Citat:
Ursprungligen postat av
Jorja
Tror det är oerhört få internationellt som dels känner till Sveriges kungahus ö.h.t, dels känner till Sofia och/eller hennes bakgrund och dels "skrattar åt oss".
På vilket sätt går hennes bakgrund stick i stäv med Madeleine och Silvia arbete med Childhood menar du?
Men snälla du. Tänk efter litet. Inget illa ment.
Jag vet litet om Childhood eftersom jag var instrumental i första skedet, då det hela började och då drottningen fick en stor peng i starten. Så jag kan säga att jag själv aktivt har arbetat för att etablera grunden till denna instans. Det gäller att skydda barn och ungdomar från bl. a. sexuell exploatering. Och in träder Sofia som en frontfigur för nakenexponering m.m. för unga tjejer och som representerar motsatsen.
Man kan komma upp sig och bli någon på andra sätt -- det är åtminstone min övertygelse. Det är nog Childhoods också.
Har du inte läst internationell media? De senaste månaderna har media runt om i världen, även mycket seriösa sådana, publicerat artiklar om Sofia. Flera vänner i utomlands skrattar och skakar på huvudet. Tycker du att det är märkligt?