2026-01-29, 16:19
Medlem
BombaySaphires avatar
Sverigedemokraten Katja Nyberg lämnar partiet efter den senaste tidens turer med misstankar om rattfylla, enligt Epoch Times. Hon kommer dock att sitta kvar i riksdagen.

– Efter samtal med min partiledning har jag beslutat mig för att lämna Sverigedemokraterna. Jag står dock fast vid mitt uppdrag och kommer att fullfölja det förtroende som väljarna har gett mig genom att fortsätta som riksdagsledamot, säger hon till tidningen.
Citera
2026-01-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Men däremot drograttfylla och det räknas precis likadant som om hon hade varit full med alkohol.

Det betyder bara att den här Katja kommer att få Tom cyklar körkort och hon kommer att få gå på en hel del samtal och dessutom gå och lämna urinprov den dagen hon vill ha ett nytt körkort.

Därför kan jag inte riktigt förstå varför så många människor hänger upp sig på exakt vilken promillehalt det rörde sig om så det räknas ändå hon har kokain i blodet hon är alltså med andra ord påverkad och kör rattfull eller drog full och hon kommer således att få ta om körkortet.

Hur vet du att det är kokain.
Försvaear inte kärringen tycker hon ska få det straff hon förtjänar och ingen ersättning från Riksdagen.gärna få krypa in ettcpar år på Hinsan.
Sd är väl för hårdare straff
Citera
2026-01-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Tycker snarare det verkar som att "fabriken" aktiverats.

Undrar hur mycket dom gräver i var hon fick kokainet ifrån?

Guldgruva för en gängledare att ha en kund som sitter i justitieutskottet.

Eller guld för en gängledare med koppling till sozzeriet att vara av med en handlingskraftig snut?

Ni har ju redan förklarat att poliskåren är genomkorrupt så det är väl inte omöjligt.
Citera
2026-01-29, 16:22
Medlem
Kalaskula544s avatar
Bort med henne.
Citera
2026-01-29, 16:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon lär nog sitta som arvoderad riksdagsledamot mandatperioden ut, bara 8 månader kvar -> 81 400kr x 8 = 651 200kr...

Efter det utgår ett omställningsbidrag på 80% av arvodet. Kanske är det i max 2 år man får detta.
Citera
2026-01-29, 16:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Efter det utgår ett omställningsbidrag på 80% av arvodet. Kanske är det i max 2 år man får detta.
Att hon (i september) suttit i åtta år kanske också spelar in...?
Citera
2026-01-29, 16:26
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Fler kan falla
Vart hade hon varit?
Hon bor inte på värmdö
Vilka riksdagsledamöter bor på värmdö
Citera
2026-01-29, 16:27
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Sverigedemokraten Katja Nyberg är ett destillat av svensk narkotikapolitisk dubbelmoral. Samtidigt som politiker jagar fattiga missbrukare med blåljus och urinprov, verkar de själva ha betydligt friare tillgång till både nåd och näspulver.

https://www.flamman.se/sveriges-droghyckleri-vet-inga-granser/
Citera
2026-01-29, 16:27
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Sverigedemokraten Katja Nyberg lämnar partiet efter den senaste tidens turer med misstankar om rattfylla, enligt Epoch Times. Hon kommer dock att sitta kvar i riksdagen.

– Efter samtal med min partiledning har jag beslutat mig för att lämna Sverigedemokraterna. Jag står dock fast vid mitt uppdrag och kommer att fullfölja det förtroende som väljarna har gett mig genom att fortsätta som riksdagsledamot, säger hon till tidningen.

Så hon tycker inte hon har förbrukat det förtroende? Politiker alltså...
Citera
2026-01-29, 16:28
Medlem
Kalliss avatar
Katja Nyberg lämnar Sverigedemokraterna, säger hon till Epoch Times.
https://www.epochtimes.se/katja-nyberg-jag-lamnar-sverigedemokraterna
Hon kommer däremot inte att lämna sin riksdagsplats.

Undra hur det går att återgå till tjänsten inom polisen, efter att mandatperioden är över?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Att hon (i september) suttit i åtta år kanske också spelar in...?

Ja, som jag förstår det får man omställningsstöd bara om man suttit en tid i riksdagen. Kanske är det 2 perioder dvs 8 år.
Citera
Medlem
Slutade ungefär som jag trodde.

Katja gör ett stort misstag att inte erkänna sitt brott trots att hon blivit överbevisad, om hon erkänt gärningen och sagt det var dumt gjort hade hon kunnat vända blad, ta sitt straff och gå vidare, nu är hon istället skyldig till både narkotikabrott och ha ljugit för sina väljare.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in