2026-01-22, 10:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Jag brukar alltid svara "s*tan" vad dyrt, ni tar ju mer än dubbelt så mycket som jag betalar idag och då får jag ändå mer ... (vad det nu är dom vill sälja)
Citera
2026-01-22, 10:36
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Problemet är att inom vården finns tusentals telefoner med olika nummer men när patienterna ringer ska de till vissa specifika nummer. Det är inte säkert att det nummer vården ringer ifrån vid ett visst tillfälle är ett nummer det är lämpligt att patienten ringer tillbaka på.

Det där måste ju gå att lösa genom att utåt visa någon slags gemensamt växelnummer. Men eftersom det är vården så sitter man säkert fast i uråldriga svindyra centralt upphandlade telefonisystem...
Citera
2026-01-22, 20:47
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Det där måste ju gå att lösa genom att utåt visa någon slags gemensamt växelnummer. Men eftersom det är vården så sitter man säkert fast i uråldriga svindyra centralt upphandlade telefonisystem...
Jag har ingen aning om hur vårdens telefonsystem fungerar men man misstänker ju som du säger att det sannolikt fungerar dåligt.
Citera
2026-01-22, 22:35
Medlem
Blockera deras nummer, det är mycket enkelt på mobiltelefoner.
Citera
2026-01-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Blockera deras nummer, det är mycket enkelt på mobiltelefoner.

Inte en fungerande strategi, telemarketingföretag brukar ringa från många olika nummer ur en pool och det är dessutom ofta vanliga 070/073/076/072-nummer. För att få till en reduktion av störningarna i vardagen måste man göra en mera generell block eller använda en spamblockeringsapp.
Citera
2026-01-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Inte en fungerande strategi, telemarketingföretag brukar ringa från många olika nummer ur en pool och det är dessutom ofta vanliga 070/073/076/072-nummer. För att få till en reduktion av störningarna i vardagen måste man göra en mera generell block eller använda en spamblockeringsapp.
Ja, jag brukar i alla fall ofta inte svara på helt okända nummer utan att först kolla upp vilka det var (via t ex hitta.se). Ofta visar det sig då att det är nån tele-nasare.
Citera
2026-01-23, 16:55
Medlem
Förmodligen ganska så dåliga arbetsmiljö (även om säkert vissa gillar det), det är arbetsgivaren som är problemet och att våran regering tillåter det, Arbetsgivaren bör straffas.
Citera
2026-01-23, 17:17
Medlem
BusigaMusens avatar
Byt inte till tre
Bättre att hålla sig till operatörer som använder Telias nät för att få bästa möjliga teckning och kvalitet.

Det är inte värt att betala mindre för att få en sämre tjänst 😛
Citera
2026-01-23, 23:02
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusigaMusen
Byt inte till tre
Bättre att hålla sig till operatörer som använder Telias nät för att få bästa möjliga teckning och kvalitet.

Om du inte gillar teckningen, kan du ju alltid be någon rita en bättre teckning.
Citera
2026-01-24, 09:41
Medlem
Citat:
Byt inte till tre

Beror helt på var man rör sig. Finns områden i såväl Sörmland som Norrbotten/Lappland där det är dött på Telia men Tre har användbar täckning!

Dock korrekt att Telia har totalt sett bäst yttäckning med viss marginal. Även om Tele2/Telenor nu inte är långt efter.
Citera
2026-01-24, 15:24
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Hej!

Jag fick ett samtal från Tre förra veckan angående att flytta över mitt gamla nummer till dem. Problemet är att telefonförsäljaren inte ville acceptera mitt nej, trots att jag tydligt sa att jag inte var intresserad.

Det känns väldigt påträngande, och dessutom rör det sig om en liten summa pengar, så det är inte värt all den stress som detta skapar. Sedan fick jag skriva på avtalet, och då visade det sig att de redan kände till mitt namn och min bostadsadress, vilket känns både oroande och obehagligt.

Har någon annan varit med om liknande med Tre? Länken som skickades till mig.

https://salesys.se/tack-4/
Telefonnummer som ringde till mig

https://www.180.se/nummer/0102702006
1. Ge fan i att svara på nummer du inte känner igen.
2. Väntar du samtal från typ vården eller myndighet eller bara vill svara, bara lägg på i örat eller be dem fara åt helvete och lägg sedan på om det är telesälj.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
TS tycks få mycket samtal från teleoperatörer, och lika chockad varje gång att dom vet vem det är som är innehavaren av numret dom ringer till.

Och seriöst, hur svårt är det att säga "Nej, tack." eller tom bara "Nej!" och lägga på luren sen inte svara om dom skulle försöka ringa igen (eller bara blocka numret)?
TS verkar ha ett gäng diagnoser om tittar på hans trådstarter, vilket du säkert redan kollat in Men här följer ett axplock.

(FB) Mobil stulen ur jackficka i trapphus
(FB) Hot och tvång vid kontantuttag – rån, utpressning eller olaga tvång?
(FB) Jag blev polisanmäld för att jag gick hem till någon, har jag brutit mot lagen?
(FB) Chockande telefonsamtal från operatören Telia
Citera
2026-01-24, 16:31
Medlem
Citat:
Byt inte till tre

Har haft tre i snart 5 år och har aldrig varit utan täckning eller märkt av någon sämre kvalitet.

Varför betala det dubbla?

Skulle dock inte teckna ett abonnemang av en telefonförsäljare. Det tar några minuter att fixa det själv på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in