2026-01-30, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Alla missbrukare ljuger. Inte bara hon. Det är förnekelse. Jag har inte sett någonstans hur någon försöker skydda henne eller går till attack mot polisen som grep henne? Vad tänker du på?

Jag har sett det på sociala medier hur någon skrev att polisen kommer få sota då hon är oskyldigt anklagad. Det är en SD medlem och väljare. Flera följare började hålla med inlägget och jag skakade bara på huvudet hur man gör bort sig då det är samma sak som att säga att man önskar anarki
Citera
2026-01-30, 09:25
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Jag har sett det på sociala medier hur någon skrev att polisen kommer få sota då hon är oskyldigt anklagad. Det är en SD medlem och väljare. Flera följare började hålla med inlägget och jag skakade bara på huvudet hur man gör bort sig då det är samma sak som att säga att man önskar anarki

Ja okej, du menar att det är som att det finns två läger. Ena sidan ser henne som skyldig och den andra sidan ser henne som oskyldig? Överlag tror jag nog de flesta ser henne som skyldig.
Citera
2026-01-30, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Har man en påse i handväskan så är det nog som Mexiko där hon kan gå runt som en knarklangare för att hon sitter högt uppsatt. Så pinsam

Ja, som sagt. Överlag svårt att se om någon är påverkad, om det inte är tjack. Kokain blir du ju bara "bättre" av, glad och effektiv. Ingen tror att det beror på knark.

Narkotikapoliser är de som ofta kan se direkt om man är påverkad. Svårt för oss andra.
Citera
2026-01-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ja okej, du menar att det är som att det finns två läger. Ena sidan ser henne som skyldig och den andra sidan ser henne som oskyldig? Överlag tror jag nog de flesta ser henne som skyldig.

Det finns två läger men SD väljare brukar se någon ifrån deras skyldig någonsin. Det är media och polisens fel att hon körde rattfull och hade en påse med bakelser i sin handväska. Hon tänkte väl att hon som kvinna och vit inte skulle bli tagen av polisen. Det är ju ändå bara profilerade utlänningar som får sina bilar undersökta varje dag.

Jag är glad att hon får nu en fallskärm på 90.000 när hederliga medborgare varslas och piskas för att skaffa jobb på 3 månader
Citera
2026-01-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ja, som sagt. Överlag svårt att se om någon är påverkad, om det inte är tjack. Kokain blir du ju bara "bättre" av, glad och effektiv. Ingen tror att det beror på knark.

Narkotikapoliser är de som ofta kan se direkt om man är påverkad. Svårt för oss andra.

Så blind hoppas man inte hennes man är.
Om svaret är ja så är det en misslyckad familj och jag tycker synd om barnen
Citera
2026-01-30, 09:45
Medlem
Citat:
Det beror på hur man ser det. Jag själv tycker det är synd om alla som fastnat i missbruk.

Ja, helt klart. Man undrar ju hur hon gled in på det så att hon till slut fastnade. Kan hända vem som helst.
Citera
2026-01-30, 09:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Är det inte lite märkligt att hon nu, enligt tv4.se ska få tillbaka körkortet?

Alla andra dödliga måste lämna pissprover och prata med läkare på obestämd tid.... Det gäller tydligen inte alla då.

Men ja, dommen har faktiskt inte kommit än. Vi får väl se.

Du har missuppfattat det hela. Hon får inte tillbaka körkortet.

Det är hennes ombud, dvs hennes advokat, som skrev till Transportstyrelsen i förra veckan och sa att resultatet för snabbtestet inte borde gälla för att förlora körkortet.

I veckan kom resultatet från blodprovet som slog fast att hon hade narkotika i blodet när hon var ute och körde. Och då sa Transportstyrelsen att nu återkallar man definitivt körkortet. Man inväntade inte ens åtalet. Provsvaret från blodanalysen räckte.

Citat:
På torsdagen kunde TV4 Nyheterna rapportera att Transportstyrelsen återkallar Katja Nybergs körkort.
Enligt myndigheten visar analysbesked från tillfället då Katja Nyberg fick lämna prover att det fanns narkotika i blodet samt att hon hade 0,12 promille alkohol i blodet.

Sex dagar innan beslutet fattades skickade Katja Nybergs ombud in en skrivelse till Transportstyrelsen med ett yrkande att körkortet inte ska dras in.

Som grund anser ombudet att det saknas tillräckliga skäl för återkallelse och att det vore oproportionerligt att dra in körkortet.
https://www.tv4.se/artikel/1zWAKY90J6wb0wMcGQXPZ7/katja-nybergs-advokat-bevisningen-haller-inte
Citera
2026-01-30, 09:47
Medlem
Vad fanns i påsen då? Och vilken narkotika hade hon i blodet?
Citera
2026-01-30, 09:48
Medlem
Jag tycker lite synd om henne, ogillar alltid när tidningarna sätter igång och drevar mot någon stackare. Klart man inte ska knarka, men otur och små misstag borde inte förstöra hela karriären. Alla gör väl bort sig någongång.

Detta skrivet med förbehåll att hon inte är en riktig missbrukare.
Citera
2026-01-30, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Ja, helt klart. Man undrar ju hur hon gled in på det så att hon till slut fastnade. Kan hända vem som helst.

Asså hon ingick i rave-kommissionens arbete på 90/00-talet. Tror det flesta av oss förstår att det som hände på den tiden inte var helt rumsrent och att hon har på den vägen kommit över väldigt många zip-påsar genom åren om man säger så...
Citera
2026-01-30, 09:55
Medlem
Citat:
Asså hon ingick i rave-kommissionens arbete på 90/00-talet. Tror det flesta av oss förstår att det som hände på den tiden inte var helt rumsrent och att hon har på den vägen kommit över väldigt många zip-påsar genom åren om man säger så...

Ja, KoksKatja har nog kört på ett bra tag. Hade hon inte åkt fast så skulle hon nog fortsätta på samma bana. Så rätt åt slöddret.
Citera
2026-01-30, 09:56
Medlem
Citat:

Men det var väl många poliser som ingick i rave-kommissionen. Förmodar att inte alla dessa börjat knarka? Lite som att alla som jobbar på systemet skulle vara alkoholister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in