2026-02-02, 03:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Det är helt fantastiskt vad du är obildad. Du klarade inte ens av grundskolan va?

Nej, jag tror inte hon kommer bli inlåst. Men om det hon anklagas för är sant anser jag att hon borde bli det.
Klarra du av att förstå skillnaden på att tro något och att anse något? Eller är det för komplext för en imbecill som dig?

Om det här fallet hade varit ett så open and shut case som det framställs, så borde hon redan erbjudits ett strafföreläggande, och tagit det, och så hade saken varit ur världen. Men av någon anledning tycks det inte vara så open and shut som getts sken av.

Ska bli intressant att se vart det här tar vägen.

Var framgår det att Katja inte blivit erbjuden ett strafföreläggande? Hur vet du det?
Citera
2026-02-02, 03:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Nu var det väl Miljöpartiets toalett som det hittades spår av kokain på ?
Som en väldigt "konstig slump" så avgick miljöpartiets partiledare Märta Stenevi
bara dagen efter ?

Då kan det varit MS som lämnat knarket på toaletten som Katja slickade på? Knark kan ligga kvar länge på badrumsporslin.

Att SD och KD samarbetar är välkänt, då både Jimmie och Ebba brukar luncha ihop. Att Katja besökte Miljöpartiets toalett och råkade slicka på porslinet där är därför det mest troliga hur Katja fick i sig narkotikan utan att veta hur det gick till.

Det blir intressant att höra Katja berätta i rätten om det lilla misstaget att oavsiktligt råka slicka på knarket på toalettporslinet. Hon kan alltid skylla på de kroniska hjärnskadorna hon fått av det industriella lösningsmedlet hon använder helt lagligt.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-02 kl. 03:45.
Citera
2026-02-02, 03:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Oj då läste lite fel ;-)

Kolliderade hon med något även denna gång ?

Man kan nog säga att Katja kolliderade med "lagens långa arm"? En liten "fender bender" där Katja kommer att dömas som skyldig.

Råttan verkar ha klarat sig från att bli påkörd om vi ska tro att Katja har förmågan att tala sanning ens ibland.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-02 kl. 03:46.
Citera
2026-02-02, 06:00
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hon kan alltid skylla på de kroniska hjärnskadorna hon fått av det industriella lösningsmedlet hon använder helt lagligt.
Ursäkta mig, jag har inte haft möjlighet att hänga med ordentligt. Har Katja använt ghb också som ni tycks skriva de senaste sidorna?

Hon är inte riktigt min typ men skulle ha varit spännande att rumla om lite med henne nån mulen kall vinterdag & se före & efter linan.

Men bra att SD avpolleterade henne snabbt. Dock borde de bara ha tagit undan henne från de känsliga ärendena & sen givit erbjudande om behandling som en schysst arbetsgivare. På mitt jobb (statligt) har jag genom åren sett en massa alkoholister som får chans på chans på chans fast de t.o.m. har varit berusade på jobbet.

Nu är alkohol legalt till skillnad mot andra droger men ändå. I S kan man ju göra alla möjliga "misstag" & ändå är man välkommen in i värmen igen efter en liten tid eller rentav ingen tid alls.
Citera
2026-02-02, 06:12
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Nu var det väl Miljöpartiets toalett som det hittades spår av kokain på ?

Helt ärligt, för det här kan ju vara trolling, men tror du på allvar att det var Miljöpartiets toalett det hittades spår av kokain, och i så fall vem har sagt det till dig? Eller har det gjorts en ny undersökning sen 2024 som det inte står någonstans om?
Citera
2026-02-02, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Lite intressant ? Vet man att hon körde på en stolpe ?
Vem står för sådana skador om hon blir dömd ?
Den information som framkommit är atthon körde på en stolpe.
Enligt henne berodde det på att hon väjt för något djur.
Det senaste är väl enbart hennes uttalande.
Blev det skador på stolpen blir det väl hennes försäkri gsbolag som får stå för ev. skador.
Citera
2026-02-02, 06:33
Medlem
Sababas avatar
Villkorlig dom och samhällstjänst. Fotboja endast i era drömmar.
Citera
2026-02-02, 07:00
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Ursäkta mig, jag har inte haft möjlighet att hänga med ordentligt. Har Katja använt ghb också som ni tycks skriva de senaste sidorna?

Hon är inte riktigt min typ men skulle ha varit spännande att rumla om lite med henne nån mulen kall vinterdag & se före & efter linan.

Men bra att SD avpolleterade henne snabbt. Dock borde de bara ha tagit undan henne från de känsliga ärendena & sen givit erbjudande om behandling som en schysst arbetsgivare. På mitt jobb (statligt) har jag genom åren sett en massa alkoholister som får chans på chans på chans fast de t.o.m. har varit berusade på jobbet.

Nu är alkohol legalt till skillnad mot andra droger men ändå. I S kan man ju göra alla möjliga "misstag" & ändå är man välkommen in i värmen igen efter en liten tid eller rentav ingen tid alls.
Nu stängde SD av henne från justitieutskottet och erbjöd henne hjälp. Men hon tackade nej och sa upp sitt medlemskap och vägrade lämna sin riksdagsplats. Vi får väl se hur polisens personalnämnd kommer att hantera ärendet. Själv tror jag på avsked om det visar sig vara 2 gram kokain i påsen..
Citera
2026-02-02, 07:02
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Den information som framkommit är atthon körde på en stolpe.
Enligt henne berodde det på att hon väjt för något djur.
Det senaste är väl enbart hennes uttalande.
Blev det skador på stolpen blir det väl hennes försäkri gsbolag som får stå för ev. skador.
Nja försäkringen gäller väl inte om nån är påverkad? Eller är det bara vagnskadan som ryker?
Citera
2026-02-02, 07:06
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Villkorlig dom och samhällstjänst. Fotboja endast i era drömmar.
Ja och det kan nog även kombineras med dagsböter som lök på laxen.
Citera
2026-02-02, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja och det kan nog även kombineras med dagsböter som lök på laxen.
Dagsböter kommer hon inte undan om det blir villkorlig dom. Och saftiga sådana, men det drabbar ju ingen fattig i det här fallet
Citera
2026-02-02, 07:26
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne67
Och saftiga sådana, men det drabbar ju ingen fattig i det här fallet

Då förstår du inte hur dagsböter fungerar.

Hennes liv i ”rikedom” är nog över. Ingen riksdagsplats framöver, inget polisjobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in