Citat:
Ursprungligen postat av
Elisa888
Är absolut ingen superrojalist. Men kan inte riktigt ta all skit Sofia får här. Jag jobbade med Sofia på Sophiahemmet under covid. Och där gjorde hon ett mycket mjukt och ödmjukt intryck. Snabbt och rappt lärde hon sig sina arbetsuppgifter. Märktes absolut inte att hon inte var en av de andra nya på avdelningen. Hon jobbade lika långa pass och gjorde allt skitgörat. Så det ska hon ändå ga cred för.
Ja, fast allt är ju uträknat. Hon gjorde så FÖR ATT du och andra skulle gå ut i media och sociala media och forum, och berätta hur duktig och ödmjuk hon var. Jag känner den typen. ALLT är för egen vinning; sedan har de förmågan att spela teater och vara så som omgivningen önskar vid just det tillfället, när de har något att tjäna på det. Du kan vara säker på att hon uppförde sig HELT annorlunda i Epsteins ormgropar jämfört med på Sophiahemmet där du såg henne! Dessa typer kallas för "sociala kameleonter".
...och "lärde sig sina arbetsuppgifter snabbt" - jag gissar att det inte var några svåra arbetsuppgifter? Eller vad gjorde hon egentligen? Städade och plockade och ordnade och fixade litet? Fick hon ens göra något direkt med/på en patient?
...och OM hon nu skulle brinna för att vårda äldre och sjuka, så skulle hon väl ha pluggat till sjuksköterska från början, i stället för att åka till New York och hora..?