2026-01-29, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Är väl ingen som hänger upp sig på något!?

Rätt ska va rätt, helt enkelt.

Hon hade 0,12 promille alkohol i blodet.

Återigen, Oisin Cantwell skrev 8 januari följande:

"Hon tros ha haft minst en promille alkohol i blodet."

Det visade sig vara grovt felaktigt.

Varför skriver man ens en sån mening.? Var har han fått den felaktiga INFON från!?

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gk7Vbk/oisin-cantwell-katja-nyberg-maste-avga

Det kan hon anmäla Oisin Cantwell för.

Det SKA hon anmäla honom för.
Citera
2026-01-29, 16:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Fler kan falla
Vart hade hon varit?
Hon bor inte på värmdö
Vilka riksdagsledamöter bor på värmdö

Barnens pappa bor på Värmdö enligt uppgifter i tråden. Om det är sant vet jag inte. Men inte helt otroligt.

Jag vet inte hur gamla barnen är, men det kan ju vara så att hon lämnat barnen där eller var på väg att hämta dem.
Citera
2026-01-29, 16:36
Medlem
Citat:
Nu meddelar Nyberg att hon lämnar partiet.

– Jag accepterar inte att bli dömd i offentligheten på lösa grunder, säger hon till Epoch Times.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ExwBLa/efter-drogsvaret-om-nyberg-ar-fullt-kaos-i-sd

Jisses vilket stolpskott. Hon kan tydligen inte vara tyst.

Citat:
– Efter samtal med min partiledning har jag beslutat mig för att lämna Sverigedemokraterna. Jag står dock fast vid mitt uppdrag och kommer att fullfölja det förtroende som väljarna har gett mig genom att fortsätta som riksdagsledamot, säger hon till Epoch Times.
https://www.epochtimes.se/katja-nyberg-jag-lamnar-sverigedemokraterna

Så i riksdagen ska vi ha en knarkande rattfyllerist.
Citera
2026-01-29, 16:37
Medlem
knors avatar
Har vi narkomaner i riksdagen nu? Som kör bil när de är drogfulla.

Har hon ingen skam i kroppen?
Citera
2026-01-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
vad är "puffat en hövding" för oss som inte kan sånt 😅

Slang för rökt Marijuana, andra ord för det är exempelvis: grönt, W, weed, gräs, skunk, dunder, Mary Jane, Marie och Anna, indian, blue cheese, pollen
Citera
2026-01-29, 16:38
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Barnens pappa bor på Värmdö enligt uppgifter i tråden. Om det är sant vet jag inte. Men inte helt otroligt.

Jag vet inte hur gamla barnen är, men det kan ju vara så att hon lämnat barnen där eller var på väg att hämta dem.
Okej tack för infon
Citera
2026-01-29, 16:40
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Kollade med AI:
Efter genomgång av tillgänglig information finns inga tydligt dokumenterade fall i modern svensk riksdagspolitik av en ledamot som blivit utesluten ur sitt parti och sedan faktiskt frivilligt lämnat sin plats i riksdagen just på grund av uteslutningen.

Bedrövligt om det är sant.
Men hon lämnar ju inte riksdagsplatsen, hon behåller platsen, och hon är tjänstledig från sitt vanliga jobb, och då går det inte att säga upp sig från sitt vanliga jobb, beviljas ett omställningsbidrag efter mandatperioden.
Citera
2026-01-29, 16:40
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Är väl ingen som hänger upp sig på något!?

Rätt ska va rätt, helt enkelt.

Hon hade 0,12 promille alkohol i blodet.

Återigen, Oisin Cantwell skrev 8 januari följande:

"Hon tros ha haft minst en promille alkohol i blodet."

Det visade sig vara grovt felaktigt.

Varför skriver man ens en sån mening.? Var har han fått den felaktiga INFON från!?

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gk7Vbk/oisin-cantwell-katja-nyberg-maste-avga

Ja du har rätt det ska vara rätt det som man säger jag bara tänkte att det verkar så många hängde upp sig på det här med just promillehalten och det har vi lämnat bakom oss för länge sedan när det visade kokain i blodet.
Då är det liksom ändå kört oavsett om hon hade 0,2 promille eller två promille.

Jag känner inte till journalisten som har skrivit det men jag tror inte han hade tillräckligt mycket på fötterna när han skrev det där.

Dessutom brukade vara så att på larmtjänsten eller SOS brukar ofta förmedla saker som journalister får tag på och sedan brukar det vara så att journalisterna ringer alltid upp när man kommer tillbaka från själva utryckningen. (Så funkade det hos oss).
Jag kan tänka mig att polisen har något liknande och då kanske han eller polisen inte riktigt visst det heller och gav något tvivelaktigt svar till aktuell journalist.

Och det är därifrån som hela grejen har kommit med promille och grov rattfylla.
(Dock min teori).
Citera
2026-01-29, 16:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ExwBLa/efter-drogsvaret-om-nyberg-ar-fullt-kaos-i-sd

Jisses vilket stolpskott. Hon kan tydligen inte vara tyst.

https://www.epochtimes.se/katja-nyberg-jag-lamnar-sverigedemokraterna

Så i riksdagen ska vi ha en knarkande rattfyllerist.

ja shit

– Jag accepterar inte att bli dömd i offentligheten på lösa grunder, säger hon till Epoch Times.

vilken komplett skamlös människa
Citera
2026-01-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Kanske firade in början på den barnfria veckan redan i bilen därifrån?
Citera
2026-01-29, 16:45
Medlem
pyroclasms avatar
Det där med att hon skall sitta kvar kan det bli ordning på om hon:

1. Inte uppger ver hon fått kokainet från;
2. fått kokainet från etablerade kontakter inom gängen;
3. kan beslås med att ha delat känslig information med kriminella eller på annat sätt låtit sig påverkas.

Alla de tre faktorerna gör att det finns grund för att entlediga henne och i fall 3 kan det få henne satt i finkan under längre tid.

Hur det ser ut med ersättning i sådana fall vet jag inget om men skulle vara förvånad om den inte påverkas.
Citera
2026-01-29, 16:45
Medlem
Amsvartners avatar
Pinsamt, men helt normalt beteende för en pundare, blåneka till bevisen säger motsatsen.
Jag som sympatiserar en del med SD skiter fullständigt i partifärgen här.

Pundare är en pundare.

Ut fort som fan från parti och framförallt riksdag.

Stick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in