2026-02-03, 08:10
Medlem
I november lät det som att ”Efter mycket funderande, att verkligen få KÄNNA EFTER under lång tid” och ”inget har känts så tryggt som detta”. I december var det ”jag är så redo för detta. Så redo” och ”det här känns SÅ rätt i min mage”.

Hon fick det att låta som att inget beslut har varit så självklart i hennes liv. Att försöka med syskon skulle bara fortsätta ta tid och energi från det barnet hon redan har (hennes egna ord). I stories har hon sedan fortsatt övertyga sig själv och andra om att detta är SÅ rätt och SÅ genomtänkt. Det är vad som är bäst för henne och hennes familj. Hon har ju redan testat precis allt och det här är det enda alternativet som är kvar.

Men nu är det alltså tvära kast och hon vill uppenbarligen inte längre. Man önskar genuint att hon kunde ta hjälp för sitt psykiska mående, för man kan inte må bra av att hålla på såhär. Ligga och skissa på mejl till vårdkontakter på morgonkvisten istället för att ta hand om sitt barn.. Vad är det som egentligen tar upp mest tid och energi från barnet som hon redan har?

Utöver det så finns det aspekten att hon tar upp enorma resurser från den redan belastade vården, som hade kunna hjälpt en annan människa i behov.

Snälla, sök annan form av hjälp!
Citera
2026-02-03, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Den kommer inte bli av! Det som alla har trott hela tiden.

Tänk alla pengar hon har slösat också.
Vilka pengar har hon slösat?

Ja det visste vi, vi visste om det innan hon själv insåg att det inte skulle bli något
Citera
2026-02-03, 08:12
Medlem
Tror att det vore bra med en kurator eller psykolog. Det är inte alls konstigt eller tabubelagt att söka hjälp för sin psykiska hälsa
Snarare kan man få stöttning och må bättre. Det är värt varenda krona att få må bättre.

Undra vad nästa ämne kommer att bli när det inte blir någon ablation
Citera
2026-02-03, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Vilka pengar har hon slösat?

Ja det visste vi, vi visste om det innan hon själv insåg att det inte skulle bli något

Pengar som ~vården~ lagt på henne?
Citera
2026-02-03, 08:15
Medlem
Asså jag fattar inte., op är väl bokad och klar? Hon la ju upp ett inlägg om att hon ÄNTLIGEN fått en tid till op. Alla prover är klara och vården har fått lägga tid på hennes jävla gnäll
Men nu, NU har hon landat i ett BESLUT?! Gör man inte denna diskussion med sig själv INNAN man tar upp vårdens tid och resurser?! Fy fan va arg jag blir om hon bestämmer sig för att inte göra detta… VÄX UPP HANNA.
Citera
2026-02-03, 08:23
Medlem
Göra det som känns bäst i magen säger hon.. det är kanske därför hennes liv är en enda röra. Vad sägs om att använda hjärnan snart? Hon kanske kan tjata sig till en röntgen för att se om det finns nånting därinne i vacuumet.
Citera
2026-02-03, 08:23
Medlem
Idag är en lyckodag för H - äntligen en vårdkontakt och en kopp mjölk med en skvätt kaffe! Ska bli spännande med en uppdatering under dagen 🤓
Citera
2026-02-03, 08:24
Medlem
Den kommer inte bli av. Fan va hon kommer tappa följare nu HOPPAS jag!
Citera
2026-02-03, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Hanna kommer nog inte göra operationen....Hon skriver att hon landar i ett beslut som känna mest rätt i magen.

Förstår inte varför man drar igång sånt här INNAN man har läst på och tänkt igenom saker.

Hon har ju upptagit tid inom vården helt i onödan, tagit tid som någon annan hade behövt bättre.

Jaja, vi får väl se. Hon har ju inte skrivit rakt ut än att operationen inte blir av.

Nej och sen när andra frågat något minsta lilla kritiskt så har hon rytit ifrån med sitt ”jag vet bäst”-beteende och ”vården har koll” osv. Blir så otroligt patetiskt. Det finns ju förmodligen mängder av grejer som funkar mot riktiga blödningar som hon inte testat först. Men så har hon läst om detta och tycker det känns som coolt content. Men troligen har väl för få brytt sig om det. Alla tycker väl snarare att det är totalt ointressant.
Plus att de som följt henne länge också vet att hon aldrig pratat om dessa problem tidigare utan då snarare varit en ”jag gillar inte tampong så jag använder alltid binda”-person. Obegripligt att hon inte förstår själv att precis alla ser igenom henne.
Citera
2026-02-03, 08:25
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Snart börjar syskonresan igen 🤩 Tagga ägglossning!!
Citera
2026-02-03, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Snart börjar syskonresan igen 🤩 Tagga ägglossning!!

Nej fy fan. Är hon så efterbliven så måste vi alla här tvångsavfölja. Det är fan inte klokt om hon vänt så. Både mensen och förlossningsskadan är helt plötsligt bra? Haha!
Citera
2026-02-03, 08:30
Avslutad
Alltså, hon ska ha ännu ett möte med kliniken. Ännu mer vårdtid som tas i anspråk – bara för att hon ”vill ställa sina frågor”. Har hon inte redan pratat med dem hur många gånger som helst och fått exakt samma information? Vad är det ens för frågor hon fortfarande har, som hon inte redan fått svar på – eller som hon lika gärna hade kunnat ta reda på själv?
Jag förstår helt enkelt inte vad hon vill få ut av det här. Hon har ju sagt om och om igen att hon redan har reflekterat kring beslutet. Så oavsett vilka svar hon får nu, så har hon ju redan bestämt sig.
Om hon har bestämt sig för att genomföra operationen, varför fortsätter hon då att ta upp vårdens tid? Och om hon har bestämt sig för att inte göra den – då är det ännu mer absurt att hon ens bokar mötet, särskilt med tanke på hur hon har jagat, bråkat och drivit på för att få den här operationen så länge.Fy fan, tänk att jobba inom vården och ha med en sån person att göra. Alltså jag skulle nog vilja byta yrke efter tredje mötet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in