2026-01-18, 16:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Fast han minns ju saker. Han återger dom ju i snap konversationen. Och än mer i domen.

Vad exakt minns han?

Om vi tittar lite närmare på Snapchatkonversationen så verkar han inte komma ihåg speciellt mycket.

Citat:
Jo, i det närmaste garanterat.

Hur kan du garantera någonting sådant?

Citat:
För om man tänker efter så är det ju så enormt långsökt att hon skulle säga nej till sex, för att sedan helt plötsligt lämna sitt hem, och därefter koka ihop en historia som inte bara innebär en lång och jobbig process att gå igenom utan också innebär en stor risk för henne att bli dömd för ett allvarligt brott. Och på det berätta om högst intima och privata saker, göra sig ovän med gemensamma bekantade, bli bespottad och misstrodd. Nej det går man fan inte igenom frivilligt.

Med utgångspunkten att kvinnor inte kan dra en rövarhistoria så går det att köpa allt detta men verkligheten ser annorlunda ibland.

Citera
2026-01-18, 16:55
Medlem
Citat:
Fast nu blir vi ju bara ännu mer oemotsagda då du bara kan ropa benzo och oskyldig gång på gång utan något som helst stöd för dina uppgifter.

Samt hänvisar till experter, men kan inte uppge ett enda namn.

Skaffa fram stöd till det du säger, annars motsäger du ju bara dig själv

Haha försök inte jag har lämnat all info ni behöver för att inse att jag sitter på sanningen och det märks även att folk med förstånd i huvudet inser att jag har rätt, eftersom det är de enda som förklarar allt allt blir logiskt inte krystat som er teori
Citera
2026-01-18, 17:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Förra justitieministern bland annat, att han är oskyldig är ju helt uppenbart men sen kräver det vissa kunskaper i psykologi mänskligt beteende och juridik för att räkna ut exakt hur allt ligger till. Snapkonversationen visar att han inte minns ett shiit efter att han kom hem till henne och det hade han givetvis gjort ifall han bara druckit alkohol så att han blivit nerdrogad är bevisat och hon gjorde det för att lättare kunna sätta dit honom falskt och få skadestånd

Morgan Johansson menar du med andra ord.

Ok, visa det possitiva resultatet av drogtestet då. Annars har du ju visat ännu mer att du bara fantiserar och hittar på saker.
Citera
2026-01-18, 17:35
Avstängd
Citat:
Du har ju ljugit om att han erkänner i snap konversationen bland annat men det visar ju bara att killen är oskyldig när man måste ljuga för att inte allt ska falla ihop som ett korthus

För det första, lär dig svenska och meningsbyggnad.

"Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”

”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Vi bryter ner det:

Här uppger han att han hört hennes nej. Att inte förstå ordet nej är knappast troligt, sedan bortförklaringen "att du ba drev" visar med all önskvärd tydliget att han försöker förringa sitt brottsliga beteende.

För att sedan fortsätta:

"Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Här är han ytterst specifik vilket han inte varit om han spekulerat. Det är ett tämligen genomskinligt försök att försöka flytta fokus. Han vet att han passerat en gräns och kör med ett klassisk försök att "skylla på offret".
Citera
2026-01-18, 17:43
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Haha försök inte jag har lämnat all info ni behöver för att inse att jag sitter på sanningen och det märks även att folk med förstånd i huvudet inser att jag har rätt, eftersom det är de enda som förklarar allt allt blir logiskt inte krystat som er teori

Vart nämns benzo? Källa?

Och namnen på dom där experterna lyser fortfarande med sin frånvaro..
Citera
2026-01-18, 17:51
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad exakt minns han?

Han minns att tjejen bjöd hem honom. Han minns att hon "tvärvände".

Och i domen berättar han att han minns att hon lämnade bostaden. Alltså minns han visst.

Citat:
Hur kan du garantera någonting sådant?

För att det är så enormt osannolikt. Ned utgångspunkt från det jag tidigare tog upp.

Citat:
Med utgångspunkten att kvinnor inte kan dra en rövarhistoria så går det att köpa allt detta men verkligheten ser annorlunda ibland.

Ja just av det skälet som en målsägandes trovärdighet är extremt central för bedömningen

Citat:
SPOILER] (FB) Hittade på våldtäkt sommaren 2006 - dömd till två månaders fängelse 2019
(FB) Malmö: 21-årig kvinna häktad för att ha anmält en påhittad våldtäkt (2025-04-22)
(FB) Flicketös ville bli rik och falskanmälde våldtäkter[/spoiler]

Något målsägande också är medveten om. Det är brottsligt att ljuga om att man blivit våldtagen.
Citera
2026-01-18, 17:53
Avstängd
Citat:
Inte bara det. Detaljer tom. Alltså uteslutet att han inte skulle minnas. Och att han under processens gång ändrar sin historia innebär helt klart att han efterhand förstått att det han gjort faktiskt är en våldtäkt. Många mindre begåvade snubbar verkar ju tro det, att om man mot personens tydliga nej kör in penis och fingrar i en denna så är det inte våldtäkt bara för att man är i ett sovrum pch att kvinna gått med på att man fått sova i samma säng.

För våldtäktsmän är bara perversa jävla som går nakna under trenchcoat och som runkar bakom en buske i en park i väntan på sitt offer.....det som i verkligheten kanske är 0,5% av alla våldtäktsmän.

Hade det inte varit ett brinnande försvar av en dömd våldtäktsman hade vissa individers infantila svammel varit ganska underhållande.

Nu blir det skrämmade hur djupt investerade en del är i sina misogyna vanföreställningar.
Citera
2026-01-18, 17:58
Avstängd
Citat:
Vart nämns benzo? Källa?

Och namnen på dom där experterna lyser fortfarande med sin frånvaro..

Nu har putinhater påstått att en av hans "experter är den förra justitieministern. Så uppenbarligen menar han att han och Morgan Johansson diskuterat fallet och kommit fram till detta.

Låter inte speciellt trovärdigt.
Citera
2026-01-18, 18:19
Medlem
Citat:
Jo det gör det faktiskt. Måldägandes trovördiga redogörelse i kombination med övrig bevisning.

Finns ingen trovärdig utan en ytterst krystad anklagelse alldeles för inövad
Citera
2026-01-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
För det första, lär dig svenska och meningsbyggnad.

"Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”

”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?

”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Vi bryter ner det:

Här uppger han att han hört hennes nej. Att inte förstå ordet nej är knappast troligt, sedan bortförklaringen "att du ba drev" visar med all önskvärd tydliget att han försöker förringa sitt brottsliga beteende.

För att sedan fortsätta:

"Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”

Här är han ytterst specifik vilket han inte varit om han spekulerat. Det är ett tämligen genomskinligt försök att försöka flytta fokus. Han vet att han passerat en gräns och kör med ett klassisk försök att "skylla på offret".

Precis så låter en kille med minnesförlust som inte vill erkänna det för det är pinsamt han ger flera olika alternativ till i princip allt, skrämmande att vakna upp till det där inte minnas ett shiit vem som helst hade svarat så det är vanlig enkel psykologi vilket jag kan oerhört mycket bättre än dig givetvis.
Citera
2026-01-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Morgan Johansson menar du med andra ord.

Ok, visa det possitiva resultatet av drogtestet då. Annars har du ju visat ännu mer att du bara fantiserar och hittar på saker.

Han hade självklart aldrig fått sådan blackout utan benso och sett till omständigheterna i övrigt kring kvinnan och hennes uppenbara motiv att ljuga och casha in skadestånd går det bara att dra en slutsats om man har såna enorma kunskaper som jag har i juridik psykologi och mänskligt beteende men jag delar helt gratis med mig av lösningen själv till vem som helst det tyder på att jag även är grymt generös
Citera
2026-01-18, 18:29
Medlem
Citat:
Han minns att tjejen bjöd hem honom. Han minns att hon "tvärvände".

Och i domen berättar han att han minns att hon lämnade bostaden. Alltså minns han visst.

För att det är så enormt osannolikt. Ned utgångspunkt från det jag tidigare tog upp.

Ja just av det skälet som en målsägandes trovärdighet är extremt central för bedömningen

Något målsägande också är medveten om. Det är brottsligt att ljuga om att man blivit våldtagen.

I detta fallet har ni dock mig er allas gud som upplyser er om sanningen att du har helt fel det är självklart mannen som är offret i hela den här situationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in