Citat:
Ursprungligen postat av
GertBenny
Inga problem.
Ja det har du rätt i och det kommer jag ihåg nu, att kortet gavs när man var "mogen". Ja visst är det det, men JV tror ju ändå att barnen ska få återuppstå i paradiset hehe. Men vad jag hört, eller kanske läst i denna tråd, är att många JV föräldrar, låter myndigheter ta beslutet om blodtransfusioner, så att de på så vis "tvättar sina händer".
Är du också ett Ex Jehovas Vittne by the way?

Ja, jag är ett ex vittne. Mina första allvarliga tvivel kom 1994 95 när organisationen lämnade eller ändrade läran om generationen. Jag viste ju innan vad som kännetecknar en falsk profet. Att den som profeterar nâgot som är falskt är en falsk profet.
5 Moseboken 18:20–22
20 Men den profet som är så förmäten att han talar i mitt namn något som jag inte har befallt honom att tala, eller som talar i andra gudars namn, den profeten ska dö.
21 Och om du säger i ditt hjärta: ”Hur ska vi kunna veta vilket ord Jehova inte har talat?”
22 När profeten talar i Jehovas namn och det inte inträffar eller går i uppfyllelse, då är det ett ord som Jehova inte har talat. Profeten har talat det i förmätenhet. Du ska inte frukta honom.
Organisationen säger att man aldrig profeterar men varför stod det då i förordet i alla nummer av Vakna fram till 1995 att
Jehova hade lovat att de som upplevde 1914 aldrig skulle försvinna? Att predika att Jehova hade lovat detta, är det inte att profetera?
Sedan läste jag Samvetskris av Raymond Franz i smyg på biblioteket. Jag vågade inte låna den då jag tänkte att jag skulle bli upptäckt. Jag var helt paranoid. Jag rös i hela kroppen när jag läste olika delar av boken. Jag såg mitt läsande som en dödssynd. Men det jag lade märke till var att Franz hela tiden
citerade från sällskapets egna literatur. Jag tänkte att det här måste jag kontrollera. Satt i biblioteket i Rikets sal och kollade alla källhänvisningar. Bröder och systrar som av olika anledningar kom till Rikets sal, tex möte för tjänst eller städning, såg mig i biblioteket. De tänkte nog, vilken flitig broder som sitter här och studerar. Men vad de inte visste var att jag studerade av en helt annan anledning. Jag såg i vilket fall, att det Franz skrev, det stämde. Och det var inga bagateller. Det var hårresande saker. Tex sällskapets hållning i Malawi jämfört med Mexico.
I vilket fall är det svårt att lämna en kult. Man tappar fotfästet och alla sina vänner, så det tog nästan 10 år innan jag till slut lämnade denna falska religon.
Herre min skapare. Jag skulle kunna skriva en hel bok om detta!