2025-09-16, 10:02
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Hanna skriver och ber om ursäkt att hon skulle önska att hon kunde svara på alla som skriver, ett tips är att lägga ner lite mer tid på det. På filmen med nya hårfärgen har hon svarat på 7 av typ 100 kommentarer. Det tar inte så lång tid att kopiera ett svar och klistra in, då tror jag att hon skulle kunna behålla fler följare 😊
Visst är det häpnadsväckande? Helt obegripligt, istället för att göra inlägget om att hon inte "hinner" hade hon kunnat like'at minst 75 inlägg på samma tid 🙈🫣🫩
Senast redigerad av Bobhallonsaft 2025-09-16 kl. 10:16.
Citera
2025-09-16, 10:35
Medlem
Haha det där frukostbordet… Om mitt barn (1,5 år) bara SER nånting som han inte får smaka blir det kaos. Undrar om Lars kan äta sitt rån i lugn och ro utan att vilja smaka på bullarna som pappan äter. Fast hon har ju sin saft så hon är kanske nöjd…
Citera
2025-09-16, 10:39
Otroligt olämpligt att ge sockrad saft till frukost för en ettåring. HT borde skickas på obligatorisk kurs i hur man tar hand om ett barn.
Citera
2025-09-16, 10:58
Medlem
Jag kan förstå saften om det är när L är sjuk och inte får i sig vätska annars. Men hon verkar ju gå det dagligen
Citera
2025-09-16, 11:04
Medlem
Uncloaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Jag kan förstå saften om det är när L är sjuk och inte får i sig vätska annars. Men hon verkar ju gå det dagligen

Varför skulle ett barn inte få i sig vätska annat än genom saft när den är sjuk?

Jo..genom att introducera barnet till sockrad dryck i tidig ålder. Det går alldeles utmärkt att dricka vatten även när man är sjuk.

Så här skriver Livsmedelsverket:

”Läsk och saft innehåller mycket energi (kalorier) och socker men inga vitaminer och mineraler. En av de viktigaste sakerna man kan göra för sitt barns hälsa är därför att minska på barnens läskkonsumtion. Spar läsken och saften till festliga tillfällen.

Vatten eller måttliga mängder lättmjölk är de bästa måltidsdryckerna för barn. Vattnet blir lite roligare med till exempel skivor av citron, lime, äpple, gurka eller bär.”
Citera
2025-09-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncloak
Varför skulle ett barn inte få i sig vätska annat än genom saft när den är sjuk?

Jo..genom att introducera barnet till sockrad dryck i tidig ålder. Det går alldeles utmärkt att dricka vatten även när man är sjuk.

Så här skriver Livsmedelsverket:

”Läsk och saft innehåller mycket energi (kalorier) och socker men inga vitaminer och mineraler. En av de viktigaste sakerna man kan göra för sitt barns hälsa är därför att minska på barnens läskkonsumtion. Spar läsken och saften till festliga tillfällen.

Vatten eller måttliga mängder lättmjölk är de bästa måltidsdryckerna för barn. Vattnet blir lite roligare med till exempel skivor av citron, lime, äpple, gurka eller bär.”
Men det är väl klart jag håller med om det, men barn som är sjuka (särskilt vid kräkning eller feber då de förlorar vätska) kanske inte ens får i sig något annat än vätska och då behövs de extra kalorierna som saft ger.
Citera
2025-09-16, 11:15
Medlem
Uncloaks avatar
Citat:
Men det är väl klart jag håller med om det, men barn som är sjuka (särskilt vid kräkning eller feber då de förlorar vätska) kanske inte ens får i sig något annat än vätska och då behövs de extra kalorierna som saft ger.

Vid magsjuka eller diarré så kan man smaksätta vätskeersättning med saft eller juice om barnet inte dricker det. Saft innehåller inga salter som återställer vätskebalansen.
Citera
2025-09-16, 11:16
Medlem
Citat:
Vid magsjuka eller diarré så kan man smaksätta vätskeersättning med saft eller juice om barnet inte dricker det. Saft innehåller inga salter som återställer vätskebalansen.
Det är ett bra tips till HT
Citera
2025-09-16, 11:20
Medlem
Uncloaks avatar
Citat:
Det är ett bra tips till HT

Som förälder är det minsta man kan göra för sitt barn att läsa de allmänna råd som ges av myndigheterna som rör barnens välmående och hälsa. Det är inga ”tips”.
Citera
2025-09-16, 12:13
Medlem
Citat:
Som förälder är det minsta man kan göra för sitt barn att läsa de allmänna råd som ges av myndigheterna som rör barnens välmående och hälsa. Det är inga ”tips”.
Som att myndigheter alltid har rätt haha. Gå och lägg dig i nytt hörn.
Citera
2025-09-16, 12:17
Medlem
Citat:
Som att myndigheter alltid har rätt haha. Gå och lägg dig i nytt hörn.
Det är skillnad på evidensbaserade råd och råd från myndigheter som till exempel kan vara korrupta. Ha det i åtanke om du blint förlitar dig på vad myndigheter råder dig.
Citera
2025-09-16, 12:27
Medlem
Alltså hur kan torkad mango med smak av jordgubbar vara så god så man får orgasm? Ser inte H själv hur groteskt det ser ut när hon "njuter" så? Det är liksom inget normalt sätt att visa att man tycker det man äter är gott? Åtminstone tänker jag på att hon njuter av något heeeelt annat än torkad frukt och det är så fruktansvärt osmakligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in