2026-01-30, 12:16
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Enligt Henrik Vinge finns det en mänsklig aspekt och SD kommer att finnas där för henne...

Du ser ju hur ledsna SD lojalisterna blir när en av deras råkar i blåsväder. Då skall silkesvantarna fram och förståeelsen är på topp. Det är dem Henrik talar till när han säger detta. Skulle han bara kasta ut henne i kylan skadar det partiet ännu mera.
Citera
2026-01-30, 12:17
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Helt klart!
Bägge Katjas positioner både inom polisen och politiken ska hålla henne borta från knark och rattfylla.
Men jag tycker media jagar lite väl hårt för att det är en SDare.
Allt ska avvägas som om det är en riktig fylla eller kanske annat såsom medicin tex hostmedicin som ju också ger utslag och vad var det för pulver som hittades i hennes bil?

När alla prover är klara så hoppas jag på en rejäl uppdatering.
Sen så kommer min lilla misstanke,,,, om jag är av annat parti eller tycker illa om Katja så kan jag lägga något pulver i hennes bil eller kläder eller handväska och det har ju hittats spår av kokain på toaletter i riksdagshuset. När det fanns spår på toa i riksdagshuset hos flera partier så minns jag att jag läste om att det fanns folk med tillgång till lokalerna som typ flashade med att ta dit polare efter en kväl på stan, det borde inte vara möjligt i regeringens lokaler.
Hostmedicin du tänker på blir inte falskt positivt för kokain...möjligen för morfin och alkohol.
Men inte för kokain vilket var/är fallet här
Citera
2026-01-30, 12:20
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Du ser ju hur ledsna SD lojalisterna blir när en av deras råkar i blåsväder. Då skall silkesvantarna fram och förståeelsen är på topp. Det är dem Henrik talar till när han säger detta. Skulle han bara kasta ut henne i kylan skadar det partiet ännu mera.
Jag har också mina tvivel och tänker nog att SD är dubbelbottnat.

Om lönen från riksdagen är hennes enda inkomst så förstår jag att hon inte tänker avstå från den och gå till SOC på måndag morgon.
Citera
2026-01-30, 12:23
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Fast den livsstilen förstör Sverige.
Det göder gängen och det är inte konstigt att gängkriminella är så utbrett i Sverige och portsprängningar och explosioner är så vanliga.

Det är därför Frankrike, Spanien, Portugal eller Italien inte har samma problem då deras politiker och befolkning inte göder gängen

"Frankrike, Spanien, Portugal eller Italien inte har samma problem" nej, de länderna är ju verkligen inte kända för organiserad kriminalitet, inklusive mord och sprängningar inte... kom igen.
Citera
2026-01-30, 12:23
Medlem
Intressant är att Tidö inte har majoritet i Riksdagen längre nu när SD uteslöt henne.
Citera
2026-01-30, 12:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Intressant är att Tidö inte har majoritet i Riksdagen längre nu när SD uteslöt henne.

– Men eftersom vänstersidan också har tappat tre mandat har det ingen betydelse för styrkeförhållandena i riksdagen, säger Elisabeth Marmorstein.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/marmorstein-nyberg-blev-aldrig-den-tillgang-sd-hoppades-pa
Citera
2026-01-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Går man till val på hårda nypor mot gängkriminaliteten kan man inte dalta med deras kunder. I synnerhet inte när de återfinns i de egna leden.

Det är som när Dan Eliasson tyckte synd om en mördare.
Citera
2026-01-30, 12:34
Avslutad
Jag trodde faktiskt hon var hobbyknarkare vilket jag älskar, men det krävs ett ganska saftigt missbruk för att man ska få för sig att man ser smart ut när man övertalar svenska folket att….. Ja blodet dem testade var väl förmodligen inte hennes….???

Alla hobbyknarkare jag känner står för sitt.
Och alla missbrukare jag träffat försöker dölja vad de gör även när det finns vattentäta bevis.

Tror nog 6 månader drogpiss väntar Katja innan hon får tillbaka sitt körkort och det blir intressant om hon klarar det. Hennes lögner tyder oavsett på att det finns ett missbruk och inte bara ett riskbruk.
Citera
2026-01-30, 12:49
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
– Men eftersom vänstersidan också har tappat tre mandat har det ingen betydelse för styrkeförhållandena i riksdagen, säger Elisabeth Marmorstein.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/marmorstein-nyberg-blev-aldrig-den-tillgang-sd-hoppades-pa
Det är visserligen bara ett halvår till valet så visst det gör nog inte så mycket. Men dessa vildar kan ju få för sig att förstöra så mycket de bara kan om de känner sig illa behandlade av partiet. Inte säker på att en knarkare som betett sig så här omdömeslöst låter sin gamla ideologi styra utan kan nog rösta lite hur som helst. Sedan ruckar det kvittningssystemet med vildar.
Citera
2026-01-30, 12:52
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Det är visserligen bara ett halvår till valet så visst det gör nog inte så mycket. Men dessa vildar kan ju få för sig att förstöra så mycket de bara kan om de känner sig illa behandlade av partiet. Inte säker på att en knarkare som betett sig så här omdömeslöst låter sin gamla ideologi styra utan kan nog rösta lite hur som helst. Sedan ruckar det kvittningssystemet med vildar.

Hon kommer inte att sätta sin fot i riksdagen det kommande halvåret.
Citera
2026-01-30, 12:54
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hon kommer inte att sätta sin fot i riksdagen det kommande halvåret.
Det är nog bäst så, så det hoppas vi på. Finns väl ingen annan grupp som kan få så hög lön/arvode utan att faktiskt göra något eller ens dyka upp på sin "arbetsplats".
Citera
2026-01-30, 13:02
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Gränsen går i allmänhet vid brott som bara ger böter. Hårdare straff än böter så skiljs polismannen från tjänsten.

Det går rätt fort att komma upp i mängd kokain som ger ett hårdare straff än böter. Över 0,6 gram så blir det brott av normalgraden.

Det är litet knepigare än så. Eftersom poliser med fällande dom (i brottmål) vanligen riskerar avsked brukar domstolen inhämta förhandsbesked från PAN. Då justeras ofta straffmätningen nedåt, om PAN tänker avskeda. Tanken är då att når brottet medför sparken OCH ett straff, så kan själva straffet mildras en smula.

Skulle brottsligheten i detta fall stanna vid enbart rattfylleri (jag tror inte "ringa rattfylleri" är aktuellt annat än vid traditionell alkoholberusning) KAN det naturligtvis hända att PAN gör en samlad bedömning som inte medför avsked. (Kan polismannen fortsätta arbeta, kan polismannen antas svara på behandling, finns det arbetsuppgifter som inte kräver körkort, hur värderas erfarenhet, kompetens och kunskaper och hur kan man tänka sig att polisens anseende påverkas?) Kommer man då fram till att Katja kommer att få sparken från det arbete hon är tjänstledig från, så KAN straffet mildras.

Nu tror jag att domstolen bedömer att Katja har sitt ekonomiskt på det torra och att PAN-ställningstagandet får bli en senare fråga för Polisen OM Katja söker sig tillbaka. Personligen känns detta senare scenario (att Katja blir polis igen) helt otippat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in