2026-01-30, 10:24
Medlem
Vilken psykologisk störning eller sjukdom har Katja egentligen? Jag tänker även på hennes tidigare bedrifter att starta en detektivbyrå och beteendet att totalt blåneka att hon ens testats för narkotika. Det ska bli sjukt kul att följa fortsättningen.

Det känns som minst lika sannolikt att hon kommer fortsätta blåneka som att hon kommer med en snyfthistoria om missbruk, ska gråta ut m.m.
Citera
2026-01-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Våra media är vänsterstyrda och de drevar hårt mot vad SDare kan ha gjort och misstänks för.

Skitsnack har inget med SD att göra.
Media rapporterar och bedriver undersökande journalistik. Det är deras uppgift som de ibland gör mindre bra för att de är lata och ibland är de lite på tå som i det här fallet då det är en känd person som sitter i Riksdagen, justitieutskottet och även Polis.
Media har grävt fram uppgifter och skrivit vad som har skett hittills i det här ärendet. Verkar som det mesta de har skrivit har stämt, jag måste säga att det är bra jobbat.
Citera
2026-01-30, 10:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Vad förvånande ..
Nu får han väl barnen på heltid om hon inte leker offer på heltid på sociala medier om hur synd det är om henne medan hela svenska folket bugar för henne och håller med henne. Inget att se här. Cirkeln börjar igen när SD får komma tillbaka. Då får hon jobbet tillbaka så kan hon driva runt och ratta full och ta sina substanser med hög musik och så sjunger hon till rapmusik.

Olämplig som kvinna och som politiker och som mamma. Usch för i helvete

Enligt de som vet här i tråden, görs det automatiskt en anmälan till soc vid rattfylla om man har minderåriga barn.

Svårt att säga hur det blir. Vi vet inte i nuläget om hur barnen bor. Om det är 50-50. Eller om barnen bor mer hos pappan än hos Katja.

Men det kommer ju att göras en utredning. Och om hon, som nu, säger att hon inte begått nått brott och antyder att hon inte använder narkotika, får soc så klart inget förtroende för henne. Det skriker ju pundarebeteende om henne.
Citera
2026-01-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jösses, gå igenom RL från 2010 och framåt och dra dina egna slutsatser. Nog finns det en del där som är glada i flaskan. Jag har t.o.m varit med om dåvarande och tidigare ministrar som mer eller mindre har förts åt sidan när de skulle hålla tal. Andra ministrar har rusat till hjälp och ersatt dem i sista sekund. Finns t.o.m i arkiven.

En minister var högaktuell som partiordförande i början på 10-talet men de flesta insatta inom partiet insåg att det inte skulle fungera av ovastående nämnda skäl.

Ja absolut måste den knarkande delen av befolkningen ta ansvar för de gängkriminellas handlingar men det finns inget politiskt parti som vågar/vill ta steget fullt ut och du inser nog varför.

När har du hört någon politiker ta upp denna koppling vid ett debattillfälle? Knarkeländetr förekommer inte i den politiska debatten och det är det som är problemet.

Det är väl därför jag inte lyssnar på politiker eller deras dynga. Hälften har inte ens ett examen ifrån ett universitet i Sverige som exempelvis Katja Nyberg. Att hon blev en toppkandidat är för att hon avskyr utlänningar dvs all sorts utlänningar och hat säljer mer än annan politik.

Annars har väl ingen politiker någon allmän kunskap men pratar du med en vanlig knegare som jobbat i 30 år så är han/ hon varken rasist och har kunskaper om allt. Har en vanlig familj att komma hem till. Knappt en bil och ett vanligt hus.

Varför ska man tycka synd om henne eller hennes sort?

Utöver det leker såna som henne ett offer för media. Hon är inget offer utan alla står för sina handlingar. Hon har haft bättre lön än vad en undersköterska har som torkar bajs dagligen och nu blir hon en politisk vilde som sitter av tiden
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-01-30 kl. 10:29.
Citera
2026-01-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Vilken psykologisk störning eller sjukdom har Katja egentligen? Jag tänker även på hennes tidigare bedrifter att starta en detektivbyrå och beteendet att totalt blåneka att hon ens testats för narkotika. Det ska bli sjukt kul att följa fortsättningen.

Det känns som minst lika sannolikt att hon kommer fortsätta blåneka som att hon kommer med en snyfthistoria om missbruk, ska gråta ut m.m.

det är ju lite som att vi sett dom första stadierna i sorg.

Chock/misstro

hennes första uttandan var ju att hon inte kände igen sig i anklagelserna och att hon inte ens var misstänkt för något. Vilket leder oss in till:

Förnekelse

hon skulle aldrig knarka och köra bil, fattas bara,gammal polis och rättspolitisk talesperson och ledamot i justitieutskottet! Vilket ledde in till:

Ilska

den fasen såg vi i början av veckan innan provsvar en kom, attackerna mot media som rapporterat om detta. Hon verkar fortfarande vara kvar i denna fas, men glidit smått över till:

Förhandling

hon hoppar av SD men sitter kvar i riksdagen och plockar ut lön.

Det hjälper med acceptansen kan jag tänka.
Senast redigerad av Robokopf 2026-01-30 kl. 10:34.
Citera
2026-01-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Jag tycker lite synd om henne, ogillar alltid när tidningarna sätter igång och drevar mot någon stackare. Klart man inte ska knarka, men otur och små misstag borde inte förstöra hela karriären. Alla gör väl bort sig någongång.

Detta skrivet med förbehåll att hon inte är en riktig missbrukare.

Vad pratar du om? Hon har ju alldeles själv satt sig i bilen onykter och påverkad och kört runt, tycker du att det är otur så är du ju hjärndöd? Kvinnan är dessutom politiker och har varit polis.

Och ja denna person är en missbrukare. Missbrukar sitt ämbete, droger och folkets förtroende. Lägg till trafikfara också...
Citera
2026-01-30, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag är dock av den sorten att jag väger människor utifrån deras värde för den svenska exporten.
Gör man det så börjar det ljusna vid horisonten.

- Vad har du, lille vän, exporterat idag till gagn för fosterlandet är en fråga man alltid ska höra ringa i bakhuvudet.

Jag är på ledighet och är glad att idag att jag inte betalar knarkpengar till Katja. Men olikt henne så är jag en skötsam kvinna som nöjer mig med en knegar lön.

Hon har tappat sitt värde för ett bra tag sedan. Jag avskyr folk som kör rattfulla. Bilen är ett ansvar och att hon inte förstår allvaret är mer bekymrade. Dessutom substanser också. Det är bortom all ursäkter just nu.

Glad om jag kan få jobb i Spanien istället så jag slipper betala skatt till såna som henne som är white trash.

Ett vidrigt beteende är vad det är och inga ursäkter täcker upp för hennes beteende. Att hon dessutom talar skit om polisen som gör sitt jobb. Hålla käften istället

Jag älskar den svenska polisen.
Världens bästa polis eftersom det finns rötägg så fick jag agg när hon nämnde polisen
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-01-30 kl. 10:40.
Citera
2026-01-30, 10:36
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ja, som sagt. Överlag svårt att se om någon är påverkad, om det inte är tjack. Kokain blir du ju bara "bättre" av, glad och effektiv. Ingen tror att det beror på knark.

Narkotikapoliser är de som ofta kan se direkt om man är påverkad. Svårt för oss andra.

Det är så JÄVLA enkelt att se om någon är på kola. Precis lika enkelt som om någon går på amfetamin, kola när nästan enklare. Det syns under ruset och det märks på personligheten.
Citera
2026-01-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror Katja nekar för att kunna stämma Aftonbladet på 10 miljoner.

Det blir svårt för Aftonbladet att krångla sig ur den stämningen.

Jag tvivlar på att det finns grund för stämning här. Aftonbladets viktigaste uppgifter än så länge har visat sig stämma - allt har inte stämt, men man får ju göra ärliga misstag. Och allmänintresset är stort nog då det rör sig om en riksdagsledamot som kampanjar mot organiserad brottslighet.
Citera
2026-01-30, 10:40
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed

Narcissistisk störning och antagligen kluster-B-kärring. Hela hennes liv är nog en daglig psykisk bergodalbana där hon dels girlbossar och startar projekt för att samma eftermiddag sabotera dessa projekt och bli ett offer. Hon behöver dels drama men samtidigt slippa egenansvar.
Citera
2026-01-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Nu är även jag villig att korka upp och fira. Härlig nyhet med det positiva provsvaret, även om det drog ut på tiden.

Får vi gissa att Katja började bruka under tiden i rejvkommissionen?

Inte helt otroligt, men jag skulle gissa på att hon hoppade på tåget när hon blev viktig och mäktig och "alla" i hennes nya, fina sammanhang gjorde det. Vitt pulver att fylla de själsliga hålen med.
Citera
2026-01-30, 10:46
Medlem
Hon är INTE 20 så för sin ålder är hon het men som ngn tidigare sa ser ut som en sur bitter fitta.

Hennes omdöme ja.... jag tror hon fattade men som många politiker tänker "lagen gäller de andra, inte mig"

Men jäkligt korkat gjort

Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Inte så jävligt het, va? Hon är, liksom sin snutkollega Jessica Stegrud, sliten och bitter på samhället.

OnT: Med sin bakgrund som polis verkar det märkligt att hon inte fattat att hon kört full och varit påverkad av narkotika. Ännu märkligare att hon inte fattat att hon blivit provtagen och står i riksmedia och basunerar ut att hon är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in