2026-01-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Kan tycka att det är lite udda att Katja Nyberg var en del av den så kallade rejvkommissionen som högg folk som var på rave lite hur som och så blir hon själv påkommen med knark i sig.

Pratade med en gammal kompis. Han verifierade, hon var en av de där väldigt hårda poliserna som gärna nervärderade folk även om de INTE hade nått knark varken på eller i sig. Citat:

"När jag var ung så fanns rave-kommissionen. En av de kvinnliga poliserna hette Katja hon var ökänd för att hon var hård. Fick mina tjejkompisar som visiterades att känna sig kränkta och ledsna. Hon var spydig i tonen och försökte vara överlägsen eller hotande. Förutom att hon sa saker som sårade så hade rave kommissionen en taktik som gick ut på att även de som visade negativt på test rapporterades ändå till socialtjänsten och föräldrar till de under 18 kunde få ett brev."

Det är lite lustigt det där hur man går från polis som jagar folk på rave, till att själv pilla i sig olagliga substanser och tro att man kan komma undan med det.
Det är väl bara SD:are som tror sig kunna göra nått sånt....

Det här verifierar väl lite av det man redan anar, det är fler kriminella bland SD än bland andra partier.
Det är ganska tydligt att Katja lider av en narcissistisk personlighetsstörning om man tar hänsyn till detta och allt annat hon har blivit omskriven för. Det är därför hon också nekar till allt trots att hon har blivit överbevisad. Hon har inte gjort något fel, det är alla andra som är emot henne. Klassiker. En riktig helylletjej som skulle kasta vem som helst under bussen för att få rätt.
Citera
2026-01-29, 22:13
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Kan tycka att det är lite udda att Katja Nyberg var en del av den så kallade rejvkommissionen som högg folk som var på rave lite hur som och så blir hon själv påkommen med knark i sig.

Pratade med en gammal kompis. Han verifierade, hon var en av de där väldigt hårda poliserna som gärna nervärderade folk även om de INTE hade nått knark varken på eller i sig. Citat:

"När jag var ung så fanns rave-kommissionen. En av de kvinnliga poliserna hette Katja hon var ökänd för att hon var hård. Fick mina tjejkompisar som visiterades att känna sig kränkta och ledsna. Hon var spydig i tonen och försökte vara överlägsen eller hotande. Förutom att hon sa saker som sårade så hade rave kommissionen en taktik som gick ut på att även de som visade negativt på test rapporterades ändå till socialtjänsten och föräldrar till de under 18 kunde få ett brev."

Det är lite lustigt det där hur man går från polis som jagar folk på rave, till att själv pilla i sig olagliga substanser och tro att man kan komma undan med det.

Det här verifierar väl lite av det man redan anar, det är fler kriminella bland SD än bland andra partier.
Låter som ett hyfsat normalt missöde för en människas liv tycker jag och inte extremt på något sätt. Hoppas hon får hjälp och stöd här nu och att hon hoppar av riksdagen
Citera
2026-01-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Man har gjort bedömningen att det är troligt nog att det faktiskt rör sig om det brott man misstänker. Medan det (på skämt) nämns diverse andra och lagliga pulver man kan ha i påsar här i tråden så vet naturligtvis alla poliser hur kokain ser ut och luktar, och vad för sorts behållare slutkund får det i. Dessutom är det ju faktiskt just kokain man brukar ha när är ute och fyllekör påtänd sent på kvällen. Det är ju faktiskt roligare att ha med det till fest än något pulver som är lagligt.

Sedan kan Aftonbladet ju ha bakgrundsinformation som styrker sannolikheten ytterligare, men som man av olika skäl (mest troligen källskydd, men det finns ju också uppgifter som faller utanför allmänintresset även om personer som anses vara inom detta intresse) inte publicerar.

Och är man säkra nog så publicerar man naturligtvis så fort man kan. Att vara först och exklusiv på en story ger ju både journalisten och mediahuset både prestige och merförsäljning, vilket ju driver journalister långt mer än viljan att sätta dit folk.
Nu är även jag villig att korka upp och fira. Härlig nyhet med det positiva provsvaret, även om det drog ut på tiden.

Får vi gissa att Katja började bruka under tiden i rejvkommissionen?
Citera
2026-01-29, 22:17
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
De måste få utlopp för deras otroligt trista å formella yrken så det kompenseras upp med droger, BDSM och övriga skumma intressen.

Det är väldigt intressant faktiskt. Jag tror inte på de vanliga ryktena om elit-pedo-nätverk och allt det där, men tro fan att människor med makt så ofta verkar vilja dra sig till ytterligheter. Det går många rykten om hur pandemin fick mängder av rika människor att börja träffas och ha hemliga knarkfester och ibland orgier. De verkar inte kunna tolerera känslan av att behöva leva ett stillsamt och ordnat liv om de inte får "blow off steam" då och då. Vi andra tråkmånsar går till våra vanliga jobb måndag till fredag och nöjer oss när helgen kommer med att skeda med frugan och sedan duschrunka lite när tillfälle ges.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja det som eventuellt skulle vara ironiskt är väl att SD är totalt överrepresenterade.
Katja Nyberg är regeln, inte undantaget från regeln. Ett kriminellt gäng helt enkelt.

Det är väl just Katjas kriminalitet som får henne att vara så accepterad i den kriminella gängmiljön där hon köper sin kokain?

Vi får se om det smäller snart utanför Katjas port. Det är lätt att bränna sig när man leker med elden i den kriminella gängmiljön som Katja har gjort.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semalan
Så hon hade 0,12 promille och spår av kokain i blodet? Finns det några belägg på att hon var hög? Om inte, är det verkligen ett orättvist karaktärsmord.
Stor sannolikthet att hon var hög, varför skulle hon annars köra av vägen? Men rent juridiskt så spelar det ingen roll om det visar sig att hon hade narkotika i kroppen.
Citera
2026-01-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semalan
Så hon hade 0,12 promille och spår av kokain i blodet? Finns det några belägg på att hon var hög? Om inte, är det verkligen ett orättvist karaktärsmord.

Hur mycket ska man dricka för att ha 0.12?
Hur mycket kan man ha druckit dagen innan och ha 0.12 nästa dag?
Citera
2026-01-29, 22:23
Medlem
Det är yrkespolitiker som söker sig till SD som alla andra partier, hon är en knarkare som är ett offer för hon är kvinna, stackarn
När liberalerna åker ut i nästa val blir det återigen en 7-klöver som styrs av globalister, lägg din röst på Allard eller AfS om vill kunna sova med gott samvete
Citera
2026-01-29, 22:25
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Har redan tidigare beskrivit hur jävla anti Katja var till allt som var narkotika som ung.
Rave-kommissionen passade Katja som handen i handsken, hennes hårda svarta handskarna.
Mycket förvånad extremt förvånad över att hon skulle ha testat positivt för narkotika.
Citera
2026-01-29, 22:25
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Nu är även jag villig att korka upp och fira. Härlig nyhet med det positiva provsvaret, även om det drog ut på tiden.

Får vi gissa att Katja började bruka under tiden i rejvkommissionen?
Knappast, är nog på senare år hon fått en mer liberal inställning
Citera
2026-01-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Men det är väl en konstig tolkning av Katja att hon fortfarande har väljarnas förtroende?

Jag tror inte de skulle hålla med om de blev tillfrågade.

Det som gäller juridiskt är enbart att hon blev invald i senaste riksdagsvalet. Så det vore vettigare om hon sa ”Jag har fått väljarnas förtroende vid valurnorna” eller något sådant.

Men med tanke på allt annat verklighetsfrånvänt hon hävt ur sig är detta en petitess i sammanhanget. Juridiskt får hon som sagt sitta kvar på det enda förtroende som räknas, vilket är valresultatet.

Vanligtvis brukar politiker avgå när det egentliga förtroendet är förbrukat eftersom de inte vill skada partiet. Men hon är såpass narcissistiskt störd att hon inte bryr sig om det. I sitt eget huvud är hon säkert ett offer (”partiet ställde inte upp för mig när det blåste som hårdast, trots att jag gett dem mitt allt” osv).

Kanske hankar hon sig vidare efter riksdagens slut som en ny Katerina Janouch, alltså en närmast galen konspirationsteoretiker som fortsätter hävda att hon utsatts för en komplott. Trors att de flesta då kommer avfärda henne kommer en liten minoritet virrpannor säkert köpa hennes fantasier, antagligen tillräckligt många för att få en okej inkomst som contentskapare.

Stackars hennes barn säger jag bara. Inte på grund utav denna händelse, utan på grund av att de har henne som morsa. Det kommer bli många terapitimmar i framtiden.
Citera
2026-01-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
Varför i hela friden skulle någon äta silicagel då? Alltså, spår av kokain i blodet, en påse med vitt pulver i bilen, och 0.12 promille i blodet? Det är solklart en person som inte har rent mjöl i påsen hur man än vänder och vrider på det. Hon har förbrukat sitt förtroende och ska inte sitta i regeringen och hon ska inte kunna valsa tillbaks in i polismyndigheten när den politiska karriären är över. Hon får väl bli rådgivare på nåt säkerhetsföretag eller något. Men som det brukar bli lär hon väl fortsätta i nån skum politisk gruppering med andra som fått kicken från SD.

Tror inte att näringslivet vill köpa säkerhetstjänster från en före detta Poliskommissarie Katja Nyberg som knarkat och torskat på drograttfylla. Bättre om hon åker runt på högstadieskolor och berättar om sitt drogmissbruk så att hon kan avskräcka barn från att utsätta andra för livsfara när de får körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in