2026-01-22, 05:58
Medlem
Min mobil blev stulen förra veckan i ett trapphus.
Det rörde sig om en Android-mobil som jag hade i jackfickan. Personen som tog mobilen frågade först om den var på abonnemang, till exempel som hos Telia där man betalar 479 kr i månaden i två år för mobilen.

Kort därefter tog personen upp mobilen ur min jackficka, tog av mobilskalet, stoppade mobilen i sin byxficka och gick därifrån. Allt gick ganska snabbt.

Om någon varit med om något liknande eller har tips på hur man bör gå vidare.
Senast redigerad av VirtuellVerklighet 2026-01-22 kl. 06:51.
Citera
2026-01-22, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Det rörde sig om en Android-mobil som jag hade i jackfickan.

Kort därefter tog personen upp mobilen ur min jackficka, tog av mobilskalet, stoppade mobilen i sin byxficka och gick därifrån. Allt gick ganska snabbt.

Nu kanske det är lite sent, men "find-my-phone" kan vara ett sätt för att lokalisera telefonen och tjuven. Annars är det väl bara att göra en polisanmälan och sedan kontakta försäkringsbolaget.

Hur vet du att personen tog av skalet och sedan stoppade mobilen i sin byxficka?
Citera
2026-01-22, 06:07
Medlem
StonedMonkeys avatar
Hur du går vidare? Polisanmäla är det du kan göra, vet du vem personen är?
Citera
2026-01-22, 06:10
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Det rörde sig om en Android-mobil som jag hade i jackfickan.

Hur fan skriver du egentligen? Låter som att du ska påbörja världens jävla historia men lämnar ute 99% av den.

Du trapphus, jackficka, mobil, som du redan har i fickan. Kort efter, person som rotar i den jackfickan. Hur?
Citera
2026-01-22, 06:31
Medlem
Connykrims avatar
Antar att du är pundare? Vem annars hänger i ett trapphus? Antagligen polisanmäler du eller så ber du din pundarpolare ge tillbaka luren.
Citera
2026-01-22, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Hur fan skriver du egentligen? Låter som att du ska påbörja världens jävla historia men lämnar ute 99% av den.

Du trapphus, jackficka, mobil, som du redan har i fickan. Kort efter, person som rotar i den jackfickan. Hur?
Jag gick till ett trapphus där mötte jag en person som rotade i min jackficka och tog i min mobil och stoppade mobilen i sin byxficka.
Citera
2026-01-22, 07:11
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Jag gick till ett trapphus där mötte jag en person som rotade i min jackficka och tog i min mobil och stoppade mobilen i sin byxficka.

Tack så mycket. Du blev rånad heter det då. Inte stulen.
Citera
2026-01-22, 07:11
Medlem
Citat:

Varför lät du personen göra det ? Polisanmäl, spärra ditt abonemang, spärra bankid etc.
Citera
2026-01-22, 07:22
Medlem
Citat:
Rån är betydligt värre än stöld. Varför tog rånaren bort ditt skal innan hen stoppade mobilen i sin byxficka?

Var det i ditt trapphus? Vad gjorde rånaren efter att ha stoppat mobilen i fickan? Kände du igen rånaren?
Citera
2026-01-22, 07:29
Medlem
bema56s avatar
Varför lät du det ske?
Citera
2026-01-22, 07:41
Medlem
om du har noterat telefonens emei nummer, I alla fall nästa gång, så kan den spärras så inget nät kopplar upp den i något land
Citera
2026-01-22, 07:58
Medlem
Studsbolls avatar
TS är otroligt utsatt för rån till höger och vänster. Nyss var det plånbok och bankkort som togs ifrån honom.

(FB) Hot och tvång vid kontantuttag – rån, utpressning eller olaga tvång?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in