Citat:
Ursprungligen postat av
EttDoendeFolk
Men är det ett "vinnande koncept" när det inte ger dig allt som du kan få? Allt som dina kvinnliga förfäder har fått? Kom ihåg att kvantitet inte ersätter kvalitet. Inte nu och ännu mindre när äggen börjar ta slut och verkligheten klarna.
Anledningen till att Sverige, och inte minst de stora städerna, har blivit mindre trygga för kvinnor är invandringen. De flesta våldtäktsmän i Sverige är invandrare. Detta är ett dokumenterat faktum. Det är alltså samma krafter som vill att du ska spendera resten av ditt liv i ett kontor och att svenskarna ska bli en minoritet i det egna landet.
Så jag svarar på din fråga: Vill du verkligen ge upp? Inte kämpa för att land och ett folk där svenska kvinnor fortsätter att existera och har en framtid? Kanske viktigast av allt: kommer du verkligen vara lycklig om du bara flyr?
Du är ju hjärndöd. Ja, jag är fertil. Ja, jag vet att jag kan bli gravid. Vill jag ha barn? Nej.
Om jag vill ha tjack, du vill inte ha tjack men du kan få tjack, är du dum i huvudet då som inte tar tillvara på chansen?
Jag har byggt det perfekta livet i mina ögon. Det finns inget jag saknar.
Jag kommer aldrig att sakna att ha ett barn. Jag är inte intresserad av barn.
Bara för att man KAN få någonting, måste man då vilja ha precis allt man kan få?
Du tycker att man ska massproducera barn för att man kan och ska.
Jag tycker att man ska fråga sig själv
”Kan jag erbjuda ett barn ekonomisk trygghet? Social trygghet? Känslomässig trygghet?”
Alla ska inte ha barn heller bara för att dem har möjlighet.
Det är lite som att äta lakrits för att det bjuds, när man egentligen inte ens gillar smaken.
Jag kan erbjuda ett barn precis allt ett barn behöver för en ultimat uppväxt.
Förutom en sak; jag kan inte erbjuda frihet förenat med trygghet.
Och jag kan inte vaka över mitt barn 24 timmar om dygnet hela livet.