet om det varit något sök idag? Tycker det är så tyst kring detta fall, antar det är anhöriga som vill ha det så. Men det är ju hemskt och svårt att inte bry sig när någon försvinner spårlöst.
Om man nu fått en orsak till försvinnandet som man inte vill outa så måste ju anhöriga ändå vara utom sig när hon inte hittas, oavsett om de vet att hon inte lever. Om det varit min mamma hade jag gått fullständigt bananas i att hitta henne.
Citera
2026-02-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Om man nu fått en orsak till försvinnandet som man inte vill outa så måste ju anhöriga ändå vara utom sig när hon inte hittas, oavsett om de vet att hon inte lever. Om det varit min mamma hade jag gått fullständigt bananas i att hitta henne.

Ja ett ouppklarat försvinnande måste vara bland det värsta man kan vara med om. Alla som har någon relation till den saknade drabbas i oändligheten så att säga, givetvis värst för make och barn.

Samhället har ett tungt ansvar för att letandet fortsätter men frivilligorganisationer kommer nog bli oerhört viktiga för att ett uppklarande ska ske. Dessvärre kan nog inte förhållandet för eftersök bli mycket värre än de varit de senaste veckorna.
Citera
2026-02-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Ja hur skulle man kunna behålla lugnet utåt när man helt desperat vill slå på stora trumman och skrika i megafon för att få folk att gå man ur huse för att hjälpa till att söka?
Man hade inte kunnat sova, äta eller tänka på något annat än att hitta henne, man hade verkligen gått banans?
Citera
2026-02-03, 20:23
Medlem
rubbergirls avatar
Kan inte läsa artikeln men trots stora sökinsatser har det inte framkommit en enda ledtråd.
https://www.nwt.se/2026/02/03/missing-people-som-att-den-forsvunna-personen-har-gatt-upp-i-rok-07935/
Citat:
Sökandet efter den försvunna kvinnan på Hammarö är fortsatt spårlöst. Trots flera stora insatser har det inte framkommit en enda ledtråd. – I stort sett har den försvunna personen gått upp i rök, säger insatsledare Rolf Schrötter.
Jag förstår inte riktigt att så många av de försvunna bara är spårlöst borta från en stund till nästa.
Citera
2026-02-03, 20:53
Medlem
CottageQueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Kan inte läsa artikeln men trots stora sökinsatser har det inte framkommit en enda ledtråd.
https://www.nwt.se/2026/02/03/missing-people-som-att-den-forsvunna-personen-har-gatt-upp-i-rok-07935/

Jag förstår inte riktigt att så många av de försvunna bara är spårlöst borta från en stund till nästa.

Hon måste ha fått hjälp. Antagligen både från livet och platsen.

Det är vad jag tror iaf.
Citera
2026-02-03, 21:18
Medlem
K.Blomkvists avatar
Hela detta fallet är så himla mystiskt.

Vad kan har hänt?

1. Hon har drunknat
2. Har hon gjort en s.k "Hanna" och ligger död i skogen.
3. Hon har rymt till något ställe eller hos någon.
4. Hon är mördad av någon.
5. Inspärrad i någon bunker...

Jag får sådana vibbar, typ Mattias Borg i Ljungby som försvann i blå luft eller Denis Arda som vi hittade i en grotta.

Mattias Borg:
(FB) 17-åriga Mattias i Ljungby/Hjortsberg försvunnen utan jacka sedan natten (2020-12-05)

Deniz Arda:
(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12
Citera
2026-02-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Vad kan har hänt?

1. Hon har drunknat

Jag får sådana vibbar, typ Mattias Borg i Ljungby som försvann i blå luft eller Denis Arda som vi hittade i en grotta.

Mattias Borg:
(FB) 17-åriga Mattias i Ljungby/Hjortsberg försvunnen utan jacka sedan natten (2020-12-05)

Deniz Arda:
Det är väl inte särskilt mystiskt att de inte hittat henne? Det verkar ju vara klart att de kunnat utesluta att något inträffat i hemmet eller att hon är bortförd. Vem vet, kanske finns det kameror hos någon längs gatan som visat att fordon inte passerat?

Då återstår ju vattnet eller skogen och inget av de alternativen är särskilt lätta att söka igenom så här års. Inte minst skogarna bortom det direkta närområdet, de skogarna är väl inte ens genomsökta om man ska tro på det som står i tidningen? Straxt söder om hemmet finns det ju flera kvadratkilometer med skog.

Sorgligt fall oavsett.
Citera
2026-02-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Vad kan har hänt?

1. Hon har drunknat

Mattias Borg:

Deniz Arda:

Tror 4. både för P och H, tyvärr....
Citera
2026-02-03, 22:45
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe-viking
Det är väl inte särskilt mystiskt att de inte hittat henne? Det verkar ju vara klart att de kunnat utesluta att något inträffat i hemmet eller att hon är bortförd. Vem vet, kanske finns det kameror hos någon längs gatan som visat att fordon inte passerat?

Då återstår ju vattnet eller skogen och inget av de alternativen är särskilt lätta att söka igenom så här års. Inte minst skogarna bortom det direkta närområdet, de skogarna är väl inte ens genomsökta om man ska tro på det som står i tidningen? Straxt söder om hemmet finns det ju flera kvadratkilometer med skog.

Sorgligt fall oavsett.

Här är ju dock lagen väldigt ofördelaktig.. man får inte filma utanför sin egna tomt. Annars kanske någon hade fångat henne passera dennes bostad.

Jag har själv en kamera som filmar vägen utanför och det är tveksamt om jag skulle våga visa det för polisen vid en sån här händelse. Man skulle kanske kunna dra en vit lögn och säga att man sett henne passera, men jag skulle nog hålla bilderna för mig själv.
Citera
2026-02-03, 22:47
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe-viking

Sorgligt fall oavsett.
Att de inte hittat henne är inte mystiskt i sig.
Det som är mysko är att det inte finns några spår öht, ingen som sett henne, ingen kamera som fångat henne på bild & jag tolkar det som att hundpatruller inte fått upp spår de heller.
Hon gick upp i rök på tröskeln till ytterdörren?
Citera
2026-02-03, 22:53
Medlem
Arbetsgivaren till P tydligen varslat om uppsägningar för 2 veckor sedan enligt NWT.
Kan det ha utlöst akut kris och vara bidragande till eventuella suicidtankar/planer hos P?

https://www.nwt.se/2026/02/03/lofbergs-varslar-personal-fick-ga-pa-dagen-med-lon-i-tva-manader-1aa51/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in